H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Leuk! Zullen we samen gaan woon ook in de buurt is voor mij maar 20 minuten rijden. Beetje irritante vragen stellen😇. Zie dat ze nu ook al nieuwe fietsen aanbieden? Terwijl er nergens een fiets te krijgen is….😳
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

In Duitsland zie ik op een site 10 x Cube Reaction Pro te koop staan, nieuw.
En die zij te koop hebben staan ook, voor 1250,-
In totaal bijna 1000 hardtails en 700 fullys:

https://www.bikeexchange.de/s/hardtail-mtb

Met goed zoeken en een stuk willen rijden staat er genoeg te koop in Duitsland.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Peuleus schreef: vr 14 mei 2021, 15:53
Voor de doorverkoop hebben ze wel de cassette en ketting moeten vervangen, maar wat ik via via heb begrepen (rumour goes) zetten ze er AliExpress onderdelen op. Orginele onderdelen (XT) zitten gruwelijke levertijden op, dus daarom heb ik het ook niet laten vervangen maar fiets zo verkocht.
Zoals ik ze heb leren kennen zullen ze dit echt niet zelf doen of zelfs kunnen maar moeten ze dit laten doen, dan blijft er weinig winstmarge meer over.
Dus ik denk niet dat ze op jou fiets wel een nieuwe cassette en ketting zullen hebben gezet :~
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Ik had een ger janssen
Was een nauwelijks nederlands sprekende buitenlander bij ophalen
Terwijl de communicatie wel netjes nederlands was.
Dus ze hebben mensen voor zich werken die de zooi ophaalt.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Cube AIM schreef: vr 14 mei 2021, 21:06
Peuleus schreef: vr 14 mei 2021, 15:53
Voor de doorverkoop hebben ze wel de cassette en ketting moeten vervangen, maar wat ik via via heb begrepen (rumour goes) zetten ze er AliExpress onderdelen op. Orginele onderdelen (XT) zitten gruwelijke levertijden op, dus daarom heb ik het ook niet laten vervangen maar fiets zo verkocht.
Zoals ik ze heb leren kennen zullen ze dit echt niet zelf doen of zelfs kunnen maar moeten ze dit laten doen, dan blijft er weinig winstmarge meer over.
Dus ik denk niet dat ze op jou fiets wel een nieuwe cassette en ketting zullen hebben gezet :~
Het zijn autohandelaren en die doen aan auto's ook al helemaal niks. Dus hier gaat het hetzelfde. Inkopen en snel door verkopen voor een bepaalde marge.

Niks meer dan ordinaire koehandel war het ze geen bal scheelt hoe jij erover denkt of waar jij problemen mee hebt. Take it or leave it is hun motto.

Ben jij die gek vandaag niet dan is er morgen wel een andere gek die pas na aanschaf merkt hoe ze werken en welke problemen je gaat ervaren met de fiets.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Ikdoemarwa
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 maart 2021, 21:11

Grappig topic,

Toevallig van de week mijn collega afgeraden hier te gaan kijken.

Had een afspraak gemaakt voor bezichtiging van een fiets.
Zei al tegen hem dat ik de standaard tekst verdacht vond. Maar toen ik het adres doorkreeg ging bij mij ineens een lampje branden dat ik een tijd geleden daar in de woonkamer stond om een zgan carbon wielsetje aan te schaffen (set was zo gaar als iets)

Mooi links laten liggen die handelaren.
rolfvanbroekhuisen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 15:41

Dice Oldskool schreef: za 8 mei 2021, 18:05
rolfvanbroekhuisen schreef: za 8 mei 2021, 15:48

Ik wil iedereen adviseren om goed research te doen naar de prijzen en kwaliteit van dit bedrijf. Geef niet op in deze mtb prijs crisis uiteindelijk vind je wel wat.

Rolf
Wederom niet netjes van H&B maar dat verwonderd mij niets. Goede beslissing om even verder te zoeken. :-q

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd waarom je je aangemeld hebt op het forum. Had je dit topic in je Google resultaten gezien?
Sorry voor de laate reactie
Klopt ik heb dit topic op google resultaten gezien. Leek mij gepast om hier mijn ervaring te delen. Tevens ben ik fanatiek mtber aan hrt worden. Dus het leek mij sowiezo leuk om lid te worden
Mikos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 22:16

Ik ben een beginnende liefhebber van MTB, na een jaar MTB'en met telkens huren ben ik nu op zoek gegaan naar mijn eerste eigen MTB, gezien de huidige markt best lastig gezien de schaarse voorraden en lange levertijden..

