MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcus2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 november 2006, 19:59
Mijn mountainbike: KTM

Crapton schreef: vr 27 november 2020, 19:33 Deels. De Oude Meerbaan wel, ook oost van de Putseweg. Dit zijn gewoon openbare paden.

Waar je bij de hondentraining afbuigt naar zuid door Groeve Boudewijn is nu van NM dus een probleem en niet toegankelijk onder het nieuwe bewind. Er ligt wel een verharde toegangsweg vanaf de Molendreef tot aan de nieuwbouw waarvan ik denk/hoop dat ze daar niet over gaan zeuren.
Merci voor de feedback, we doen verder...

Afbeelding
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Marcus2 schreef: vr 27 november 2020, 20:19 Merci voor de feedback, we doen verder...

Afbeelding
De onverharde weg die je links van de Molenbosstraat heb gemarkeerd is helaas afgesloten...

Optie is om de Molenbosstraat te volgen tot einde weg, dan naar rechts, langs de ingang van de Politieacademie. Vervolgens na het woonhuis links het onverharde pad op. Je komt dan via de stippellijn ..... ook op je eindpunt.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
padawatje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 26 november 2020, 15:56

Ben er deze namiddag ook naartoe gefietst, meteen de eerste serieuze testrit voor mijn nieuwe tweedehandse Decathlon fietsje. Ik wilde wel eens weten of het de moeite loont on in januari een vignet te kopen. Ik woon in het noorden van Antwerpen en langs veldweggetjes was het zo'n 18km (enkel) tot aan de Nederlands grens. Daar heb ik de groene lus gereden (mij eerste singletrack ooit :-D ) en heb mij enorm vermaakt. Heel mooi aangelegd parcours en perfect bewegwijzerd.
Ik ga zeker nog eens terug om de andere lussen te proberen.
Marcus2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 november 2006, 19:59
Mijn mountainbike: KTM

Nieuwe poging om de rode lus en de blauwe met elkaar te verbinden langs reglementaire wegen.

Afbeelding
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik zou vlak na Dennenheuvel rechts af slaan Molendreef op, voor de boerderij. Zit stukje onverhard in helling af tot aan Breestraat links. Moleneind naar links 50 m dan rechts Molenbosstraat tot Pannenhoef, daar rechts en dan na witte huis links zandpad op en volgen (dunne stippellijn), dan ergens daar de routes op. Laatste stukje is wat Petter bedoelde.

Alternatief is ommetje via de Heuvelweg.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
padawatje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 26 november 2020, 15:56

vandaag update op de website (https://grensparkkalmthoutseheide.com/mountainbike/) :
Vignet
Eerder is gecommuniceerd dat vanaf 1 januari 2021 een vignet verplicht is op de vier aangelegde routes. Op dit moment zijn we nog aan het onderzoeken hoe we hier precies invulling aan gaan geven en of er eventueel alternatieve mogelijkheden zijn. Om deze reden hebben we besloten dat u nog tot 1 juli 2021 gratis gebruik kunt maken van de routes.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik zou graag die 12 euro betalen als het hele gebied vrij rijden blijft. Dit lijkt me het pijnpunt niet.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

CC-Rider schreef: do 3 december 2020, 23:11 Ik zou graag die 12 euro betalen als het hele gebied vrij rijden blijft. Dit lijkt me het pijnpunt niet.
Dat kan je helaas vergeten. Vignet ruilen tegen vrij rijden is geen bespreekbare optie. Grenspark drukt gewoon door plannen zijn iets vertraagd maar concept blijft precies hetzelfde. Politiek doet aan mooie praatjes en goede intenties, maar daar kopen we niets voor.

Vignet is wel pijnpunt bij mij als daarvan BOA's worden betaald. Hoe gaat Grenspark anders controleren of iedereen een vignet heeft? Het is precies als rekeningrijden en wij mogen betalen. En het jaar daarna 15 euro als ze geld tekort komen, enz enz. De afpersende roverheid, zie toeslagen schandaal.

Bepaalde zone's zoals mil oefenterrein waren volgens de bordjes altijd al alleen voor wandelaars. Bordjes zijn zover ik kan zien niet nieuw, niemand zich ervan bewust en is altijd gedoogd. Dat is ook wel logisch want tot afgelopen jaren vrij weinig MTB-ers. Nu met Corona maximaal druk en gaat Defensie blijkbaar controleren. Marechaussee heeft tijd over.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ben benieuwd of ze gebroeders van der Poel ook bekeuren op het millitair terrein die kom ik daar vaak tegen, afgelopen week waren ze daar nog lekker rondjes aan het draaien.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

hwpaints schreef: vr 4 december 2020, 19:09 ben benieuwd of ze gebroeders van der Poel ook bekeuren op het millitair terrein die kom ik daar vaak tegen, afgelopen week waren ze daar nog lekker rondjes aan het draaien.
Die hebben sponsoren... dat wordt grif geregeld :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Afbeelding
Onduidelijk verhaal (niet alleen omdat pinkbike pixelprut van de foto maakt). Verboden maar geen risico op boetes?
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~ae60494a/
Hier het online, Premium, artikel. Wellicht beter leesbaar. :wink:
Angel255
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 21:35

https://www.essen.be/nieuwsdetail/3113/ ... -van-zaken

Hier het volledige artikel vanuit Belgische kant. Hopelijk blijft het niet bij de vaste routes en idd we willen zeker niet raken aan de rustzones. de brede paden om
door te steken zou al een mooie zaak zijn.

De materie levendig houden is ook belangrijk want 1 juli is nog ver weg. Tijd doet vergeten,
zeker goed dat ze vermelden dat de bestaande paden geen schade toebrengt aan de natuur 😀👍🏻
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Crapton schreef: vr 4 december 2020, 10:05
CC-Rider schreef: do 3 december 2020, 23:11 Ik zou graag die 12 euro betalen als het hele gebied vrij rijden blijft. Dit lijkt me het pijnpunt niet.
Dat kan je helaas vergeten. Vignet ruilen tegen vrij rijden is geen bespreekbare optie. Grenspark drukt gewoon door plannen zijn iets vertraagd maar concept blijft precies hetzelfde. Politiek doet aan mooie praatjes en goede intenties, maar daar kopen we niets voor.
Ik wil niet noodzakelijk ruilen. Allebei is wat mij betreft ook oke. Ik ben ook bang dat het een gelopen race is, maar ik sta volledig achter de actie.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Crapton schreef: vr 4 december 2020, 10:05
CC-Rider schreef: do 3 december 2020, 23:11 Ik zou graag die 12 euro betalen als het hele gebied vrij rijden blijft. Dit lijkt me het pijnpunt niet.
Dat kan je helaas vergeten. Vignet ruilen tegen vrij rijden is geen bespreekbare optie. Grenspark drukt gewoon door plannen zijn iets vertraagd maar concept blijft precies hetzelfde. Politiek doet aan mooie praatjes en goede intenties, maar daar kopen we niets voor.
Er veranderd inderdaad niets aan de situatie, alleen uitstel van het vignet
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie