Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Gisteren zijn we gaan biken in een redelijk droog bos in de omgeving met wel wat Enduro-achtige (als je van Enduro kunt spreken in centraal-België) zelf aangelegde trails. Enorm veel XC/trailbikers/Enduro-bikers/Trail E-Bikers op één hoop.

Ik stond echt versteld dat ik geen accidenten gezien heb. Zaken die logisch lijken, blijken niet zo logisch voor sommigen zoals:

- NIET omhoog rijden langs flow-tracks / Jump-tracks
- De tracks horizontaal doorkruisen zonder omhoog te kijken en te realiseren dat er daar wel eens een Enduro-bike aan 40km/u het bospad af komt gereden
- Niet stilstaan op smalle track naar beneden om een banaan te eten
enzovoort

Daarvoor helpen die events wel. Daar leer je altijd wel wat regels/gedrag bij. Je moet maar eens als amateur 65km marathon-rijder in de weg rijden van de 90/115km semi-pro's op Ardennen-marathons. Dat doe je maar één keer :wink:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Rasmazzer schreef: ma 4 januari 2021, 19:15 Gisteren zijn we gaan biken in een redelijk droog bos in de omgeving met wel wat Enduro-achtige (als je van Enduro kunt spreken in centraal-België) zelf aangelegde trails. Enorm veel XC/trailbikers/Enduro-bikers/Trail E-Bikers op één hoop.

Ik stond echt versteld dat ik geen accidenten gezien heb. Zaken die logisch lijken, blijken niet zo logisch voor sommigen zoals:

- NIET omhoog rijden langs flow-tracks / Jump-tracks
- De tracks horizontaal doorkruisen zonder omhoog te kijken en te realiseren dat er daar wel eens een Enduro-bike aan 40km/u het bospad af komt gereden
- Niet stilstaan op smalle track naar beneden om een banaan te eten
enzovoort

Daarvoor helpen die events wel. Daar leer je altijd wel wat regels/gedrag bij. Je moet maar eens als amateur 65km marathon-rijder in de weg rijden van de 90/115km semi-pro's op Ardennen-marathons. Dat doe je maar één keer :wink:


zal vast en zeker aan strava liggen volgens sommige onder ons :wink:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Giant-E schreef: ma 4 januari 2021, 19:06 (...)

Geen pr's nee, lekker belangrijk ook... Maar even serieus: Is dat nu écht zo belangrijk om je middag te laten verpesten? Want ga je je ergeren aan die drukte, ga je net als in een file, elders tijd terugwinnen door gehaast (of zelfs asociaal) gedrag. Ik zeg niet dat jij zo rijdt, maar ik zie dit helaas bijna wekelijks voorbijkomen.
Dat dus. Of ik nou op mijn mountainbike, racefiets, fixie of baanfiets (ik hou nou eenmaal van fietsen :D) zit, ik kom regelmatig wel iemand tegen die op wat voor manier dan ook "in de weg rijdt". Maar, ik ben bezig met het uitoefenen van mijn hobby. Dan ga ik daar toch niet mijn humeur door laten verpesten?

(ben inmiddels wel heel benieuwd naar de prestaties van Crapton trouwens :-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

38x10 schreef: ma 4 januari 2021, 19:54 (ben inmiddels wel heel benieuwd naar de prestaties van Crapton trouwens :-) )
Moet je maar op Strava kijken :winkie: . Potentieel is er wel maar er rijden de hele tijd mensen in de weg :tong .
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Of je valt zelf om in een bochtje zonder iemand in de buurt ... :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Knakworstkweker

Crapton schreef: ma 4 januari 2021, 20:25
38x10 schreef: ma 4 januari 2021, 19:54 (ben inmiddels wel heel benieuwd naar de prestaties van Crapton trouwens :-) )
Moet je maar op Strava kijken :winkie: . Potentieel is er wel maar er rijden de hele tijd mensen in de weg :tong .
Alles staat op prive.....

Maar als er niemand in de weg rijdt haal je meer dan 20,4 gemiddeld?

Ik heb derde kerstdag 150 km gemaakt met windkracht 6 en toen zat ik op 18,2 gemiddeld, bij iets beter weer (29 nov j.l.) 140 km op 21,4 gemiddeld.

Op 50 km doe ik 23 gemiddeld, maar dat is een paar keer Bakelsbos rijden, wel vrij technische route.

Ik ben ook benieuwd :D heb je niet een rondje LDD? Die heb ik ook wel eens gedaan, maar niet grandioos bekend.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Crapton schreef: ma 4 januari 2021, 20:25
38x10 schreef: ma 4 januari 2021, 19:54 (ben inmiddels wel heel benieuwd naar de prestaties van Crapton trouwens :-) )
Moet je maar op Strava kijken :winkie: . Potentieel is er wel maar er rijden de hele tijd mensen in de weg :tong .
Ik weet geloof ik niet welke van de 1 miljard gebruikers jij bent...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gemiddelde is afhankelijk van soort route (Apeldoorn of Amerongen is bijvoorbeeld nogal een verschil), van de ondergrond, weersomstandigheden, drukte op de route e.d. dus zegt vrij weinig. Soms rij ik op een route 23km/h en de andere keer door andere omstandigheden maar 21km/h.
Bij drukte gaat sociaal gedrag sowieso boven de snelheid.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

awinkel schreef: ma 4 januari 2021, 20:55 Gemiddelde is afhankelijk van soort route (Apeldoorn of Amerongen is bijvoorbeeld nogal een verschil), van de ondergrond, weersomstandigheden, drukte op de route e.d. dus zegt vrij weinig. Soms rij ik op een route 23km/h en de andere keer door andere omstandigheden maar 21km/h.
Bij drukte gaat sociaal gedrag sowieso boven de snelheid.
Iedere beetje getrainde en geoefende mtb-er rijdt 90% van de rijders op een route voorbij. Of je nou 22 of 25 rijdt.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Één van de Bams Chrono-races gaan rijden! Meten is weten.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

jongens jongens, besef je wel dat het allemaal gerommel in de marge is hè ..... een VdP het vuur aan de schenen leggen zit er voor de meesten niet in laat staan dat je er een boterham mee kunt verdienen. Het is HOBBY en als je Strava of stopwatch je grootste vriend is moet je misschien even bij jezelf te rade gaan :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Valt wel mee toch? Soms vind ik het leuk om voluit te knallen en de andere keer ga ik meer de technische tour op.
Uit beiden kan ik veel plezier halen.
Knakworstkweker

yo-eddy schreef: ma 4 januari 2021, 21:16 jongens jongens, besef je wel dat het allemaal gerommel in de marge is hè ..... een VdP het vuur aan de schenen leggen zit er voor de meesten niet in laat staan dat je er een boterham mee kunt verdienen. Het is HOBBY en als je Strava of stopwatch je grootste vriend is moet je misschien even bij jezelf te rade gaan :bier:
Ik ben in training, ik weet alleen nog niet waarvoor.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik gok een knakworst-eet-contest. :-q
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

yo-eddy schreef: ma 4 januari 2021, 21:16 jongens jongens, besef je wel dat het allemaal gerommel in de marge is hè ..... een VdP het vuur aan de schenen leggen zit er voor de meesten niet in laat staan dat je er een boterham mee kunt verdienen. Het is HOBBY en als je Strava of stopwatch je grootste vriend is moet je misschien even bij jezelf te rade gaan :bier:
het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
niet koste wat kost en zeker geen asociaal gedrag maar als je tegenwoordig hard fiets word je hier neergesabeld , strava ridder , lycra boys of wat anders genoemd,
dus ook zou ik zelf eens in de spiegel gaan kijken , niet zo op yo eddy gericht maar wel op al diegene met het commentaar.
denk dat de titel anti mtb beter veranderd kan worden mtb vs mtb er is meer frustratie onderling dan met voetgangers en andere bosjutters.
Plaats reactie