Kärcher Mobile Outdoor Cleaner

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Miob schreef: do 18 februari 2021, 21:22 Succes daarmee als je het achterin de auto zet voor een weekendje weg ;)
Haha, geloof mij, daarvoor is die Kärcher ook niet de oplossing...
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Erwin.vL schreef: do 18 februari 2021, 23:11Haha, geloof mij, daarvoor is die Kärcher ook niet de oplossing...
Waarom is de Kaercher niet de oplossing? Een emmertje, sopje, etc... is niet een heel realistisch scenario wanneer je midden januari ergens in midden in de Ardennen in de modder staat en het spul weer terug de auto in moet. Zeker niet om tussen runs ook nog even snel de ergste bagger te willen verwijderen tussen chain guides, linkages, grips (en meteen andere handschoenen pakken), etc...

Ik ben er nog niet uit of zo'n mini Kaercher wel een oplossing is maar een hogedrukspuit is lastig mee te nemen en niet ieder boerengehucht heeft een carwash om even langs te fietsen. 4L is wat weinig maar ene paar 5L jerrycans meepakken om bij te vullen lijkt me niet al te lastig.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Erwin.vL schreef: do 18 februari 2021, 23:11
Miob schreef: do 18 februari 2021, 21:22 Succes daarmee als je het achterin de auto zet voor een weekendje weg ;)
Haha, geloof mij, daarvoor is die Kärcher ook niet de oplossing...
Ik heb dat ding nu een half jaar en het is hier de perfecte oplossing voor....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een station wagen en een rubber zeil (vijverfolie) achterin. Dan kan je fiets onderweg uitlekken en maak je m thuis schoon.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dit is een beetje een loze discussie aan het worden, natuurlijk kun je een fiets op tig andere manieren schoonmaken maar daar gaat het toch niet over?

Ik heb zo'n ding ook wel eens mee gehad op een tripje en het is best handig als je onderaan een modderige trail staat. Even vullen in de beek, fietsen ter plekke schoonmaken en dan weer terug naar de uitvalsbasis (een hotel in dit geval) waar de fietsen meteen schoon de berging in konden. Ook bij marathons en dergelijke is het handig als er twee afspuitplekken voor 3000 fietsers zijn en het kan thuis ook handig zijn, Als je geen buitenkraan hebt bijvoorbeeld, niet iedereen woont in een huis met een tuintje voor en achter...
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ik vind het toch heerlijk dat werkelijk over alles een topic is hier op het forum. :-q
Bij gebrek aan een kraan bij mn schuurtje en voor direct afspoelen gaat de 7L versie op de verlanglijst ( die ik waarschijnlijk zelf moet vervullen :lol: )
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Ik heb de Karcher OC3 inmiddels ook (in de Plus-versie van 7 liter) en gebruik hem voor als ik terugkom bij de auto en de fiets van boven tot beneden onder de modder zit. Ik kan hem hiermee dan even ontdoen van de ergste modder en zorg er dan voor dat mijn garage niet helemaal vuil wordt zodra ik thuiskom. De fiets uiteindelijk schoonmaken doe ik hier niet mee. Ook schoenen en/of kleding kun je er prima eventjes een beetje mee afspuiten. Prima oplossing dus voor de natte dagen op de fiets. :-q

Het is echt een mooi compact klein apparaatje die je gemakkelijk achter in de auto kunt meenemen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jannijm op wo 3 maart 2021, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

edit: Laat maar, ik moet leren lezen...
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Robertdj schreef: wo 3 maart 2021, 14:09 edit: Laat maar, ik moet leren lezen...
Ik kan je nog wel een goede school adviseren, die hebben het zelfs mij bij kunnen brengen.... :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hier ook de Karcher een aantal maanden in gebruik , niet om de fiets schoon te maken thuis , maar meer voor onderweg , ff de schoenen en kleding schoonmaken na een " blubber rit" ,
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
tr1969
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 00:11
Mijn mountainbike: None at the moment

Bij Futurumshop zijn ze vandaag in de aanbieding zag ik (2-11-2021)
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Ziet er opzich goed uit. Heb mezelf afgevraagd of er ook mensen zijn die zo'n onkruid spuit gebruiken? (wel met alleen water dan natuurlijk :p)

Leek mij iig wel een goede oplossing voor niet al te veel geld
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

C1Rob schreef: wo 10 november 2021, 20:31 Ziet er opzich goed uit. Heb mezelf afgevraagd of er ook mensen zijn die zo'n onkruid spuit gebruiken? (wel met alleen water dan natuurlijk :p)

Leek mij iig wel een goede oplossing voor niet al te veel geld
Heb ik ooit gedaan. Werkt wel, maar je hebt een zachte borstel nodig, De straal alleen van zo'n ding is niet krachtig genoeg.
Als je een goede hebt die je vult met water en zeep, en een paar borsteltjes erbij kom je een heel eind
Je krijgt je fiets schoon (genoeg), maar je wordt zelf ook koud en nat, Omdat je moet bortstelen sta je er dichter op.
Je staat na de fietstocht zo maar 10 min. tot een half uur op de parking te klooien.
Uiteindelijk ben ik ermee gestopt. Een stuk zijl achterin de station en daar de vieze fiets op.
(Fietsendrager vond ik in de winter nooit een goed plan vanwege de pekel op de wegen)
Auto was trouwens een A6, geen oud barrel.
Maar ik had thuis een tuin en een garage, dus schoonmaken kon gerust worden uitgesteld.
Als de fiets in je 2 kamer appartementje moet staan is het een ander verhaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

C1Rob schreef: wo 10 november 2021, 20:31 Ziet er opzich goed uit. Heb mezelf afgevraagd of er ook mensen zijn die zo'n onkruid spuit gebruiken? (wel met alleen water dan natuurlijk :p)

Leek mij iig wel een goede oplossing voor niet al te veel geld
Ik heb dat een hele tijd gedaan toen ik in een appartementencomplex woonde en geen tuin en wateraansluiting buiten had. Ik zorgde dat ik voor een rit de onkruidspuit gevuld in de schuur had staan zodat ik het na de rit zo kon pakken. Het werkte prima om de dikste zooi van de fiets te spuiten en door de lans kan je er ook goed mee in kleine hoekjes komen zoals tussen cassette en bij de crank, maar wil je beter schoonmaken heb je wel een borstel nodig.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Haha nice. Toch maar eentje halen dan. Mijn idee was idd om het thuis af te spoelen, heb geen tuinslang dus het leek me een mooi alternatief.
Plaats reactie