Canyon spectral 29 7.0 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Hoi allemaal, lees al even mee op dit forum en nu ook maar even voorstellen. Ik ben Frank uit Heerhugowaard en heb het mountainbiken in 2019 intensief opgepakt, daarvoor huurde ik regelmatig een mtb voor een rondje schoorl maar nu ik redelijk in de buurt woon er toch maar fanatiek mee bezig.

Mijn eerste mtb was een oude Cannondale scalpel full suspension 26er, na aansporing van vrienden daarna een 29er gekocht, een maronne cuore, goeie snelle xc fiets maar na een klein jaar er toch achter gekomen dat strava en snel rondjes rijden mij niet echt boeit.

Nu dus een spectral 29, geweldige fiets, iets zwaarder omhoog trappen maar naar beneden zoveel beter, vooral de drops en jump op schoorl gaan nu veel harder, het extra comfort is ook wel heel fijn. De dissector achterband heb ik voor gelegd en achter een ardent voor wat minder rolweerstand ipv de standaard dhf/dissector setup.
Naast mtb ben ik een fanatieke kitesurfer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door frank82 op za 27 februari 2021, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Deze Spectral verdiend natuurlijk wat mooiere plaatjes. Canyon heeft weer een puike trailbike gemaakt waar ik persoonlijk ook erg warm van zou worden. Mooi hoor, gefeliciteerd ermee. :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooie bike, eindelijk gaan ze met de kleurtje weer de goeie kant in bij canyon. Ook een goeie keus gemaakt, kun he werkelijk alles wat je wil mee biken!
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

De fiets voelt echt als een alleskunner aan ja, ik snap ook niet de tendens op dit forum dat je beter een neuron of lux moet kopen wanneer je de meeste rondjes in Nederland doet, deze fiets daagt mij veel meer uit, geeft meer vertrouwen en daardoor durf ik ook meer. Daarnaast natuurlijk bakken met reserves voor het buitenland.

Betere foto's zal ik dit weekend even maken tijdens een ritje door de duinen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Schoorl is weer een stukje mooier geworden :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

frank82 schreef: vr 26 februari 2021, 11:00 De fiets voelt echt als een alleskunner aan ja, ik snap ook niet de tendens op dit forum dat je beter een neuron of lux moet kopen wanneer je de meeste rondjes in Nederland doet, deze fiets daagt mij veel meer uit, geeft meer vertrouwen en daardoor durf ik ook meer. Daarnaast natuurlijk bakken met reserves voor het buitenland.

Betere foto's zal ik dit weekend even maken tijdens een ritje door de duinen.
Datzelfde idee had ik ook. Ik ben alleen voor de 27.5" Spectral 6.0 gegaan :winkie: superspeels
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

frank82 schreef: vr 26 februari 2021, 11:00 De fiets voelt echt als een alleskunner aan ja, ik snap ook niet de tendens op dit forum dat je beter een neuron of lux moet kopen wanneer je de meeste rondjes in Nederland doet, deze fiets daagt mij veel meer uit, geeft meer vertrouwen en daardoor durf ik ook meer. Daarnaast natuurlijk bakken met reserves voor het buitenland.

Betere foto's zal ik dit weekend even maken tijdens een ritje door de duinen.
Neuron is ook gewoon een prima bike hoor.. toevallig 2021 model nog gezien in dorst.. passen beiden prima voor nederlandse rondjes enkel zal de neuron hier wat makkelijker snel gaan en de spectral in de ardennen wat makkelijker snel omlaag :winkie:
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Dat de neuron een prima fiets is twijfel ik niet aan maar het verschil tussen mijn oude 9 a 10kg xc race machine en de spectral vind ik niet heel groot qua snelheid dus dan ga ik liever voor de meer capabele fiets in ruiger terrein. De spectral over de neuron dus, daarnaast vind ik de spectral mooier :lol:

Spectral 6 zal ook zeker fijn zijn, nog wat speelser waarschijnlijk door de 27,5 wielen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Gefeliciteerd met deze geweldige fiets.
Ik heb hem zelf ook ( in het zwart) en ben er ook zeer tevreden over.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ah gaaf, ik had geluk met de levertijd, besteld, meteen betaald en een paar dagen later binnen. Wat voor bandjes heb jij er op?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

frank82 schreef: vr 26 februari 2021, 23:11 Ah gaaf, ik had geluk met de levertijd, besteld, meteen betaald en een paar dagen later binnen. Wat voor bandjes heb jij er op?
Vittoria Barzo voorzijde en de Mezcal achterop.
Voor foto’s check mijn eigen topic.

De mijne besteld 29-12 en geleverd 25-1 👍🏻
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ah, heb je topic gelezen, zelfde wensen aan een fiets als ik 😀.

Topic start geüpdatet met de spectral in zijn natuurlijke omgeving.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Top fietsje, daagt zeker uit... All about the smiles per mile :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Lijkt mij een top fiets. Ga je vast veel plezier mee beleven. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Mooie bike. Mooi om te lezen dat deze je meer uitdaagt, vertrouwen geeft en zo een betere rijder maakt.
Plaats reactie