Dat alleen op singletracks. Op rechte stukken is de TF gewoon traag.
Maar, zou niet voor TF gaan want Trek heeft aan ander probleem. Iemand interesse in een TF?
Dat alleen op singletracks. Op rechte stukken is de TF gewoon traag.
Dat gebash van jou op de Top Fuel begint een beetje vervelend te worden. Waarom zou deze traag zijn op rechte stukken? Geef hiervoor dan eens een reden aan.Ghost-biker schreef: ↑wo 25 november 2020, 23:47 Dat alleen op singletracks. Op rechte stukken is de TF gewoon traag.
Maar, zou niet voor TF gaan want Trek heeft aan ander probleem. Iemand interesse in een TF?
Zou je dat kunnen toelichten? Wat voor soort rechte stukken heb je het over (omhoog, omlaag, rock gardens, bosgrond, etc.) en wat aan de geometrie maakt de fiets daar traag?Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 De geometrie van de fiets maakt het dat het geen snelle fiets is op rechte stukken. Op singletracks is de TF super. Trek omschrijft de TF als een crosscountry fully voor snelle wedstrijden. Klopt dus niet. Maar dat wist ik na enkele testritten. Over het rijgedrag ben ik tevreden. Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Ik kan prima omgaan met kritiek, maar je grijpt ieder topic waarin de TF voorkomt aan om je gal te spuwen. Op een gegeven moment heb je je punt wel gemaakt lijkt me. Op MTBR loopt een topic geheel gewijd aan de TF, hier zijn zeer veel positieve verhalen te lezen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, net zoals in jouw geval, maar dit geldt voor ieder merk/model.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 @Nordin: Omgaan met kritiek is misschien moeilijk voor je.
De geometrie van de fiets maakt het dat het geen snelle fiets is op rechte stukken. Op singletracks is de TF super. Trek omschrijft de TF als een crosscountry fully voor snelle wedstrijden. Klopt dus niet. Maar dat wist ik na enkele testritten. Over het rijgedrag ben ik tevreden. Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Ik kan dit verhaal wel bevestigen. Een fiets maatje van me heeft 2021 TF 9.8 gehad, top model. Hij moest altijd aanpoten om bij te blijven op de snellere stukken. Ook met klimmen was hij helemaal stuk boven. Nu rijd hij op een Epic fs. Ik kan m letterlijk niet meer bijhouden naar boven en op de rechte stukken en singel tracks gaan we nu gelijk op.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 @Nordin: Omgaan met kritiek is misschien moeilijk voor je.
De geometrie van de fiets maakt het dat het geen snelle fiets is op rechte stukken. Op singletracks is de TF super. Trek omschrijft de TF als een crosscountry fully voor snelle wedstrijden. Klopt dus niet. Maar dat wist ik na enkele testritten. Over het rijgedrag ben ik tevreden. Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Trek staat toch juist bekend om de kwaliteit, verrast mij deze uitspraak.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Jammer dat je het zo op pakt. Ook ik heb positieve verhalen over de TF, met name de geometrie voor op de singletracks. Maar de kwaliteit van Trek zorgt voor donkere wolken boven de TF. Overigens niet alleen de TF, heb nog een Trek meer, maar dat is geen MTB. Ieder merk/model heeft wel eens iets, maar in de meer dat 30 jaar MTB ervaring heb ik dit nog nooit meegemaakt.Nordin schreef: ↑do 26 november 2020, 17:48Ik kan prima omgaan met kritiek, maar je grijpt ieder topic waarin de TF voorkomt aan om je gal te spuwen. Op een gegeven moment heb je je punt wel gemaakt lijkt me. Op MTBR loopt een topic geheel gewijd aan de TF, hier zijn zeer veel positieve verhalen te lezen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, net zoals in jouw geval, maar dit geldt voor ieder merk/model.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 @Nordin: Omgaan met kritiek is misschien moeilijk voor je.
De geometrie van de fiets maakt het dat het geen snelle fiets is op rechte stukken. Op singletracks is de TF super. Trek omschrijft de TF als een crosscountry fully voor snelle wedstrijden. Klopt dus niet. Maar dat wist ik na enkele testritten. Over het rijgedrag ben ik tevreden. Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Waarom zou de geometrie je in de weg staan om lekker door te trappen op een recht stuk? Het is geen hardcore XC-kanon (daarvoor hebben ze de Supercaliber), maar zeker ook geen enduro zoals de Slash. Ik kan toch aardig tempo maken, ik heb niet het gevoel dat de geometrie mij hierin beperkt.
Gehad? Waarom nu niet meer?Mtbenno schreef: ↑do 26 november 2020, 19:02Ik kan dit verhaal wel bevestigen. Een fiets maatje van me heeft 2021 TF 9.8 gehad, top model. Hij moest altijd aanpoten om bij te blijven op de snellere stukken. Ook met klimmen was hij helemaal stuk boven. Nu rijd hij op een Epic fs. Ik kan m letterlijk niet meer bijhouden naar boven en op de rechte stukken en singel tracks gaan we nu gelijk op.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 @Nordin: Omgaan met kritiek is misschien moeilijk voor je.
De geometrie van de fiets maakt het dat het geen snelle fiets is op rechte stukken. Op singletracks is de TF super. Trek omschrijft de TF als een crosscountry fully voor snelle wedstrijden. Klopt dus niet. Maar dat wist ik na enkele testritten. Over het rijgedrag ben ik tevreden. Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Heb zelf ook op de TF gefietst en hij stuurt heerlijk en makkelijk maar vaart maken kost echt meer energie. Veel meer dan ik ooit gedacht had. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waar het m in zit. Denk combi van banden, geo en extra veerweeg (ten opzichte van een XC fully).
Fabrikagefouten, erkent en ook netjes opgelost door Trek. Maar ook combi's van merken die niet passen waardoor fabrikanten over en weer elkaar de schuld geven (FOX-RockShox)massen schreef: ↑do 26 november 2020, 19:06Trek staat toch juist bekend om de kwaliteit, verrast mij deze uitspraak.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 16:13 Het gaat om de kwaliteit, en die is uitermate teleurstellend voor een fiets van bijna 7K.
Kun je aangeven waaruit de blijkt dat de kwaliteit teleurstellend is?
En bijna 7k voor een 9.8? Adviesprijs is toch beduidend lager?
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... el/c/B311/
klimmen op een recht stuk idd, bv die vuilnisbelt bij Eindhoven maar ook klimmen in route Amerongen. Hij kwam afgepeigerd boven, en ik stond er fris naast ( op hardtail) met fiets wissel heb ik hetzelfde ervaren. Het lijkt of je je kracht niet lekker kwijt kan.Ghost-biker schreef: ↑do 26 november 2020, 20:36Gehad? Waarom nu niet meer?Mtbenno schreef: ↑do 26 november 2020, 19:02
Ik kan dit verhaal wel bevestigen. Een fiets maatje van me heeft 2021 TF 9.8 gehad, top model. Hij moest altijd aanpoten om bij te blijven op de snellere stukken. Ook met klimmen was hij helemaal stuk boven. Nu rijd hij op een Epic fs. Ik kan m letterlijk niet meer bijhouden naar boven en op de rechte stukken en singel tracks gaan we nu gelijk op.
Heb zelf ook op de TF gefietst en hij stuurt heerlijk en makkelijk maar vaart maken kost echt meer energie. Veel meer dan ik ooit gedacht had. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waar het m in zit. Denk combi van banden, geo en extra veerweeg (ten opzichte van een XC fully).
Klimmen op een recht stuk zeker? Klimmen op ..