FD M781a voorderailleur alternatief

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Goedemiddag,

Ik heb een FD M781a voorderailleur, maar ook na zeer goed reinigen werkt deze na een paar ritjes niet meer. Het product zelf is nergens meer te verkrijgen.
Nu ben ik opzoek naar een alternatief voor een 3x9, iemand een tip.?
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vreemd dat je hem niet aan de praat krijgt.

1. Zou deze passen: https://www.bike-components.de/de/Shima ... ch-p50272/?

2. Er is een sectie "Gezocht" hier op het forum. Wss zat mensen die zoiets op de plank hebben liggen.

3. Als laatste kan je kijken bij https://www.microshift.com/en/product-c ... erailleur/. Ruime keuze.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vermoed dat er inderdaad nog genoeg goede voorderailleurs in onderdelenbakken liggen sinds "iedereen" aan het enkele voorblad is :)

Vrijwel elke 3x9 / 3x10 en waarschijnlijk ook 3x11 mtb-derailleur zal bruikbaar zijn, hoeft niet persé Shimano te zijn. Uiteraard wel met de juiste bevestiging voor jouw frame (hoge klemband, lage klemband, e-type of direct mount) en met de kabel uit de juiste richting (top pull of down pull).
Als je de kabel netjes kunt laten lopen zou je zelfs een sideswing uitvoering kunnen overwegen, die werken nog een tikje beter dan de aloude voorderailleurs met de kabel van onder of boven.

Bij een sideswing derailleur loopt de buitenkabel tot aan de derailleur zelf, je hebt dus geen kabelstop op het frame nodig. Wel moet je de kabel over de onderbuis geleiden, dat zal niet bij elk frame even goed/mooi lukken.

Ze zijn er met hoge of lage klemband en in diverse direct-mount versies:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie