Kona Explosif nu met up/down grades aardig naar wens.! P.12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

George schreef: za 14 november 2020, 14:18 Je hebt hem nu al bijna een maand. Hoogste tijd om hem in de verkoop te gooien :winkie:

Ok, ik geef het toe, ik houd obsessief verkoopsites in de gaten als het om Kona gaat...
En dan niet eens hier te koop zetten
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

George schreef: za 14 november 2020, 14:18 Je hebt hem nu al bijna een maand. Hoogste tijd om hem in de verkoop te gooien :winkie:

Ok, ik geef het toe, ik houd obsessief verkoopsites in de gaten als het om Kona gaat...
Je bedoelt deze?

Dat zie je verkeerd, dat is vast een andere "einde van een tijdperk" uberHT die alle fullies pwned. Anders had ie toch wel hier op het forum te koop gestaan? :~
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Intussen heb ik de Explosif ontdaan van z,n groene jasje en wacht hij op een bruin/oranje winterjasje.

Hij is nu zo'n 2 weken Raw maar nog weinig roest te bekennen na een vochtige schuur en wat locale mistige ritjes.

Maar de aanhouder wint en een plantenspuit met zout water gaat me dan weer wat te ver en snel. :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maverick76 op zo 29 november 2020, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

We hadden het al gezien op marktplaats :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik kon niet wennen aan de geometry en dacht eerst dat het aan de vork lag, toen aan de geometry maar een 33mm stuurpen bracht de uitkomst! Nu “popt” hij weer als een malle!

En ik vind het gewoon een heel tof ding!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heel snel zal gaat dit niet roetsen, een beetje vliegroest misschien maar het is best een hoogwaardige legering die ook nog eens een behandeling zal hebben gehad. Ik vraag me af of die is aangetast door het ontlakken, hoe heb je dat gedaan? Chemisch, laten stralen of heel neurotisch met een schuurpapiertje? Ik vermoed stralen, het ziet er vrij netjes uit namelijk. Ik vind het wel een mooie look, dat groen was ook niet verkeerd maar dit is imho mooier :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Afbijt is tegenwoordig niks meer dus even begonnen met een mesje en krabben maar na 10 minuten zat ik al met de straler aan de lijn. Dus gewoon laten zandstralen wat een lelijke grove doffe finish gaf. Dit heb ik met een avondje schuurlinnen opgelost.

Vroeger heb ik wel eens een bmx ontlakt en laten roesten wat me toen ook niet snel genoeg ging en zout water gebruikt maar toen het begon was het bijna niet meer te houden dus nu controleerbaar. Zo snel het wat “te” word haal ik er een schuursponsje overheen waardoor je de donkere vlekken krijgt wat een mooi patina geeft (in mijn ogen).

Dan word hij in de loop der jaren ook steeds lichter. :lol:

Ontlakken scheelde uiteindelijk ook maar 200 gram, maar goed. Alle kleine beetjes helpen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Leen hem.anders een paar weekjes aan een zeeuw uit. Succes gegarandeerd hier aan de kust.

Ben wel benieuwd naar hoe hij uiteindelijk er uit zal zien.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

In de “ratrod” wereld word ook wel eens cola gebruikt voor het “bijroesten”..
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Waar zijn alle fancy spulletjes gebleven?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Daar moet je even voor terug lezen. :lol:

Cola en “bij roesten” ga ik even over inlezen. :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Geloof er ook niks van dat dit frame blank is......

Of zelfs of Maverick een echt persoon is :o
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Don't believe the hype!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

maverick76 schreef: zo 29 november 2020, 20:14 Daar moet je even voor terug lezen. :lol:

Cola en “bij roesten” ga ik even over inlezen. :wink:
:D foto maar ff op laptop ipv telefoon bekeken....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 29 november 2020, 18:22 Ontlakken scheelde uiteindelijk ook maar 200 gram, maar goed. Alle kleine beetjes helpen.
Twee ons, dan vrees ik dat er ook een stuk frame weggestraald is :o
Mijn Snowdon frame werd 70gram zwaarder na een laag primer, drie kleurlagen en een laag blanke lak. Dus of hij heeft een hele dag bij Kona in de spuitcabine gehangen, of de buizen zijn nu allemaal een stuk dunner geworden :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie