Open trails/ onverharde paden Utrecht e.o.; tips uitwisselen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

bert l. schreef: di 3 november 2020, 15:06 Maak effe een privacy/safe zone om je huis! Nu weten we precies waar je woont (persoonsgegeven) en waar de fietsen staan
Heb ik staan, meerdere zelfs!
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dan heb ik ....
bert l. schreef: di 3 november 2020, 15:06- - niks gezegd - -
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zum schreef: di 3 november 2020, 16:13 Groenewoudsesteeg en Zuiderbroek zijn legaal. Het verlengde van de Meent is idd ruiterpad, en officieel verboden terrein. Dit pad wordt wel door half Woudenberg gebruikt, en ook door bijv fietsers uit Leusden en Amersfoort die het Henschotermeer bezoeken.
Geen mens die daar ooit een probleem van heeft gemaakt, dat zal het pas worden als er bij de oversteek van de N224 iemand voor zijn sokken gereden wordt.
Gedogen voor de plaatselijke bevolking :-q

Ik ben geen local dus ga het alternatief befietsen :bier: Zo ie zo leuk om te doen. En van Bert geleerd dat ‘fout’ rijden een goede training is dankzij de extra km’s :roll:
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Jurriaan schreef: di 3 november 2020, 20:39
Zum schreef: di 3 november 2020, 16:13 Groenewoudsesteeg en Zuiderbroek zijn legaal. Het verlengde van de Meent is idd ruiterpad, en officieel verboden terrein. Dit pad wordt wel door half Woudenberg gebruikt, en ook door bijv fietsers uit Leusden en Amersfoort die het Henschotermeer bezoeken.
Geen mens die daar ooit een probleem van heeft gemaakt, dat zal het pas worden als er bij de oversteek van de N224 iemand voor zijn sokken gereden wordt.
Gedogen voor de plaatselijke bevolking :-q

Ik ben geen local dus ga het alternatief befietsen :bier: Zo ie zo leuk om te doen. En van Bert geleerd dat ‘fout’ rijden een goede training is dankzij de extra km’s :roll:
Heb je de Grebbelinie vanaf woudenberg en rond Scherpenzeel, Renswoude ook in je route?
#OpaRijdtEenIZZO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoeveel km’s wil je dat ik op een dag maak? 😉

Uiteraard houd ik mij aanbevolen voor of route suggesties.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Rond Woudenberg-Scherpenzeel en Renswoude(65% onverhard)

https://www.strava.com/routes/2760051683948117400
#OpaRijdtEenIZZO
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Hier ook nog een mooie route van mijn hand ten oosten van Austerlitz / Woudenberg https://www.komoot.nl/tour/r192171967?ref=atd

geloof helemaal legaal. Vorig jaar voor laatst gereden maar weet niet of ik m heb aangepast na de rit.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

emeel schreef: za 7 november 2020, 14:18 Hier ook nog een mooie route van mijn hand ten oosten van Austerlitz / Woudenberg https://www.komoot.nl/tour/r192171967?ref=atd

geloof helemaal legaal. Vorig jaar voor laatst gereden maar weet niet of ik m heb aangepast na de rit.
Onder Renswoude, vanaf Emminkhuizerlaan door de weilanden, is een heel kort stukje illegaal. Denk zo'n 100-200 meter. Daar ga je een stukje over Utrechts landschap. Wel interessant, want honden zijn er ook verboden, maar ik heb daar behoorlijk wat mensen met honden gezien. Het is trouwens moeilijk van het toegangsbord af te lezen, want alles was doorgekrast.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

_Chris schreef: za 7 november 2020, 09:06 Rond Woudenberg-Scherpenzeel en Renswoude(65% onverhard)

https://www.strava.com/routes/2760051683948117400
Wow, thanks :bier:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

_Chris schreef: za 7 november 2020, 09:06 Rond Woudenberg-Scherpenzeel en Renswoude(65% onverhard)

https://www.strava.com/routes/2760051683948117400
Je kan ook in plaats van de veenweg op richting Renswoude gewoon rechtdoor het dijkje op naar de batterijen. Helemaal aan het einde ga je rechts langs het spoor kom je weer een dijkje tegen aan het einde ga je links richting de kooiweg. nog steeds onverhard. Dan kom je op de kooiweg uit ga je rechts over de emminkhuizerberg. Eerste weg links einde rechts dan zit langs de grift die uitrijden en je komt op de heuvelse steeg uit. Stuk minder asfalt en het rijd mooier.
Dus zak maar zegge
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

