van neuron naar spectral

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ben super blij met mijn spectral maar vooral voor het buitenland in Nederland gebruik ik het meest mijn 120 stereo.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jurf schreef: za 14 november 2020, 10:02 Dat Aurelius de Pro line en Hacklberg op zijn Lux doet snap ik en kan ook, wel echt petje af :-q , maar met een meer capabele fiets denk ik dat het leuker is en een stuk sneller (niet dat dat de definitie van leuk is, maar wel dat je je minder hoeft in te houden/minder kramp van het billen knijpen).
Hacklberg gaat wat mij betreft nog prima, daar haal ik meer in dan dat ik wordt ingehaald, daar liggen vriendelijke hopjes, sprongetjes. Maar trailbikes gaan ook daar zeker meer fun geven, meer controle, hogere snelheden, meer vergevingsgezindheid.
Die genoemde zwarte trails zijn echt een gevecht met een 110/100mm Lux, zeker de meer natuurlijke trails met meer stenen en wortels. Wel kicken, op noodgedwongen lagere snelheid zo’n onvoorspelbare trail proberen te bedwingen. De Proline is eigenlijk gewoon een zwarte flowtrail die erg steil is. Steil, maar wel voorspelbaar en overal te rollen. Op de Bergstadl en Matz Alm rolt er maar weinig... de kick is dan goed kijken en dan zsm de meest begaanbare lijn zien te spotten.
Zoonlief van 15 op mijn oude vorige model Lux reed daar overigens ook steeds mee, die heeft nu mede ‘daarom’ een Neuron. Meer reserves. Op klimmen iets minder snel, bergaf minder billen knijpen inderdaad. Hij pakte vaker de lift, maar ik vind 1,5u klimmen naar de start van bv de Hackelbergtrail ook ‘leuk’, een uitdaging. Dat kan een Neuron ook nog goed, een Spectral ‘werkt dan wat minder goed mee’.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Bovenmste gedeelte van Pro line was idd niet spannend, dat natuurlijke gedeelte was ik blij met 160/145 en zou dat met een Lux niet aandurven, maar ik ben niet de grootte held op 2 wielen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie