Kona Explosif nu met up/down grades aardig naar wens.! P.12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het is ook maar net welke look je mooi vind.

Gepolijst staal vind ik niet zo fraai. Geef mij maar een beetje rauw.

Maar het kan goed zijn dat het in de praktijk niet mooi te houden is en dan het een behoorlijk werk is om handen, kleren etc. te ontzien.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

25jr-Marokkaanse zon&zee-Raw


Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Die bracket en omgeving vind ik al wat eng worden.😋
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Maar dat is waarschijnlijk een frame van Hi-ten staal oid, dat is al iets heel anders en een stuk minder hoogwaardig dan Chromoly. Het roest wel sneller dus als je voor die look gaat is het een aanrader ;)

Ter geruststelling, in elke Nederlandse stad kun je stapels fietsen bewonderen met frames van pisbakken staal en een ongezonde hoeveelheid roest. Die doen nog steeds dienst onder zware belasting. Kindje voor en achter + volle lading boodschappen, bezopen bestuurder met dito dame achterop etc.

Ik denk dat dit frame Maverick ook wel overleefd voor die paar weekjes...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb weleens gehoord dat juist de hoogwaardige legeringen voor frames roestgevoeliger zijn dan de eenvoudige staalsoorten.
Vanuit mijn eigen kennis kan ik dat echter noch bevestigen noch ontkrachten... :D

Misschien heeft Maverick nog een cheap ass stalen stadsfiets?
Dan kan die ook ontlakt worden en een zij-aan-zij "roest-strijd" aangaan met de Kona :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bovenstaande "raw" fiets reed ook nog gewoon met een enorme krat vis van de haven naar de markt :winkie:
Als we het dan over "duurzaam" en "hergebruik" hebben en ik kijk naar mijn fiets"verbruik" van de laatste 10 jaar :oops: ........ maar dat is een heel ander onderwerp .
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

George schreef: di 1 december 2020, 13:04 Ter geruststelling, in elke Nederlandse stad kun je stapels fietsen bewonderen met frames van pisbakken staal en een ongezonde hoeveelheid roest. Die doen nog steeds dienst onder zware belasting. Kindje voor en achter + volle lading boodschappen, bezopen bestuurder met dito dame achterop etc.
Pisbakken worden doorgaans van zeer hoogwaardig RVS gemaakt :wink:
Misschien wel een idee, ergens diep in het bos een keer flink over de fiets heen zeiken :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Things are lookin' good! :lol: . Wat ritjes in de regen en nachtje buiten in de mist doet hem “goed”.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat gaat harder dan ik dacht, vroeger moest je voor patina gewoon geduld hebben ;)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja zo snel het begin er was ging het ineens wel rap ja. En ik heb gemerkt dat voordat hij roestig genoeg is voor lijnolie ik niet meer van fietsbroek moet gaan wisselen want dat word een dure grap.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vanochtend een lekker glibberig ritje Amerongen gereden wat hem een mooie structuur bezorgde van een perfecte cohesie tussen roest en modder, PRACHTIG!

BOTY waardig al zeg ik het zelf!

Afbeelding
Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Goed bezig. Zure bosgrond erop. Komt er nog wat textuur in je patina.

Het is een leuk experiment bedankt voor de update.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik voel alleen maar een enorme drang om hem af te spuiten en te lakken als ik dit zie, maar ieder z'n ding :bier:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik zou er met een klauwhamer nog een paar deuken in rammen voor dramatic effect...


:roll: :roll:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 3 december 2020, 14:25 Ik voel alleen maar een enorme drang om hem af te spuiten en te lakken als ik dit zie, maar ieder z'n ding :bier:
Je verwoord het net iets anders maar dat is ook zo'n beetje mijn idee.
Ik vind blank staal nog wel leuk, maar bewust een frame laten roesten -al is het maar oppervlakkig- gaat echt tegen mijn gevoel in.

Wel fijn als je die remming niet hebt, scheelt het nodige poets-/onderhoudwerk :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie