KNWU Startlicentie (nieuw 2021)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bert l. schreef: zo 29 november 2020, 15:05 Letselschade die jij bij derden zou kunnen aanrichten tijdens wedstrijden is niet verzekerd in je persoonlijke w.a. (hebben ze mij verteld, maar ik heb het niet gecontroleerd).
Ik vermoed dat als je deelneemt aan een wedstrijd je bepaalde risico's aanvaardt en dat je daarom een mededeelnemer moeilijk kan aanspreken op wettelijke aansprakelijkheid. Je hebt zelf het risico genomen door deel te nemen aan de wedstrijd. Als iemand ver over de schreef gaat en als het ware opzettelijk je het ravijn in rijdt, dan dekt de W.A dit ook niet (tenzij het een jong kind was); want opzet is uitgesloten van WA. Gevaarlijke toestanden in het parcours vallen onder de aansprakelijkheid van de organisatoren: die zal daarvoor wel verzekerd zijn en daar betaal je via de licentie voor.

Wat betreft de hack: als iemand met de KNWU data je bankrekening leegplundert kan je dit volgens mij wel op de KNWU verhalen als het inderdaad zo is dat ze deze data helemaal niet hadden mogen houden; maar waarschijnlijk sturen ze je een 'betrouwbaar' uitziend phishing mailtje met naam, adres, bankrekeningnummer, etc. en als je dan voor de bijl gaat is het wat lastiger, omdat je dan zelf ook een fout hebt gemaakt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In dit huis worden mailtjes met de begrippen 'geld, urgent, belangrijk en bank' allemaal direct weggemikt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Als ik mij baseer op dit topic dan heeft de KNWU een flinke boete in het vooruitzicht.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Deze columns raken de kern van het verhaal wel zo'n beetje;

https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... -probleem/
en
https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... llie-stom/


dussssss©
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

KarinMTB schreef: vr 27 november 2020, 10:59 Het rijden van Fun-wedstrijden met een NTFU lidmaatschap zal dan ook wel van de baan zijn gok ik ?..

Tot zover laagdrempelig.
Heeft iemand hier nog een weet over?
Ik kan uberhaupt slecht terugvinden dat dit de laatste 2 jaar mocht.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

BOSS schreef: ma 30 november 2020, 08:51 Deze columns raken de kern van het verhaal wel zo'n beetje;

https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... -probleem/
en
https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... llie-stom/


dussssss©
Dit is nou precies de spijker op de kop!!! Wellicht een idee om dit eens door te sturen aan de knwu.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Gaat net een traag lampje aan. Nu snap ik ook ineens de enorme stijging van Bitcoin Spam in mijn Spam-filter.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Houd ook maar rekening met een telefoontje van "de bank". "we willen even een paar dingen met u doorlopen aan hand van uw bankrekening NL00ABCD0000000000. U naam is K. MTB met geboortedatum 01.01.1900 en uw partner is N.N. MTB. We zijn een paar verdachte transacties tegengekomen we moeten uw geld nu snel op een kluisrekening zetten"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef: di 1 december 2020, 14:33 Houd ook maar rekening met een telefoontje van "de bank". "we willen even een paar dingen met u doorlopen aan hand van uw bankrekening NL00ABCD0000000000. U naam is K. MTB met geboortedatum 01.01.1900 en uw partner is N.N. MTB. We zijn een paar verdachte transacties tegengekomen we moeten uw geld nu snel op een kluisrekening zetten"
Zo lang mogelijk aan de lijn houden met allerlei vragen en dom gedoe :winkie: Pak vast een biertje!
Stamppot with weaksauce!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

schepp schreef: ma 30 november 2020, 23:34
BOSS schreef: ma 30 november 2020, 08:51 Deze columns raken de kern van het verhaal wel zo'n beetje;

https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... -probleem/
en
https://www.debuikvanhetpeloton.nl/2020 ... llie-stom/


dussssss©
Dit is nou precies de spijker op de kop!!! Wellicht een idee om dit eens door te sturen aan de knwu.
Ruim 9 jaar geleden speelde dit op soortgelijke wijze. En nu, nu komt het goed.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jurriaan schreef: wo 2 december 2020, 11:00
schepp schreef: ma 30 november 2020, 23:34

Dit is nou precies de spijker op de kop!!! Wellicht een idee om dit eens door te sturen aan de knwu.
Ruim 9 jaar geleden speelde dit op soortgelijke wijze. En nu, nu komt het goed.
In welk opzicht komt het goed dan? Het gaat al jaren bergaf met het aantal wedstrijden en de inzet vanuit de KNWU voor MTB
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sarcastisch.
Het is triest dat er 9 jaar geleden met onze feedback niks gedaan is. Nu heb ik er geen zin in om mij er weer tegen aan te bemoeien.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jurriaan schreef: do 3 december 2020, 09:58 Sarcastisch.
Het is triest dat er 9 jaar geleden met onze feedback niks gedaan is. Nu heb ik er geen zin in om mij er weer tegen aan te bemoeien.
Snap ik,....het is in en in in triest.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Jurriaan schreef: do 3 december 2020, 09:58 Sarcastisch.
Het is triest dat er 9 jaar geleden met onze feedback niks gedaan is. Nu heb ik er geen zin in om mij er weer tegen aan te bemoeien.
Ah, toe....doe niet zo lullig. Niets lekkerder toch dan je ergens tegenaan bemoeien?;-)

dusssssss©
Plaats reactie