Het loopt een klein beetje schuin, is niet geheel flat
https://www.instagram.com/p/CH73ehpHMDj ... _copy_link
Het loopt een klein beetje schuin, is niet geheel flat
Als je weet dat hij eraan komt, de aanloop rijdt in functie van en dus zo veel mogelijk snelheid mee neemt hoef je amper iets te doen...
Gisteren aan de eerste hand mogen ervaren wel nog clean kunnen landen gelukkig, dus voor een eerste poging op deze hoogte alsnog niet onaardig. Het belangrijkste is begrijpen wat je verkeerd deed. Had de tutorial van Kyle Warner (& April) al een paar keer bekeken, maar had wel onderschat hoe belangrijk die timing is. En snelheid is ook wel een dingetje, ik ging vermoedelijk toch net iets te langzaam.yo-eddy schreef: ↑zo 22 november 2020, 10:20Dat was meer als voorbeeld voor een oefen drop waarbij je je snelheid steeds verhoogd maar begint met eraf rollen. Wat ik mis in zijn uitleg is dat "gewicht naar achteren" niet te vroeg moet worden ingezet. Timing is het meest belangrijk. Ga je te vroeg naar achteren hangen dan dondert je voorwiel gewoon naar beneden
Misschien scheelt het dat ik hem alleen maar gedaan heb als losse feature en dus niet op trail snelheid....cheeta schreef: ↑ma 23 november 2020, 16:06Als je weet dat hij eraan komt, de aanloop rijdt in functie van en dus zo veel mogelijk snelheid mee neemt hoef je amper iets te doen...
... afgezien van een beetje naar rechts springen omdat je dan een wat hoger liggend stuk aan de andere kant van het pad hebt dat je mooi als landing kunt gebruiken.
Hoe langzamer je gaat, hoe beter/explosiever de techniek moet zijn.FXII schreef: ↑ma 23 november 2020, 16:17Gisteren aan de eerste hand mogen ervaren wel nog clean kunnen landen gelukkig, dus voor een eerste poging op deze hoogte alsnog niet onaardig. Het belangrijkste is begrijpen wat je verkeerd deed. Had de tutorial van Kyle Warner (& April) al een paar keer bekeken, maar had wel onderschat hoe belangrijk die timing is. En snelheid is ook wel een dingetje, ik ging vermoedelijk toch net iets te langzaam.yo-eddy schreef: ↑zo 22 november 2020, 10:20
Dat was meer als voorbeeld voor een oefen drop waarbij je je snelheid steeds verhoogd maar begint met eraf rollen. Wat ik mis in zijn uitleg is dat "gewicht naar achteren" niet te vroeg moet worden ingezet. Timing is het meest belangrijk. Ga je te vroeg naar achteren hangen dan dondert je voorwiel gewoon naar beneden
Waar is dat dan?Sabai schreef: ↑ma 23 november 2020, 17:54 https://youtu.be/E2PxTuuzJjA
Afgelopen weekend ook wat dropjes geoefend. De 2e drop in het filmpje vond ik wel lastig. Aanrijden ging best steil naar beneden.
Vlakbij het bike park Hilversum aan de overkant van de hei.MVMVML schreef: ↑ma 23 november 2020, 18:37Waar is dat dan?Sabai schreef: ↑ma 23 november 2020, 17:54 https://youtu.be/E2PxTuuzJjA
Afgelopen weekend ook wat dropjes geoefend. De 2e drop in het filmpje vond ik wel lastig. Aanrijden ging best steil naar beneden.
Dat onderschatten is denk ik ook een beetje de valkuil van die filmpjes. Het ziet er dan zo makkelijk uit en zelfs al wordt de techniek goed uitgelegd dan moet je het nog in de praktijk brengen waarbij je dit dus niet ziet:
...en dan is die April ook nog een ex professioneel motorcrosser, denk dat dat helpt
Het grappige is dat ze idd intimiderender overkomen dat drops naar flat, maar ze eigenlijk veel makkelijker zijn en je veel zachter landt.Rayb81 schreef: ↑ma 23 november 2020, 23:43 Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met drops in steile afdalingen?
Ik merk dat ik drops (en dan heb ik het eigenlijk over hoge stoepranden tot 50cm) wel durf wanneer de landing vlak of heel licht dalend is.
Maar wanneer de landing steil omlaag is zoals bijv. stukjes op de Posbank route dan durf ik het niet meer omdat het er heel anders uit ziet, een stuk enger in ieder geval.
Ik vind het jammer dat ze (altijd) worden neergelegd op stukken die wat technischer of steiler zijn.
Op een pad van een paar meter breed zou ik het veel sneller durven omdat het er dan uit ziet als een meer gecontroleerde setting.
Ik heb de videos even bekeken die hier laatst gepost waren, bijv. die dame die het leerde.
Wat ik in de praktijk tegenkom zijn kunstmatig geplaatste bulten met een korte aanloop naar de uiteindelijke drop.
Overigens, natuurlijke drops van bijv. omgevallen boomstammen of wortels gaan een stuk makkelijker dan die aangelegde dingen.
Maar dat is gewoon een gebrek aan techniek uiteraard.
Klinkt bekend hoor Ik heb dat ook. Als de landing vlak en overzichtelijk is durf ik best veel aan maar zodra de landing niet te zien is of schuin is ga ik toch altijd weer in de remmen wat het uiteiendelijk vaak weer gevaarlijker maakt . Is gewoon iets in mijn hoofd denk ik want de techniek is er op zich wel...Rayb81 schreef: ↑ma 23 november 2020, 23:43 Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met drops in steile afdalingen?
Ik merk dat ik drops (en dan heb ik het eigenlijk over hoge stoepranden tot 50cm) wel durf wanneer de landing vlak of heel licht dalend is.
Maar wanneer de landing steil omlaag is zoals bijv. stukjes op de Posbank route dan durf ik het niet meer omdat het er heel anders uit ziet, een stuk enger in ieder geval.
Ik vind het jammer dat ze (altijd) worden neergelegd op stukken die wat technischer of steiler zijn.
Op een pad van een paar meter breed zou ik het veel sneller durven omdat het er dan uit ziet als een meer gecontroleerde setting.
Ik heb de videos even bekeken die hier laatst gepost waren, bijv. die dame die het leerde.
Wat ik in de praktijk tegenkom zijn kunstmatig geplaatste bulten met een korte aanloop naar de uiteindelijke drop.
Overigens, natuurlijke drops van bijv. omgevallen boomstammen of wortels gaan een stuk makkelijker dan die aangelegde dingen.
Maar dat is gewoon een gebrek aan techniek uiteraard.