Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

hanjovdberg schreef: wo 2 december 2020, 21:35 Toch wel benieuwd hoe dit nu gegaan is. Waarschijnlijk is de trailcrew aldaar niet eens bewust van de discussie hier aangezien ik niemand van hen hier zie reageren.

Best lastig ... 8)
Het zou me niks verbazen als er wel meegelezen wordt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: di 1 december 2020, 11:06 Yup je NTFU pet ... de Nederlandse Toer Fiets Unie .... :tong

Dat is wel wat anders dan het buitenland waar ik de vergelijking mee maakte. En ik schreef dat een substantieel deel van het forum dit roept. Die (wij) zijn geen goede vertegenwoordiging van de gemiddelde fietser op de NL’se routes. Ofwel ik snap jouw argumentatie wel maar hier in Zeddam wordt het lastig om met dezelfde afdaling de springbultjes op een aparte lijn te leggen. Je wilt nl de snelheid behouden uit de afdaling om een mooie jump te maken. Stuur je er vanaf dat ben je die snelheid kwijt en je landing wordt ook een lastig verhaal.

Ik snap het met lusjes als de handbuild bij HV en een enkele drop hier en daar op de routes. Maar wanneer je leuke features in en na een afdaling wilt maken is jouw aanpak niet altijd mogelijk. Dan moet er dus eigenlijk van bovenaf al een 2e afdaling (easy line) komen.
Een oplossing is om dan maar de hele route als rood te bestempelen zodat je dit soort features kunt verwachten.
Dan ben je gewoon klaar alleen is dan niet de route meer voor "iedereen" gemaakt, maar is dat erg?

Op de Posbank route ligt een rode lus, dan weet je dat je lastige dingen kunt tegenkomen.
Hier ligt dus ook een drop (wel rolbaar) op een smal pad waar je niet omheen kunt, maar in feite heb je dat gedekt door de lus als rood te bestempelen.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Met enkel een kleurtje ga je niks of niemand afschrikken, daar geloof ik niks van.
Thuisroute is de posbank route en de laatste 3 rondjes 2 keer de ambulance de goede kant op kunnen sturen. Beide keren op een rode lus.
Beste lijkt mij een goede a en b lijn, en dit goed aangeven. Maar ook dan zullen er genoeg pannenkoeken zijn die zichzelf overschatten.
Het vervelende is dat door dit soort figuren er een hoopt beperkt moet worden...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat je mensen niet afschrikt met een kleurtje begrijp ik, maar hoe zit het verzekeringstechnisch?
Als je een route als rood beoordeeld waarin rood dus betekend dat het bepaalde elementen bevat waar je niet omheen kunt, dan is het toch ieders verantwoording om toch de route te gaan rijden?

Het lijkt mij niet dat je dan de bouwers van de route moet aanwijzen om de route te vergemakkelijken.
Als ik in het buitenland een trail op ga waar non avoidable objects inzitten dan mag ik toch achteraf ook niet zeuren?

Het zou mooi zijn als het trail systeem ingeburgerd raakt zodat men snapt dat een bepaalde kleur ook echt technisch is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Een hele route een bepaalde kleur geven omdat er een paar features inzitten is niet de insteek van het classificatie systeem. Beter werken met een basis kleur (groen, blauw en sporadisch rood).

De technische stukjes worden apart geclassificeerd met dus een andere kleur. Theoretisch zou je dan een stukje zwart op een groene route kunnen hebben (zal in praktijk niet voorkomen) maar als voorbeeld.

Kleuren zijn nu nog te vaak willekeurig. Zou wel mooi zijn als nieuwe routes de basiskleuren gaan gebruiken.

Gebeurt overigens steeds meer in NL. Zo is nieuwe route Ruurlo blauw en de aangepaste route Borculo/Barchem groen (gravel).
Vorden is daar rood maar zou dan ook blauw moeten zijn. Lochem zit dan tegen rood aan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

Heb vandaag een rondje gemaakt. Nu zijn de mooie springbulten in de afdaling Mezzo dus weer helemaal verneukt. Jammer dat al die zeik snorren hier het verpesten. Als je niet kan fietsen kun je er prima omheen sturen.

Jammer dit, want de route makers hadden het er strak ingelegd. Nu kun je het geen springbult meer noemen.
Rick9898
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 10:59
Mijn mountainbike: Epic WC

mrkock schreef: za 5 december 2020, 18:33 Heb vandaag een rondje gemaakt. Nu zijn de mooie springbulten in de afdaling Mezzo dus weer helemaal verneukt. Jammer dat al die zeik snorren hier het verpesten. Als je niet kan fietsen kun je er prima omheen sturen.

Jammer dit, want de route makers hadden het er strak ingelegd. Nu kun je het geen springbult meer noemen.
Precies! Gezeik om niks..... Bultjes waren prima zoals ze er vorige week in lagen. Wordt tijd dat de 'mtbers' met sportschoenen van de route verdwijnen, mijn bel draait overuren! Is het filerijden direct verleden tijd.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Jeetje wat een elite gedrag. Laat die mensen met de sportschoentjes ook lekker plezier hebben.

We moeten echter gewoon leren onderscheid te maken op routes en verschillende lijnen aan te leggen zodat iedereen er zijn of haar uitdaging uit kan halen. Door dit soort neerbuigende reacties wordt de wereld er echt niet mooier van.

Enige tijd geleden reed ik achter een jonge jongen die met sportschoentjes aan en een jogging broek lekker aan het fietsen was. Tijdens de afdaling bleef hij alleen zitten op zijn zadel en hij had niet erg veel controle over zijn fiets. Ipv mijn bel te luiden en er langsop te knallen heb ik hem een paar simpele tips gegeven.

We zijn allemaal ergens begonnen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

mrkock schreef: za 5 december 2020, 18:33 Heb vandaag een rondje gemaakt. Nu zijn de mooie springbulten in de afdaling Mezzo dus weer helemaal verneukt. Jammer dat al die zeik snorren hier het verpesten. Als je niet kan fietsen kun je er prima omheen sturen.

Jammer dit, want de route makers hadden het er strak ingelegd. Nu kun je het geen springbult meer noemen.
Zal vast niet door die 1-2 personen die hier wat kritiek hadden gekomen zijn. Denk eerder dat er intern en via de onderhoudsploeg meer klachten zijn gekomen. Trailcrew is niet eens aanwezig op het forum.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
mrkock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 15:17

Nou de trailcrew leest gewoon mee. Aan de hand daarvan is de route ook weer aangepast.

Hopelijk passen ze hem nu weer terug aan naar hoe het was een week geleden :winkie:
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Ik ben ontzettend blij dat er na jaren van A-wegen op de route nu ook aan de techniek gewerkt kan worden. Heel veel complimenten aan de bouwers. Geen idee wie het zijn anders hadden ze wat mij betreft een kerstpakket gekregen namens ons forumbezoekers. :bier:
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Jelle1707 schreef: vr 11 december 2020, 12:17 Ik ben ontzettend blij dat er na jaren van A-wegen op de route nu ook aan de techniek gewerkt kan worden. Heel veel complimenten aan de bouwers. Geen idee wie het zijn anders hadden ze wat mij betreft een kerstpakket gekregen namens ons forumbezoekers. :bier:
Snelle Jelle bedankt voor de complimenten namens de vier vrijwilligers die de laatste maanden en weken druk bezig zijn geweest met het opnieuw aanleggen en onderhoud van ons prachtig MTB pacour van Zeddam/Montferland. Je mag de kerstpakketten gewoon afgeven bij Natuurmonumenten aan de Lage Eltenseweg 3 7036 AA Loerbeek.

Namens de vier vrijwilligers bedankt.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Rob Dijkman schreef: vr 11 december 2020, 14:07
Jelle1707 schreef: vr 11 december 2020, 12:17 Ik ben ontzettend blij dat er na jaren van A-wegen op de route nu ook aan de techniek gewerkt kan worden. Heel veel complimenten aan de bouwers. Geen idee wie het zijn anders hadden ze wat mij betreft een kerstpakket gekregen namens ons forumbezoekers. :bier:
Snelle Jelle bedankt voor de complimenten namens de vier vrijwilligers die de laatste maanden en weken druk bezig zijn geweest met het opnieuw aanleggen en onderhoud van ons prachtig MTB pacour van Zeddam/Montferland. Je mag de kerstpakketten gewoon afgeven bij Natuurmonumenten aan de Lage Eltenseweg 3 7036 AA Loerbeek.

Namens de vier vrijwilligers bedankt.
Met 4 man? Netjes hoor! :-q
Mocht je nog hulp kunnen gebruiken, waar kan ik me aanmelden?
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Rob Dijkman schreef: vr 11 december 2020, 14:07
Jelle1707 schreef: vr 11 december 2020, 12:17 Ik ben ontzettend blij dat er na jaren van A-wegen op de route nu ook aan de techniek gewerkt kan worden. Heel veel complimenten aan de bouwers. Geen idee wie het zijn anders hadden ze wat mij betreft een kerstpakket gekregen namens ons forumbezoekers. :bier:
Snelle Jelle bedankt voor de complimenten namens de vier vrijwilligers die de laatste maanden en weken druk bezig zijn geweest met het opnieuw aanleggen en onderhoud van ons prachtig MTB pacour van Zeddam/Montferland. Je mag de kerstpakketten gewoon afgeven bij Natuurmonumenten aan de Lage Eltenseweg 3 7036 AA Loerbeek.

Namens de vier vrijwilligers bedankt.
Ok! Zijn er meer mensen die deze vrijwilligers wat gunnen? Paar euro verzamelen en dan is het namens het forum en niet alleen namens mij. Stuur maar PB'tje met je bijdrage en 06-nummer, dan stuur ik een tikkie :winkie: :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Of even doorgeven aan de Sint en Piet. Wie weet doen ze nog een kerstpakket actie .. :winkie:

https://youtu.be/SnZdt2pOk2Y

:-q

Maar leuk eens wat te horen. Ik weet hoeveel tijd erin gaat zitten .. :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie