SRAM GX: slecht schakelen midden op de cassette

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 februari 2021, 23:35 Mooi die spellingscontrole.
het stellen van de B tension met de vering in dag = de licht uit de achtervering laten lopen
:winkie:
:lol:
Veldwachter schreef: do 25 februari 2021, 23:21 Het probleem lijkt te zijn opgelost. Ik zeg lijkt, omdat ik het nog niet buiten op straat heb kunnen testen.

Indien het inderdaad is opgelost heeft het gelegen aan het stellen van de B tension met de vering in sag = de lucht uit de achtervering laten lopen. Dit had ik initieel niet gedaan en leverde nog een kleine correctie op.

Even in mijn kleine tuintje schakelen leverde soepel schakelen op.

De tip 't.a.v. het nokje en de klembout is ook relevant. Ik heb bij het monteren van mijn kabel daar heel wat moeite mee gehad. Je moet even goed opletten hoe je de oorspronkelijke kabel verwijdert.

D-man: dank voor het aanbod. Mijn ouders wonen in de buurt en ik kom er regelmatig met de MTB. Mocht het niet verholpen zijn weet ik je te vinden.
Altijd goed! U bent welkom! Ook om samen een rondje te crossen ;-)
Ik ben mij er eentje...
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Update: case closed. Schakelt weer als een zonnetje. Dus inderdaad de B tension.

Dank allen. Probleem opgelost, wat bijgeleerd en een lokale gids voor de trails in het oosten over gehouden.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Veldwachter schreef: za 27 februari 2021, 18:29 Update: case closed. Schakelt weer als een zonnetje. Dus inderdaad de B tension.

Dank allen. Probleem opgelost, wat bijgeleerd en een lokale gids voor de trails in het oosten over gehouden.
:-q
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie