route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

DorstigHert schreef: zo 8 november 2020, 10:45
De Rijksweg is toch wel de snelste route, maar inderdaad niet de leukste.

Paar opties:
- via boswachterij Dorst richting de spoorwegovergang in Rijen. Dat kan zowel via de noordkant van het spoor (Leemputten/oude Surae) als via de zuidkant. Bij de spoorwegovergang kan je weer de bussen in, bijvoorbeeld via kleine Vospad. Ter hoogte van het Vermaeck ga je van weer de Rijksweg op.
- Of vanuit Dorst via de Goorbergseweg langs het golfterrein. Dan via Lijndonk onderlangs het vliegveld, A58 oversteken, Gilzerbaan op en daar beginnen.

Genoeg te variëren, lekker gaan verkennen! :-D
Thanks! De route direct na Vijfeiken via Vospad is zeker een goede!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag m'n maiden ride gehad op deze track: 2 rondjes met TenZNL en Kermit.

Ik had een bwr rondje verwacht maar dit viel best wel mee. Lekkere flow en prima afwisseling, ondanks 't weinige hoogteverschil.
De ondergrond was soms wat natter dan we hadden verwacht voor een zandtrack. Vooral veel bladerpulp was onze inschatting. Half uurtje zoet geweest voor de fiets weer schoon was.
Afstand ernaartoe is voor mij even ver rijden als naar de (nu té drukke) UHR, dus normaal (post-Corona) zal ik hier niet snel meer komen, maar zeker geen spijt dat we zijn gegaan.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is precies wat het is, een leuk rondje voor de locals of als je eens in de buurt bent. Gegeven de situatie is er echt wel wat leuks van gemaakt, maar om er honderd km voor in de auto te gaan zitten is wat veel gevraagd.

Voor mij is het na mijn verhuizing de dichtstbijzijnde vaste route dus ik ben hem wel wat vaker gaan rijden. Maar dat is nog steeds niet wekelijks, ik wissel graag af met de UHR, Nijmegen, Dorst, LDD en wegritjes. Zo blijft de afwisseling erin :)

Ritje gisteren was gezellig, misschien toch eens de vijf van 013 doen :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

kermit schreef: zo 15 november 2020, 22:03 Ritje gisteren was gezellig, misschien toch eens de vijf van 013 doen :wink:
Waar kan ik inschrijven :winkie:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Drukker dan ik gewend ben vandaag. Veel lycra turbo jongens. Boswielrenners verzamelen. :lol:

Route lag er prima bij. Nieuwe bandjes racing Ron en racing Ray zorgde voor heel wat beter rolweerstand. Flink verschil met de maxxis high roller II (Giant fabrieksaf).
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vanochtend hier weer eens gereden, lag er goed bij. Alleen de noordkant was een beetje vettig hier en daar.
Blijft toch een leuk rondje voor de afwisseling. Lekker sturen :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Agamer schreef: za 5 december 2020, 16:33 Vanochtend hier weer eens gereden, lag er goed bij. Alleen de noordkant was een beetje vettig hier en daar.
Blijft toch een leuk rondje voor de afwisseling. Lekker sturen :-D
Volgens de 013-site is de route deels (stukje richting Bels lijntje) afgesloten van 4 t/m 11 december. Vandaag nog wel open?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Had de aankondiging ook gezien inderdaad, maar nu nog nergens te zien. Zal wel na het weekend beginnen.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Nog steeds open inderdaad.
Vanochtend 2 heerlijke rondjes gereden!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Zojuist een rondje gereden en stuk of 6 mensen gezien die bezig waren met onderhoud. :-q

Binnenkort eens kijken of ik ook iets kan betekenen, had eerder al wel contact opgenomen via Facebook maar geen reactie gehad.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Rond half drie gereden. Heerlijk rustig. Route lag er redelijk goed bij. 1ste deel wat nat.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

ofv schreef: zo 13 december 2020, 17:36 Rond half drie gereden. Heerlijk rustig. Route lag er redelijk goed bij. 1ste deel wat nat.
Tegen 14.00 uur met met mijn zoon de route op gegaan, was inderdaad heel rustig. Alleen langs het spoor en stukje richting Witbrabant her en der wat modderig. Maar grotendeels harde ondergrond, viel me 100% mee na de regen de dagen ervoor.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik zag net op Facebook het verzoek om met maximaal 2 personen samen te fietsen zodat de route 013 open kan blijven 😉
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Zag ik ook, op zich goed dat ze dat aangeven, maar zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn.
Eigenwijze Nederlanders die toch in groepjes gaan fietsen :wink:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vandaag wat stukjes van de route gedaan, waarvan ik weet dat die meestal na regen snel droog zijn. Viel me 100% mee, ondanks de vele regen afgelopen dagen is de ondergrond grotendeels droog, of wat kleine stukjes na. Als het vannacht droog blijft, zal het morgen goed te doen zijn.

Het was druk overigens.
Plaats reactie