11ANTS 2022: opstarten en verder plannen (pag. 13)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bongo schreef: di 12 januari 2021, 23:47 Lang leve 11 Ants, project12, wind............ :-q :-q
Ik mis nog wat nummers

11Ants, Project12, 13....., .....14, RAD15
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 00:00
bongo schreef: di 12 januari 2021, 23:47 Lang leve 11 Ants, project12, wind............ :-q :-q
Ik mis nog wat nummers

11Ants, Project12, 13speed., Rohloff e-14 MTB, RAD15
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rsw85 schreef: wo 13 januari 2021, 08:34
bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 00:00
Ik mis nog wat nummers

11Ants, Project12, 13speed., Rohloff e-14 MTB, RAD15
Het begint aardig op een complot te lijken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: wo 13 januari 2021, 10:03
Rsw85 schreef: wo 13 januari 2021, 08:34
Het begint aardig op een complot te lijken!
Zou je het topic niet een andere naam kunnen geven? En meteen de lougebar in?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

Een concurrent die ANTSeater heet :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Iemand die mieren hun stoel wijst? :~

Prachtig trouwens dat enthousiasme voor Made in Holland, maar zijn we met onze Hollandse koopmansgeest wel bereid daar ook voor te betalen? Ik ben welliswaar gezegend met een aantal klanten uit NL die ook bewust kiezen voor Made in Holland, maar tegelijkertijd heb ik regelmatig mensen die bij het horen van mijn prijzen (die als ik heel eerlijk ben eigenlijk de kosten en arbeid nauwelijks dekken) meteen roepen dat ze dan wel naar Canyon gaan. Zelfs als ik dan uitleg dat je als kleine partij gewoon dik moet betalen voor onderdelen (#shimanobenelux) en ik werk voor een uurloon waarvoor zij ws niet eens naar kantoor rijden vinden ze mijn prijzen nog absurd hoog. We zijn met zijn allen zo gewend geraakt aan fietsen gebouwd door goedkope arbeid en twijfelachtige omstandigheden dat we niet meer snappen wat de daadwerkelijke kosten zijn van een product. (Geld niet alleen voor fietsen)
Lars lijkt in ieder geval grootse plannen te hebben voor een Nederlandse fietsindustrie, en daar haal ik graag bij aan. (In welke vorm dan ook) :-q

Aanhaken bij de Duitsers is trouwens ook geen slecht, niks mis met Made in Europe.

( als dit teveel Off Topic is kan ik er trouwens wel een nieuw topic van maken, maar het begon hier toch al redelijk Nutteloos te worden :wink: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef: wo 13 januari 2021, 12:08 Iemand die mieren hun stoel wijst? :~

Prachtig trouwens dat enthousiasme voor Made in Holland, maar zijn we met onze Hollandse koopmansgeest wel bereid daar ook voor te betalen? Ik ben welliswaar gezegend met een aantal klanten uit NL die ook bewust kiezen voor Made in Holland, maar tegelijkertijd heb ik regelmatig mensen die bij het horen van mijn prijzen (die als ik heel eerlijk ben eigenlijk de kosten en arbeid nauwelijks dekken) meteen roepen dat ze dan wel naar Canyon gaan. Zelfs als ik dan uitleg dat je als kleine partij gewoon dik moet betalen voor onderdelen (#shimanobenelux) en ik werk voor een uurloon waarvoor zij ws niet eens naar kantoor rijden vinden ze mijn prijzen nog absurd hoog. We zijn met zijn allen zo gewend geraakt aan fietsen gebouwd door goedkope arbeid en twijfelachtige omstandigheden dat we niet meer snappen wat de daadwerkelijke kosten zijn van een product. (Geld niet alleen voor fietsen)
Lars lijkt in ieder geval grootse plannen te hebben voor een Nederlandse fietsindustrie, en daar haal ik graag bij aan. (In welke vorm dan ook) :-q

( als dit teveel Off Topic is kan ik er trouwens wel een nieuw topic van maken, maar het begon hier toch al redelijk Nutteloos te worden :wink: )
Misschien een idee om wat mooie foto's te plaatsen van 11Ants bikes? Om het onderwerp weer wat niveau te geven?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kunt wel enthousiast zijn voor iets, maar dat is nog niet hetzelfde als het ook kunnen betalen. Zonder de prijzen gezien te hebben neem ik ff aan dat 11Ants nog wat hoger in de markt zit dan handgemaakt staal en dan kom je toch echt in een categorie die lang niet iedereen zich kan veroorloven.
Want je gaat zo'n schitterend stuk handwerk daarna ook niet behangen met een Alivio groepje en BBB spul :wink:

En tsja, degenen die een handgebouwd frame 1:1 tegen een Canyon/willekeurig mainstream merk afzetten.
Die mensen zijn A: sowieso niet je doelgroep en B: begrijpen het gewoon niet helemaal.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakworstkweker

Eerlijk is wel dat een handgebouwd frame nogal moeilijk door te verkopen is, eigenlijk koop je zoiets voor 'altijd' om het zo maar te zeggen.

