(gap) jumps oefenen: hoe en waar?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

cheeta schreef: di 1 december 2020, 19:22
floris500 schreef: di 1 december 2020, 17:42In dit filmpje heb je ze wat in beeld, hij rijd de meest rechtse niet maar krijg je een idee (als ik het goed zie is de landing van die laatste jump rechts ook niet gereed).
2) Die afloop is zo bedoeld (aangenamer om door te rollen dan hardpack).
Ah zo had ik dat nog niet gezien :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Beringen ziet er wel interessant uit voor een dagje spelen.
En maar 1.5 uur rijden.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Als corona voorbij is kun je ook es Halde Nordeutschland proberen. Daar heb je tafels van een metertje of 5/6. Kun je mooi oefenen. 👌
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: wo 2 december 2020, 19:59 Beringen ziet er wel interessant uit voor een dagje spelen.
En maar 1.5 uur rijden.
En het ziet er op alle filmpjes ook lekker rustig uit.
Is dat nog steeds zo?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In het weekend zijn er vaak behoorlijk wat groepen onderweg (voornamelijk XCO trainingsgroepen) en zijn er geregeld clinics... De eerste zul doorgaans je weinig van merken wanneer je jumps, drops, enduro lijnen wilt doen. Clinics soms wel...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
gieldegelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 7 februari 2024, 10:41

ikzelf zou ook graag wat plaatsen willen weten waar ik (gap) jumps kan oefenen in opbouwende lengte. in omgeving rotterdam zit niet zoveel. spaarnwoude vind ik leuk, maar ook daar mis ik een baan waar je jumps hebt in opbouwendd lengtes.

bikepark Salland-Twente heeft naar mijn mening wel een paar mooie jump lines waar je kunt oefenen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Op Mook kun je rustig aan beginnen, daar ligt bovenaan een kleine gap in de zwarte lijn en verder lager hele grote (te groot voor mij :D ). Een andere optie is Milheeze, die heeft een klein bikeparkje, maar geen gap. Wel een hele mooie spot om het springen te leren.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Met opbouwende lengtes zou ik niet weten.

Ben zelf achter het huis aan knutselen gegaan. Eerst met wat planken en zand. Nu met de MTBhoppers. Om zo rustig op eigen tempo een klein gapje te springen.

In het Reichswald een jumpje aangepast naar kleine gap. Die ligt volgens Komoot in de MTBkuilen.

Andere optie is clinic volgen bij mtbclinic.nl. Zij hebben een redelijke tafel. Waar ze twee delen uit kunnen halen. Om zo gap rustig op te bouwen.


Afbeelding

Afbeelding
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik denk dat het in NL moeilijk gaat worden, eigenlijk kan dat alleen in Utah :winkie:


Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
gieldegelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 7 februari 2024, 10:41

mooi voorbeel van: het is alles... of niks :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

gieldegelder schreef: zo 14 april 2024, 23:17 ikzelf zou ook graag wat plaatsen willen weten waar ik (gap) jumps kan oefenen in opbouwende lengte. in omgeving rotterdam zit niet veel.
Het bikeparkje in Vlaardingen. Oké, het is er klein, en er liggen maar 2 kleine gaps en een wat grotere tafel, maar door de steile aanloop pak je gelijk voldoende snelheid om ze te clearen. Leuk voor 1 of 2 uurtjes schaven aan de techniek. Voor wat langere jumpline’s idd richting Mook.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bikepark Rotterdam?
Zit er nog steeds wat bij Hefpark...? A4 Trails...? Middenberm...?

... verder geen idee met wat voor fiets je het wilt oefenen en wat voor maten je zoekt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie