Ervaring MTB'en met telefoon

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zou ook nog een goede papieren kaart en een kompas meenemen voor de zekerheid :-q
(bij fietsen in het buitenland)

En een powerpack..
janlaanfiets
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 januari 2021, 14:57

Dat is wel een goede tip (die powerbank, had daar niet eens aan gedacht), ik begin steeds meer te fietsen en steeds verder. Heerlijk vind ik dit, zeker nu omdat ik veel thuis zit. In het begin vond ik fietsen wat minder, maar als je doorgaat krijg je er steeds meer plezier in :)

Ik wil ook dit jaar (of volgend jaar) gaan fietsen door verschillende landen in Europa, maar beginnen richting Duitsland of België.

Ik kwam deze sites tegen met de beste, mooiste fiets routes in Europa. Bijvoorbeeld:

dit artikel

en deze

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de meer ervaren fietsers/ mountainbikers en welke tips jullie hebben voor wanneer ik dit wil gaan doen :)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Rayb81 schreef: do 14 januari 2021, 02:29 Ik zou ook nog een goede papieren kaart en een kompas meenemen voor de zekerheid :-q
Niet alleen meenemen, ook ervoor zorgen dat je weet hoe die te gebruiken.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

KTManiac schreef: do 14 januari 2021, 10:04
Rayb81 schreef: do 14 januari 2021, 02:29 Ik zou ook nog een goede papieren kaart en een kompas meenemen voor de zekerheid :-q
Niet alleen meenemen, ook ervoor zorgen dat je weet hoe die te gebruiken.
:winkie: :winkie: Ik voel een cursus aankomen.....
Real men think straight and flat are boring :-D
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Doen, of gewoon zelf gaan oefenen. Er is online genoeg te vinden.

Nou heb ik (nog) geen ervaring met meerdaagse (middle of nowhere) tochten op de MTB, maar uitsluitend lopend en dan voornamelijk Scandinavie waarbij het regelmatig voorkomt dat het een dag lopen is van de ene naar de volgende hut en je onderweg niks (en soms vrijwel niemand) tegenkomt. (tegenwoordig ook met tentje, dus nu wel iets flexibeler)
Dan is het niet alleen gewoon leuk om ook altijd op de kaart te weten waar je precies bent, maar ook belangijk voor je veiligheid.
Ik loop met een eTrex 35, heb als evt. backup een Fenix 5 Plus maar het is en blijft electronica en uiteindelijk blijft de papieren kaart en kompas je belangrijkste backup.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Inderdaad is iets gewoon doen de beste leermeester!
Real men think straight and flat are boring :-D
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Ik fiets met een Sigma Rox 11 en de (gekoppelde) mobiel in de rugzak zodat ik berichten wel zie op de Rox. Het is alleen pijlnavigatie maar vind het een prima oplossing en de Rox kan wel tot 6 a 7 uur zonder laden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

janlaanfiets schreef: do 14 januari 2021, 09:18

Ik wil ook dit jaar (of volgend jaar) gaan fietsen door verschillende landen in Europa, maar beginnen richting Duitsland of België.

Ik kwam deze sites tegen met de beste, mooiste fiets routes in Europa. Bijvoorbeeld:

dit artikel

en deze

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de meer ervaren fietsers/ mountainbikers en welke tips jullie hebben voor wanneer ik dit wil gaan doen :)
Er zullen er hier vast ook wat rondfietsen maar ik denk dat op andere fietsfora ze je beter advies kunnen geven.
Plaats reactie