Als je het zo bekijkt dan is de niche waarin de dit segment zit nog niet eens zo heel duur, je moet het er simpelweg voor over hebben, maar dan heb je ook iets wat helemaal naar jou wensen gemaakt is.

Iets voor de puristen onder ons en zo blijft het ook leuk voor de bouwers omdat ze als klanten net zo gepassioneerde mensen hebben als dat ze zelf zijn voor hun product. :-q
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Het is net als met auto's.

Als je een vervoermiddel wilt dat je van A naar B brengt en het gewoon doet zonder fratsen dan koop je een (kleine) japanner/aziaat. Betrouwbaar, niet te duur in onderhoud etc.

Maar ja auto's zijn emotie, net als fietsen, dus is er ook markt voor meer "premium" (wat het ook mag betekenen) merken. En natuurlijk rijdt een fijne BMW een slag fijner (spreek uit ervaring). Daar boven komen de porsche's en dat stijgt door naar ferrari en aanverwante merken. Heb je een Porsche nodig? Nee, maar rijdt wel geweldig, is het het geld waard, geen idee. Iedereen kiest dus naar budget en als het budget er is, naar voorkeur. Dat is met die dingen op 2 wielen net zo ;). :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 13:09 Eerlijk is wel dat een handgebouwd frame nogal moeilijk door te verkopen is, eigenlijk koop je zoiets voor 'altijd' om het zo maar te zeggen.

Als je het zo bekijkt dan is de niche waarin de dit segment zit nog niet eens zo heel duur, je moet het er simpelweg voor over hebben, maar dan heb je ook iets wat helemaal naar jou wensen gemaakt is.

Iets voor de puristen onder ons en zo blijft het ook leuk voor de bouwers omdat ze als klanten net zo gepassioneerde mensen hebben als dat ze zelf zijn voor hun product. :-q
Er zit een verschil tussen handgebouwd en "custom" een tweedehands Moots, Merlin of 11Ants heeft een vrij hoge restwaarde.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakworstkweker

yo-eddy schreef: wo 13 januari 2021, 13:14
Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 13:09 Eerlijk is wel dat een handgebouwd frame nogal moeilijk door te verkopen is, eigenlijk koop je zoiets voor 'altijd' om het zo maar te zeggen.

Als je het zo bekijkt dan is de niche waarin de dit segment zit nog niet eens zo heel duur, je moet het er simpelweg voor over hebben, maar dan heb je ook iets wat helemaal naar jou wensen gemaakt is.

Iets voor de puristen onder ons en zo blijft het ook leuk voor de bouwers omdat ze als klanten net zo gepassioneerde mensen hebben als dat ze zelf zijn voor hun product. :-q
Er zit een verschil tussen handgebouwd en "custom" een tweedehands Moots, Merlin of 11Ants heeft een vrij hoge restwaarde.
Dus je maakt handgebouwde fietsen die NIET custom gemaakt kunnen worden? :winkie:

Nee grapje

Maar de restwaarde van die betreffende merken blijft zo omdat degenen die ze gebruikt kopen vaak ook puristen zijn, maar met een iets kleinere beurs.
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Veel succes gewenst aan Lars, Hans en Jeroen! Ik geloof dat ons kindje een goed stel pleegouders heeft gevonden en ben erg benieuwd wat voor ontwikkelingen we nog gaan zien
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 13:17
yo-eddy schreef: wo 13 januari 2021, 13:14

Er zit een verschil tussen handgebouwd en "custom" een tweedehands Moots, Merlin of 11Ants heeft een vrij hoge restwaarde.
Dus je maakt handgebouwde fietsen die NIET custom gemaakt kunnen worden? :winkie:

Nee grapje

Maar de restwaarde van die betreffende merken blijft zo omdat degenen die ze gebruikt kopen vaak ook puristen zijn, maar met een iets kleinere beurs.
handgebouwd en een geo die in een brochure staat of hanbgebouwd en een geo zoals ik hem wil hebben zit nog wel iets verschil in...
ik ben al eens bezig geweest bij Nicolai om een "bestaand" frame iets aan te passen naar mijn wensen, resultaat, €750 bij op de kosten van een standaard frame.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik lees dit natuurlijk weer al laatste geloof ik. Iig gefeliciteerd Lars en veel succes. Nu zullen de 11Ants wel met RAD15 velgen uitgerust worden zeker?
Plaats reactie