HAAS-RENSWOUDE schreef: zo 8 november 2020, 22:05
_Chris schreef: za 7 november 2020, 09:06 Rond Woudenberg-Scherpenzeel en Renswoude(65% onverhard)

https://www.strava.com/routes/2760051683948117400
Je kan ook in plaats van de veenweg op richting Renswoude gewoon rechtdoor het dijkje op naar de batterijen. Helemaal aan het einde ga je rechts langs het spoor kom je weer een dijkje tegen aan het einde ga je links richting de kooiweg. nog steeds onverhard.
De route gaat over de Batterijen. Alleen niet naar emminkhuizen maar richting zuid, naar de aansluiting op Amerongen

Zo reed ik mijn GLUhr-route (GrebbeLinie-Uhr) altijd ;)
#OpaRijdtEenIZZO
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

_Chris schreef: di 10 november 2020, 17:19
HAAS-RENSWOUDE schreef: zo 8 november 2020, 22:05
Je kan ook in plaats van de veenweg op richting Renswoude gewoon rechtdoor het dijkje op naar de batterijen. Helemaal aan het einde ga je rechts langs het spoor kom je weer een dijkje tegen aan het einde ga je links richting de kooiweg. nog steeds onverhard.
De route gaat over de Batterijen. Alleen niet naar emminkhuizen maar richting zuid, naar de aansluiting op Amerongen

Zo reed ik mijn GLUhr-route (GrebbeLinie-Uhr) altijd ;)
Vuk. Ik heb de verkeerde gezien. Moest eigenlijk die komoot route zijn. Hahaha.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Horsthil schreef: za 7 november 2020, 16:05
emeel schreef: za 7 november 2020, 14:18 Hier ook nog een mooie route van mijn hand ten oosten van Austerlitz / Woudenberg https://www.komoot.nl/tour/r192171967?ref=atd

geloof helemaal legaal. Vorig jaar voor laatst gereden maar weet niet of ik m heb aangepast na de rit.
Onder Renswoude, vanaf Emminkhuizerlaan door de weilanden, is een heel kort stukje illegaal. Denk zo'n 100-200 meter. Daar ga je een stukje over Utrechts landschap. Wel interessant, want honden zijn er ook verboden, maar ik heb daar behoorlijk wat mensen met honden gezien. Het is trouwens moeilijk van het toegangsbord af te lezen, want alles was doorgekrast.
Dit is makkelijk legaal op te lossen door iets eerder (onder Renswoude) het pad over het bruggetje te nemen en dan bij de zandweg naar links. Is volledig onverhard en mis je dus wat asfalt van de Emminkhuizerlaan
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Bruggetje over de munikenbeek? Staat op Komoot ven Google geen paadje. Satelliet is wat onduidelijk.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

xyz schreef: di 10 november 2020, 21:30 Bruggetje over de munikenbeek? Staat op Komoot ven Google geen paadje. Satelliet is wat onduidelijk.
Ik ben gestopt met kennis delen en dat is niks voor mij. De reden is de volgende. In het kort "komoot"
In het lang: zullen we proberen zo lang als het lukt een paar paadjes waar ook veel mensen wandelen een beetje rustig te houden. Zag maar "voor onszelf"?
Als het eenmaal op Komoot staat is de eerste vraag "Heb je er ook een GPX van?". En vervolgens gaat er 100 groepen en groepjes overeen, terwijl u en ik dachten dat we een klein stukje lokale kennis met éen persoon gedeeld hadden.

In onze praktijk van routebeheer op de Heuvelrug komen we flinke groepen tegen die overal vandaan komen en overal naar toe gaan. Enige wat ze zeggen kunnen is "ja, Komoot gaf aan"
Er zijn al eigenaren die hun terrein willen sluiten en waar we mogelijk de route mogen weghalen.

Deel je lokale kennis liever één op één
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie