Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Het begint trouwens op te vallen dat steeds meer mensen zich de slachtofferrol aanmeten.

Stel je niet zo aan

Lekker fietsen
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: do 14 januari 2021, 14:18
MVMVML schreef: do 14 januari 2021, 10:30
Dat moest ik ook op zoeken, maar dat schijnen toerwielerclubs te zijn geloof ik.
Inderdaad. :-{

Afbeelding

Synchroon gesponsord pakje: Snackbar 't vette pensje. Zondagochtend vaste prik, verplicht. Ook als 't 's ochtends stortregent en 's middags de zon schijnt. Schijt aan trailrespect, en alles is geoorloofd voor dat belangrijk hoge km/h gemiddelde.

Nog ruim 2 maanden, dan begint "het koersseizoen" weer. :-q
Hier gruwel ik al van sinds half jaren '90 ..... een roedel boswielrenners :-{

Op papier beoefenen ze dezelfde sport/hobby als ik, maar het verschil kon niet groter zijn. Dit soort volk is één vd redenen dat ik niet meer als MTB vertegenwoordiger zitting neem in lokale overleg organen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Misschien deze delen op de diverse wandelforums:
https://www.youtube.com/watch?v=XPg-o99o-PI
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: do 14 januari 2021, 18:00 Ik weet niet of het een feit was van wel of niet goed anticiperen maar het gaat mij om de mentaliteit van “honden” mensen.

Ik ben gek op honden maar ik heb zoals gezegd na tientallen keren en dan bedoel ik toch wel 50+ keer in 30 jaar mensen aangesproken op hun hond die bijvoorbeeld tegen me aanspringt met modderpoten (terwijl ik daarna een begrafenis heb van mijn oma). Ze zien het gebeuren maar kijken snel weg, nog nooit een “sorry” oid. Want dan is het voor mij goed, zelfs als ze er niet los mogen lopen.

Werkelijk nog nooit.

En reken maar dat ik altijd rustig en kalm mensen aanspreek maar het is gewoon een bepaalt slag mensen blijkbaar. (of het moet toeval zijn geweest al die keren dat ik net een “slechte” had.

2x heb ik meegemaakt dat ze hun hond aanlijnden na aanspreken waar dit moest maar bij die 2 keer kwam ik ze na 10 minuten weer tegen en liep de hond weer los.

Maar goed, even mijn ei kwijt na deze slechte fiets dag. Excuus als ik hier honden eigenaren over 1 kam heb geschoren.
Ik denk dat die hondenbezitters hetzelfde slag mensen zijn die baggy kleding hebben en fully's rijden ipv hardtails.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

petter schreef: do 14 januari 2021, 23:32 Misschien deze delen op de diverse wandelforums:
https://www.youtube.com/watch?v=XPg-o99o-PI
"Did you at least get it on camera"?
"Ohhhh I hope so"

:lol: :lol: :lol: :winkie: True
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

bouwpakket schreef: do 14 januari 2021, 22:01
bert l. schreef: do 14 januari 2021, 21:03

nagevraagd. De groep is een officiële groep van de fietsvereniging uit Nijverdal. Ze rijden uitsluitend in clubverband op fietspaden die opengesteld zijn en waar iedereen mag fietsen. Ik heb het concept van het artikel gezien en er wordt bij verteld dat nachtrijden op lang niet alle plekken in Nederland is toegestaan en dat je altijd op de borden moet kijken voor je een rit plant.
Heb je ze ook gevraagd waarom ze meegewerkt hebben aan dit artikel voor de telegraaf? Mensen lezen alleen de titel en zien de foto. Je weet dat dit artikel alleen maar olie op het vuur is voor tegenstanders. En zal anderen inspireren om het te gaan doen (waar het niet mag).

Blijkbaar hebben ze totaal geen gevoel hiervoor en willen ze alleen maar zelf in de schijnwerpers staan
Jij begrijpt 'm.
En ik weet wat de kick is van nightbiken maar doe het helaas al jaren niet meer.
Om diverse redenen maar vooral dat waarom Bert hier met enige regelmaat mensen (volkomen terecht) een tik op de vingers geeft.
Daarom verbaas ik me wat over het ietwat terechtwijzende toontje want als er momenteel iets volstrekt niet gestimuleerd moet worden dan is het wel dat je de bekende overlast ook nog eens in de avond en nacht gaat krijgen.
Dat weten de ervaren dames en heren Telegraaf echt wel. Het is hun vak.

Het Telegraaf artikel is een artikel dat alleen 'premium' leden kunnen lezen, ik kan dus alleen de kop en wat openingstekst met een mooi plaatje zien.
Op die manier lezen is precies wat veel, overlast veroorzakende, bosfietsers ook doen; de koppen snellen en ontdekken wat ze nog niet wisten en ook maar eens gaan proberen.
Ik vind het een fout artikel met foute zichtbare inhoud en bovendien op een fout moment geplaatst.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: do 14 januari 2021, 23:25
Giant-E schreef: do 14 januari 2021, 14:18

Inderdaad. :-{

Afbeelding

Synchroon gesponsord pakje: Snackbar 't vette pensje. Zondagochtend vaste prik, verplicht. Ook als 't 's ochtends stortregent en 's middags de zon schijnt. Schijt aan trailrespect, en alles is geoorloofd voor dat belangrijk hoge km/h gemiddelde.

Nog ruim 2 maanden, dan begint "het koersseizoen" weer. :-q
Hier gruwel ik al van sinds half jaren '90 ..... een roedel boswielrenners :-{

Op papier beoefenen ze dezelfde sport/hobby als ik, maar het verschil kon niet groter zijn. Dit soort volk is één vd redenen dat ik niet meer als MTB vertegenwoordiger zitting neem in lokale overleg organen.
Ach ja, vermoedelijk gruwelen boswielrenners ook wel van baggy-boefjes die regelmatig hun eigen plan (en eigen trails) trekken. Zoek de verschillen... :winkie:

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: vr 15 januari 2021, 18:10
Ach ja, vermoedelijk gruwelen boswielrenners ook wel van baggy-boefjes die regelmatig hun eigen plan (en eigen trails) trekken. Zoek de verschillen... :winkie:

Afbeelding
Wij waren hier eerst :winkie: (dit is een bestaand wandel/speel pad trouwens, net als de andere worteldrops)
De verschillen zijn verder legio, toen wij begonnen was heel het mountainbiken een "niche" en nu zijn "wij" blijkbaar een niche binnen het mountainbiken...... wel vooral in NL trouwens, bikers in het buitenland snap ik vaak veel beter.

Verder had ik ook in mijn lycra/wedstrijd/marathon tijd de schurft aan boswielrentreintjes (2x woordwaarde)

De boswielrenners zijn sowieso de reden dat er een vaste route in Schoorl kwam, de eerste jaren van gedoogd vrij rijden waren fantastisch voor kids als wij..... #heimwee :wink:

Klink ik als een ouwe zeur? Het zij zo, ik verwacht geen begrip, het is gewoon zoals ik er al 34 jaar in sta.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vroeger reden wij met een oude auto door het bos. Jaar of 16 waren we.
"This species has amused itself to death"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Maar dat kan niet meer...

:winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan niet meer schreef: vr 15 januari 2021, 19:17 Vroeger reden wij met een oude auto door het bos. Jaar of 16 waren we.
moeten we weer wat vaker gaan doen, dan vallen die mountainbikers wel mee ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Jammer, heb m'n KTM 250EXC niet meer, was mooi gereedschap geweest om het MTB imago wat op te vijzelen begrijp ik. :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Het enige wat de boswachters destijds benadrukten, was dat we niet op zaterdag- of zondagmiddag moesten gaan fietsen. Na een welgemeend "Nee hoor, dan is het voor ons ook véél te druk in de duinen" konden we vervolgens weer vrolijk verder rijden. Best mooie tijden. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kan niet meer schreef: vr 15 januari 2021, 19:17 Vroeger reden wij met een oude auto door het bos. Jaar of 16 waren we.
En die staken we dan tussen Bluk en de Witte Bergen in de fik. Of althans, dat probeerden we
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ben er zeker van dat dit het tij doet keren: https://www.bndestem.nl/oosterhout/fiet ... ~aa75314f/.

De reactie van boswachters en terreinbeheerders zal zijn onmiddelijke ban op wandelaars in het bos, beperking van parkeren. Tevens wordt overwogen een badge in badge out systeem voor wandelaars om de drukte te reguleren. Daartoe worden poortjes geplaatst zoals ook op de NS stations. Honden in het bos worden onmiddelijk verboden.

Fietsers die alleen rijden worden gerespecteerd en toegelaten. Grotere groepen worden geweigerd.

I have a dream...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie