Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Top dat er meer kombochten bij komen. Hoe meer flow hoe beter :-q

Hoe ligt parkoers er eigenlijk bij? Lees dat sommige de trails vermijden in winter (nat seizoen). Blijft t modderig glad?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ReinierT schreef: ma 23 november 2020, 13:50 Top dat er meer kombochten bij komen. Hoe meer flow hoe beter :-q

Hoe ligt parkoers er eigenlijk bij? Lees dat sommige de trails vermijden in winter (nat seizoen). Blijft t modderig glad?
Ja grootste gedeelte is veels te modderig. Beter om even weg te blijven ben ik bang.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

MVMVML schreef: ma 23 november 2020, 13:40 . En deze kombochten zorgen er juist voor dat je snelheid kan houden en verbetert de flow (want die ontbrak nogal in Zmeer).
+1
Op teveel plekken moest je vol in de remmen en kon je totaal je snelheid niet meenemen. Dat is nu op veel plekken leuk verbeterd.
Nu alleen nog even de weergoden vragen om een beetje droge zonnige dagen. Ik kan het woord 'neerslagtekort' niet meer horen.
Bicycle, bicycle, bicycle
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

void schreef: ma 23 november 2020, 13:00 Was er geen mooie technische bocht? Waarom bouwen aan deze BWR-nonsens?
De eerste BWR die Zoetermeer met een beetje snelheid kan pakken moet ik nog tegenkomen.
Ervaring leert dat dit profiel fietser halverwege de route scheldend afhaakt en kermt dat dit niks met fietsen te maken heeft.

Zoetermeer is er voor de Enduro mannen (vaste plek rondom de grote berg), de Vo2 max machochisten en de verdwaalde recreant.

Als zelfverklaarde Vo2 max machochist kan ik een stukje op adem komen in een fijne, flowende kombocht alleen maar waarderen :-q
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

KILROY schreef: ma 23 november 2020, 17:00
void schreef: ma 23 november 2020, 13:00 Was er geen mooie technische bocht? Waarom bouwen aan deze BWR-nonsens?
De eerste BWR die Zoetermeer met een beetje snelheid kan pakken moet ik nog tegenkomen.
Ervaring leert dat dit profiel fietser halverwege de route scheldend afhaakt en kermt dat dit niks met fietsen te maken heeft.

Zoetermeer is er voor de Enduro mannen (vaste plek rondom de grote berg), de Vo2 max machochisten en de verdwaalde recreant.

Als zelfverklaarde Vo2 max machochist kan ik een stukje op adem komen in een fijne, flowende kombocht alleen maar waarderen :-q
Enduro-waardige stukken op Zoetermeer? Heb ik wat gemist of zo? Dan moet ik de volgende keer echt mijn 160mm enduro tank meenemen ipv mijn XC blik.
Downhill is geen grapje
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Nu ben ik er niet zo heel vaak, maar meestal is er toch wel een clubje - veelal jonge-Enduro mannen mooie dingen aan het doen op die grote heuvel daar.

Ja het is kort. Maar het gaat wel hard. En vervolgens weer die berg op, keer op keer. Met die mooie 160 vorken ja. Of dat echt nodig is weet ik niet. Maar ze zien er erg gelukkig uit en ik doe het ze niet na.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat het wel aardig klopt.
Ik heb een aantal jaar geleden meegedaan aan het NK (fun klasse ofc) op Zoetermeer.
Ik dacht dat ik een redelijke conditie had, maar ik vond dit het zwaarste rondje ooit, nog zwaarder dan Spaarnwoude.
Zaten ook flink wat technische stukken in.

Als je dit soort rondjes netjes fietsen kunt zit het wel goed met de skills en conditie.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Aan de reviews op mtbroutes.nl is wel te zien dat het een beetje hit or miss is. You hate it or you love it :)
Bergschenhoek (wat vlak bij ligt) scoort altijd een stuk hoger, terwijl ik me persoonlijk op Zoetermeer altijd een stuk meer vermaak.
Misschien wat meer lovende reacties achterlaten ;)
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Zaterdag is er weer een klusdag. Alle hulp is welkom! Mocht je willen helpen, dan is er de Facebook groep Onderhoud MTB Zoetermeer. Even lid worden en vervolgens aanmelden bij het evenement. Hoe meer handjes, hoe meer we gedaan kunnen krijgen. Ervaring niet vereist :wink:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Arson schreef: di 24 november 2020, 09:53 Aan de reviews op mtbroutes.nl is wel te zien dat het een beetje hit or miss is. You hate it or you love it :)
Bergschenhoek (wat vlak bij ligt) scoort altijd een stuk hoger, terwijl ik me persoonlijk op Zoetermeer altijd een stuk meer vermaak.
Misschien wat meer lovende reacties achterlaten ;)
Bergschenhoek heeft iets meer flow en kun je tussendoor nog eens op adem komen. Iets langere klims, dus langere leuke afdalingen.
Zmeer is volle bak omhoog, opschakelen, plankgas naar beneden, kutbocht vol in de remmen en terugschakelen voor weer een max klim.
Allebei zijn charme, niet vergelijkbaar.
Bicycle, bicycle, bicycle
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

En Zoetermeer heeft zo af en toe leuke nieuwe features, iets wat op Bergschenhoek een stuk lastiger lijkt te zijn (waarschijnlijk regelgeving, uitzondering Switchback spoortje bij afdaling 3 middenberg).

Op Sweetlake toch de afgelopen maanden/jaren verrast met de Rockgarden afdaling met haakse bocht, de kombochtjes op de kleine berg, de kombocht op snowworldbergje (en het geliefde boompje wat gekapt is op dat klimmetje erna) :((
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

De route wordt aardig naar zijn grootje getrapt. :-{
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Ikke001 schreef: zo 10 januari 2021, 15:07 De route wordt aardig naar zijn grootje getrapt. :-{
Kun je wat meer info geven?
Ik ben het weekend in de buurt en was van plan om daar te fietsen. Mocht het niets zijn, zoek ik liever andere routes
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De Zuid Hollandse routes zijn nu in modderbad winterslaap en best te vermijden tot de lente.

Je kunt eventueel je klimtechniek/Vo2 max trainen op de grote berg of Snowworld klim. Zelfde geldt voor Bergschenhoek, grote berg is nog te doen voor trainingen.

De volledige routes pakken is verspilling van trail, bike en je goede zin.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

peter246 schreef: zo 10 januari 2021, 16:21
Ikke001 schreef: zo 10 januari 2021, 15:07 De route wordt aardig naar zijn grootje getrapt. :-{
Kun je wat meer info geven?
Ik ben het weekend in de buurt en was van plan om daar te fietsen. Mocht het niets zijn, zoek ik liever andere routes
Een grote blubber bende.
Zou uitwijken naar Noordwijk of den haag.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie