Aachner- en Preußwald.

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Momenteel veel controle door de boswachters en politie in de Aachner- en Preußwald!!!!
€50,- boete!
Zie ook hier: https://gelaendefahrrad-aachen.de/3726/
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik voorzie een vermakelijk filmpje van MVMVML binnenkort.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

roger.canisius schreef: zo 28 maart 2021, 14:30 Momenteel veel controle door de boswachters en politie in de Aachner- en Preußwald!!!!
€50,- boete!
Zie ook hier: https://gelaendefahrrad-aachen.de/3726/
Ik ben er 2 april geweest, niemand gezien. Paar locals gesproken die er al 3 dagen aan het biken waren en zelfs die hadden niemand gezien.
Wat ik begrepen het is dat ze vooral onder het Drielandenpunt staan en je opwachten op het einde van de populaire trails.

Maargoed, wel opletten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En nu al helemaal, omdat ze ook direct kunnen vragen naar een negatieve uitslag van je coronatest. Sinds afgelopen dinsdag verplicht, als ik me niet vergis.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Kapitein Iglo schreef: do 8 april 2021, 09:49 En nu al helemaal, omdat ze ook direct kunnen vragen naar een negatieve uitslag van je coronatest. Sinds afgelopen dinsdag verplicht, als ik me niet vergis.
Dat laatste klopt, nu moet je daar echt niet aangehouden willen worden.. :roll:
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Ik heb mij nog niet volledig ingelezen in het nieuwe covid beleid van Duitsland, maar zou in dit geval een zelftest terplekke ook volstaan? (met het ingecalculeerde risico dat je ongemerkt toch positief op covid test.. )
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

“Welke testen zijn geaccepteerd?
De PCR-test, LAMP-test, TMA-test en antigeen-sneltests worden geaccepteerd. Daarvoor kun je niet gratis bij de GGD of de huisarts terecht - zij lenen zich niet voor herhaaldelijke testen waarmee mensen korte reizen kunnen maken. Je moet je wenden tot commerciële bureaus, die het RIVM heeft goedgekeurd.

Wat kost zo'n test?
Dat verschilt per aanbieder. Een PCR-test kun je op verschillende plekken afnemen voor 99 euro, waarbij je nog diezelfde dag de uitslag krijgt. Een LAMP-test is op sommige locaties voordeliger en de uitslag kan sneller beschikbaar zijn. De betrouwbaarheid van de LAMP-test is volgens het RIVM gelijk aan die van de PCR-test”.

Bronnen: omroep Gelderland, Limburger.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Mocht je een Duits adres of ID hebben, dan kun je gratis laten sneltesten in Aken: www.testen-in-aachen.de

Voor niet locals kost het volgens mij €40

Verder hebben laatst een paar bekenden een boete op Akener trails gekregen die net over de grens in Belgie liggen, €125 p.p.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Hmmm. Wij zouden dit weekend gaan, maar geloof dat het nu zo'n beetje de aller slechtste tijd is om te gaan dus? :-?
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Wij ook. Alles al geregeld voor een weekendje daar. Deze berichten zijn niet om enthousiast van te worden... Sneltest doen we wel in NL, maar als ze daar dan toch boetes aan het uitdelen zijn voor rijden op de trails :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cubie schreef: wo 14 april 2021, 09:35 Wij ook. Alles al geregeld voor een weekendje daar. Deze berichten zijn niet om enthousiast van te worden... Sneltest doen we wel in NL, maar als ze daar dan toch boetes aan het uitdelen zijn voor rijden op de trails :-{
Jij gaat dus sneltest doen? Is dat echt verplicht nu daar want anders de lul?

Hmm. Nou laat dan maar. :-{
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Cubie schreef: wo 14 april 2021, 09:35 Wij ook. Alles al geregeld voor een weekendje daar. Deze berichten zijn niet om enthousiast van te worden... Sneltest doen we wel in NL, maar als ze daar dan toch boetes aan het uitdelen zijn voor rijden op de trails :-{
Allemaggies, beseffen jullie nou echt niet dat, los van de Corona-regels, je daar nu gewoon niet moet gaan rijden om die trails toegankelijk te houden? :-{

Ik begrijp niet dat mensen nog steeds van plan zijn hier NU te moeten rijden, ondanks dat het er alle schijn van heeft dat als dit de komende tijd doorgaat dat dan alle trails straks weg zijn!

Blijf gewoon een tijd weg.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 14 april 2021, 09:37
Cubie schreef: wo 14 april 2021, 09:35 Wij ook. Alles al geregeld voor een weekendje daar. Deze berichten zijn niet om enthousiast van te worden... Sneltest doen we wel in NL, maar als ze daar dan toch boetes aan het uitdelen zijn voor rijden op de trails :-{
Jij gaat dus sneltest doen? Is dat echt verplicht nu daar want anders de lul?

Hmm. Nou laat dan maar. :-{
Voor de zekerheid een test en dan sowieso daar geen gezeik, maar de andere traildiscussie was mij nog niet bekend. Het is geen gebied waar ik regelmatig kom.

@DuReal je hebt zeker een punt, alternatieven zijn er.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DuReal schreef: wo 14 april 2021, 10:15
Cubie schreef: wo 14 april 2021, 09:35 Wij ook. Alles al geregeld voor een weekendje daar. Deze berichten zijn niet om enthousiast van te worden... Sneltest doen we wel in NL, maar als ze daar dan toch boetes aan het uitdelen zijn voor rijden op de trails :-{
Allemaggies, beseffen jullie nou echt niet dat, los van de Corona-regels, je daar nu gewoon niet moet gaan rijden om die trails toegankelijk te houden? :-{

Ik begrijp niet dat mensen nog steeds van plan zijn hier NU te moeten rijden, ondanks dat het er alle schijn van heeft dat als dit de komende tijd doorgaat dat dan alle trails straks weg zijn!

Blijf gewoon een tijd weg.
Tja. Werden door een local uitgenodigd, pas de problem zou je dan zeggen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er zijn hier ook locals die gewoon alles rijden wat God verboden heeft, courtesy of Komoot. Als die locals iemand uitnodigen van buitenaf, worden die gewoon meegenomen op sleeptouw, met alle gevolgen vandien.

Tenzij die genodigden, net als wij hier, zich een beetje op de hoogte proberen te houden van lokale problematiek.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie