Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ja ik ook wel, Alleen dat eenrichtingsdenken van die vent dat wij de schuld van alles zijn en dat de enquete onder wandelaars word gehouden en tijdens het gesprek elke keer duidelijk laten horen dat hij wel ff de baas was daar. Kwam nog iemand langs die zei het jammer te vinden dat dat stukje was afgesloten en dat het heel verleidelijk was. Dit op een vriendelijke toon. Toen pakte menneer ff zijn bonnenboekje uit de broekzak en zei maar dit is ook verleidelijk op dreigende toon. Nou dan vraag ik me toch af. Hij zal thuis wel niets te vertellen hebben de.....
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Tsja, ik hoor hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, maar zo iemand lijkt me wel erg bevooroordeeld en slecht in staat een objectieve afweging te maken.

Het is inderdaad vervelend dat dergelijke mensen het ook voor het zeggen hebben in dergelijke bosgebieden.

Een uitspraak als ze hadden het mountainbiken begin jaren 90 de kop in moeten drukken doet mij vermoeden dat deze meneer ons wel nooit zal accepteren.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Haha, die boswachters kunnnen me de pot op...

Ik ben in 3 jaar nu al 6 keer weggereden voor die man, hij heeft me nog nooit kunnen pakken..... ( alleen in het zandgat (quintelooien) dan he...

Aan de andere kant kan ik zijn reactie wel begrijpen en ga ik zelf ook niet op zondag middag of ochten daaro rijden. Dan kom je om de meter wel een wandelaar tegen....

Ik rijd daar meestal op dinsdag of vrijdag, maar dan gaat hij ook achter je aan.. DAT SNAP IK NIET... Er loopt niemand daar op dinsdag!
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
bike_magic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp, magura voorvork, en deore, lx, xt, magura clara's
Contacteer:

Ik kom niet zo vaak in Amerongen op de fiets maar de laatste tijd weer wat vaker, bijna altijd overdag en door de week, ben daar nu al drie keer een "groen pak"tegen gekomen die het niet snapt. In Rheden, krijg je of een waarschuwing of een bon, als je niets fout doet houden ze een praatje met je en verder niet !

Wij deden dus in Amerongen ook nooit iets fout ken daar de weg niet dus ik volg de bordjes wel, anders kom ik nooit terug bij mijn auto.

Staat daar zo'n idioot die ons aanhoud en ons helemaal de huid vol schelt omdat hij wel wist dat we ook van de route afgingen. Ik heb hem mijn sticker op mijn fiets laten zien dat ik niet uit de buurt kwam en dat ik bij god de weg niet wist, toen hij bij mijn fietsmaatjes ook zag dat we verder weg kwamen werd hij iets aardiger maar toch idioten en dit is al twee, drie keer gebeurt, het is weer Herfst de roadies gaan weer het bos in en het is weer mis elk jaar zie je dat
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

bike_magic schreef:Ik kom niet zo vaak in Amerongen op de fiets maar de laatste tijd weer wat vaker, bijna altijd overdag en door de week, ben daar nu al drie keer een "groen pak"tegen gekomen die het niet snapt. In Rheden, krijg je of een waarschuwing of een bon, als je niets fout doet houden ze een praatje met je en verder niet !

Wij deden dus in Amerongen ook nooit iets fout ken daar de weg niet dus ik volg de bordjes wel, anders kom ik nooit terug bij mijn auto.

Staat daar zo'n idioot die ons aanhoud en ons helemaal de huid vol schelt omdat hij wel wist dat we ook van de route afgingen. Ik heb hem mijn sticker op mijn fiets laten zien dat ik niet uit de buurt kwam en dat ik bij god de weg niet wist, toen hij bij mijn fietsmaatjes ook zag dat we verder weg kwamen werd hij iets aardiger maar toch idioten en dit is al twee, drie keer gebeurt, het is weer Herfst de roadies gaan weer het bos in en het is weer mis elk jaar zie je dat
Ik ben benieuwd wanneer die gozer de kans krijgt om dat tegen ons te doen. Wij zijn uit de buurt en kennen de weg. Als we dus van de route zijn crosse we er vandoor. Als je op de route bent kunnen ze je zoizo nix maken. Gewoon blijven luisteren : Suprised :
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Stoere praat ZIP
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Spook-E schreef:Stoere praat ZIP
ja misschien een beetje overdreven maar ja... soms sla ik een beetje door... maar nu zijn we al 6 keer weggereden!
silly walk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 23:13
Mijn mountainbike: cannondale super V2000

zo vndaag met een maat van ook het rondje amerongen gedaan( we krossen sinds een paar weken het alnd door om de goede spots te bezoeken Dit keer was het maar 90 km met de auto :).

Maar mijn conclusie is dat het wel de moeite waard, zeer lange afdalingen die je met het groote bland en het kleinste blad achter zeer spectaculair kan maken :D. de klimmetje zijn te doen alleen merk ik wel dat ik daar nog te wing krachtvoor heb om daar vlot tegen op te rijden. Dat wordt dus oefen op het kopje van bloemendaal.

heb wel een maar de route bewijzering staat slecht aangegeven in een onduidelijk kleur waardoor je de afslagen tijdens een afdalinkje dus mist of te laat ziet. tevens als je niet bekend bent in de buurt is de parkeer plaats bij veenedaal moeilijk te vinden.

De lus van 7 km er ook maar ff bijgepakt al met al leuke route om te rijden :-q zeker een aan rader
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

Afdalingen zijn inderdaad erg heftig daar. Vooral die ene halverwege (loopt parallel aan de officiele afdaling, die op t eind heel erg slecht is, veel kuilen) het parcours. Mijn topsnelheid ligt daar op 68 km/u... :lol: Zeer strak,geen kuilen, geen zijpaadjes, dus je kan daar ff voluit gaan.
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

Hoe licht Amerongen er momenteel bij? Droog, een beetje modder of erg modderig?
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

En droog,licht bevroren ondergrond...
Type parcour: F1
-MTB Team Putten-
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

silly walk schreef:zo vndaag met een maat van ook het rondje amerongen gedaan( we krossen sinds een paar weken het alnd door om de goede spots te bezoeken Dit keer was het maar 90 km met de auto :).

Maar mijn conclusie is dat het wel de moeite waard, zeer lange afdalingen die je met het groote bland en het kleinste blad achter zeer spectaculair kan maken :D. de klimmetje zijn te doen alleen merk ik wel dat ik daar nog te wing krachtvoor heb om daar vlot tegen op te rijden. Dat wordt dus oefen op het kopje van bloemendaal.

heb wel een maar de route bewijzering staat slecht aangegeven in een onduidelijk kleur waardoor je de afslagen tijdens een afdalinkje dus mist of te laat ziet. tevens als je niet bekend bent in de buurt is de parkeer plaats bij veenedaal moeilijk te vinden.

De lus van 7 km er ook maar ff bijgepakt al met al leuke route om te rijden :-q zeker een aan rader
het zal wel aan mij liggen, maar waar kan ik die lus van 7 km vinden. kan iemand mij dit uitleggen? het grote parcour ken ik wel maar die van 7 km nog nooit kunnen vinden.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

zodra je die (slinger)afdaling hebt vanaf de parkeerplaats aan de bergweg ga je onderaan niet links maar rechtsaf. Steek de weg over en ga rechtdoor. Vlak na die balk over de weg sla je rechtsaf en zit je meteen op de route.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Spook-E schreef:zodra je die (slinger)afdaling hebt vanaf de parkeerplaats aan de bergweg ga je onderaan niet links maar rechtsaf. Steek de weg over en ga rechtdoor. Vlak na die balk over de weg sla je rechtsaf en zit je meteen op de route.
oke dat ga ik binnenkort eens proberen.
silly walk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 23:13
Mijn mountainbike: cannondale super V2000

ATX 830 bestuurder schreef:
het zal wel aan mij liggen, maar waar kan ik die lus van 7 km vinden. kan iemand mij dit uitleggen? het grote parcour ken ik wel maar die van 7 km nog nooit kunnen vinden.
nee hoor ligt zeker niet aan jouw, ik kon zelfs in eerste instantie parkeer plaats niet vinden( venedaal) :-{ :oops: .

Voor die route heb ik de weg gevraagd aan een medebiker, die moest ook die kant op dus konde we gelijk meer rijden.

als je de weg over bent is de route niet meer te missen als je spook e zijn beschrijving volgt.

:-q
Gesloten