MTB.NL Freeride dag

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.

Is de mtb.nl freeride dag een goed idee??

Joa
41
67%
Neu
10
16%
Wee'k nie
10
16%
 
Totaal aantal stemmen: 61
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Heb beslist oren hiernaar!
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

ik wacht nog steeds op een definitie.
Ik vind een gezellig samenzijn nl. wel prima, maar weet niet of een Stumpjumper FSR comp freeriden leukvind. Mijn gevoel zegt van niet, maar een definitie zou mij hierbij wel verder kunnen helpen.
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Zal ik mijn defenitie geven? Mijn ideale freeride/klooi dag in nederland/belgie zou veel trails/singletrack zijn, veel worteltjes die uitnodigen om te spelen, drops om steeds opnieuw te proberen, (lekker technische) afdalingen die een paar keer omhoog gepushbiked moeten worden, grenzen opzoeken in de verts (hoe verticaler hoe beter), of welke spots je tegenkomt. Lekker wat kilometertjes maken en onderwijl spelen, lege camelbak op het einde. Te doen op FSR en Bullit, ride within your limit en gewoon veel fun. Niet racen om het snelste, tempootje picknick, veel OH onderweg, genieten van de omgeving en veel lol met elkaar. Foto's maken en naderhand die insiderjokes op het forum deponeren. :wink:

Geen downhillbanen, gewoon xc zonder haast en zoveel mogelijk klooifun, jumping etc zeg maar...
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Tanja schreef:Zal ik mijn defenitie geven? Mijn ideale freeride/klooi dag in nederland/belgie zou veel trails/singletrack zijn, veel worteltjes die uitnodigen om te spelen, drops om steeds opnieuw te proberen, (lekker technische) afdalingen die een paar keer omhoog gepushbiked moeten worden, grenzen opzoeken in de verts (hoe verticaler hoe beter), of welke spots je tegenkomt. Lekker wat kilometertjes maken en onderwijl spelen, lege camelbak op het einde. Te doen op FSR en Bullit, ride within your limit en gewoon veel fun. Niet racen om het snelste, tempootje picknick, veel OH onderweg, genieten van de omgeving en veel lol met elkaar. Foto's maken en naderhand die insiderjokes op het forum deponeren. :wink:

Geen downhillbanen, gewoon xc zonder haast en zoveel mogelijk klooifun, jumping etc zeg maar...
Mijn idee. Anders zouden de het wel de:

Mountainbike.nl Bikeparkdag
of
Mountainbike.nl Downhilldag

noemen :-q
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Jass schreef:Voor echte freeride niet nodig en dan heb je in limburg en belgie genoeg opties :wink:
Uit onverwachte hoek komt nu deze post;

Freeriden is vrij vertaald vrij rijden.
Dus het gaat er om dat iedereen vrij is om te rijden wat hij zelf wil.

Verder heb je freeridebanen die naar beneden lopen, maar dat zie ik zelf niet als freeriden, want je gaat omhoog met een lift en dan ben je afhankelijk van een lift, dus niet vrij.

Nu ken ik iemand die haar ouders wonen aan de Gulpen route in Limburg.
Daar kun je in mijn optiek vrij rijden!!!
Klimmen vind ik niet tof, dus ik doe vrij wandelen bij een klim (ben ik gewend uit Bergschenhoek...)

Oja typische freeride fiets die ik hiervoor gebruik is natuurlijk een Banshee Scratch 24" single speed en nulkommatwee millimeter suspension voor..
Yeah baby yeah
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Pizzaboy schreef:Klimmen vind ik niet tof, dus ik doe vrij wandelen bij een klim (ben ik gewend uit Bergschenhoek...)
Klinkt heel goed. Met de Scream omhoog lopen en lekker OH-en en vol geconcentreerd naar beneden en op vlakke stukken knallen met veel singeltracks en natuurlijke elementen die op onnatuurlijke manieren benut kunnen worden :tong
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Kan me goed vinden in de definitie van Tanja en in dat geval wil ik het graag een keer meemaken. :-q
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Datum? Za of Zo's? Of in de kerstvakantie? Of daarna? Ned of Be?
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

ik had nog niets van me laten horen...
maar het klinkt allemaal super ( en nu maar snel even een voorderraileur regelen voor de Yeti )
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Marieke schreef:ik had nog niets van me laten horen...
maar het klinkt allemaal super ( en nu maar snel even een voorderraileur regelen voor de Yeti )
Heb je een tool om de diameter van je zitbuis te meten, of weet je de maat? Misschien heb ik nog een derailleurtje liggen die past!
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

:kiss:
lief ,maar ik heb alles al in huis, het is meer een kwestie van alles erop zien te krijgen... en dta is bij meestal een groter uitdaging dan de aanschaf :-D
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Voor mij voorkeur voor ZO, in principe niet echt voorkeur voor NL of BE. Zou mooi zijn als ik niet te ver hoef te rijden, maar dat zien we dan wel weer...
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Lijkt mij ook wel gaaf, ik blijf het wel volgen en als er iets concreets is. Ik heb verder geen voorkeur voor zaterdag of zondag.

Rinse
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

Rinse schreef:Ik heb verder geen voorkeur voor zaterdag of zondag.
Wel, zondag natuurlijk, kunnen we samen reizen :wink: :tong
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Is er al iets bekend wanneer het georganiseerd word?
Plaats reactie