Uiteindelijk dus maar op MP gaan kijken maar zelfs daar is het aanbod schaars en toen kwam ik uit bij H&B Exclusive, zag dat die best wat fietsen nog hebben staan, maar op een foto is het soms lastig oordelen, maar toen ik ging Googlen kwam ik dus op dit forum uit en ik zie dat er maar weinig positiefs te lezen valt, zoals ik het opmerk mensen die misbruik maken de schaarste en de goed gelovigheid van de beginnende MTB'er..

Iemand hier wellicht een adresje wat het bezoeken waard is voor een beginnende MTB'er, mag zowel een winkel met nieuwe fietsen zijn als een adres met GOEDE tweedehands handel!

Thanks alvast een ieder voor zijn reactie!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Doorgaans heeft Bikeshop Steenwijk wel het nodige op marktplaats staan, maar nu ook slechts 1 welke ook nog eens gereserveerd is.
Een kennis van mij heeft daar vorig jaar z'n mtb gekocht en werd daar heel goed geholpen.
Ik weet niet of hij via inruil aan z'n handel komt of ze opkoopt. Er zijn ook opkopers die op pad gaan, marktplaats afstruinen en die bikes komen dan weer bij de uiteindelijke verkopers terecht.
Maar als je Steenwijk niet te ver weg vindt, misschien een soort zoekopdracht geven ?
MaartenVoogel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 22 juni 2017, 11:25
Mijn mountainbike: BH Lynx Race RC 7.0

Fietsvrienden ,

Ook ik heb afgelopen week mijn Trek aan één van hun handlangers verkocht, contact gehad met ene --- edit door Rogier van Mountainbike.nl --- mogelijk persoonsgegeven---, fiets werd opgehaald door een slecht Nederlands sprekende man uit Venlo zei hij , hij zou de fiets voor zijn zoon te kopen, en hij had er absoluut geen verstand van .
Ik heb een goede prijs voor de fiets gekregen, zeker aangezien het feit dat de fiets nog wel wat onderhoud behoeft.Twee dagen later staat de fiets bij hun te koop, allemaal nieuwe onderdelen erop “ Not “ dat zag ik op de foto, echt niets aan gedaan , €400 er bovenop ?, veel geluk voor de koper, er zit nog wel voor ongeveer €300 werk aan , en dan is €1700 voor een fiets van 4 jaar oud echt veel te duur .Ik heb mijn prijs gekregen , maar netjes is het niet, ook dat toneelspel niet.
Geen zaken mee doen , maar ja , ik heb er zelf aan meegewerkt , al had ik dat niet meteen door.


ps: op zaterdag 58 fietsen te koop, nu 2 dagen later nog maar 43 !!, het loont dus , maar als alle fietsen van hun zijn zoals de mijne was, dan betalen hun klanten teveel .
Mikos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 22:16

Thx!
gijsje schreef: ma 17 mei 2021, 23:27 Doorgaans heeft Bikeshop Steenwijk wel het nodige op marktplaats staan, maar nu ook slechts 1 welke ook nog eens gereserveerd is.
Een kennis van mij heeft daar vorig jaar z'n mtb gekocht en werd daar heel goed geholpen.
Ik weet niet of hij via inruil aan z'n handel komt of ze opkoopt. Er zijn ook opkopers die op pad gaan, marktplaats afstruinen en die bikes komen dan weer bij de uiteindelijke verkopers terecht.
Maar als je Steenwijk niet te ver weg vindt, misschien een soort zoekopdracht geven ?
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Niet om iets goed te praten hoor, maar deze gasten zullen om hun price setting te bepalen vast op marktplaats rondkijken wat andere aanbieders vragen. Ik kijk daar ook weleens rond, soms voor mezelf, soms voor een ander en wat ik soms voorbij zie komen 😱 en dan voor prijzen 🤣
De gemiddelde gelegenheidsverkoper/schuuropruimer denkt ook dat ie goud in handen heeft 🤐
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Ze kopen bijna alle MTB's op voor goede prijzen voor de op dat moment verkopende partij.
En verkopen die extra duur.

Maar doordat ze er zo bovenop zitten. Blijft er weinig over dan alleen de hoge prijs te betalen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ach sportscholen gaan weer open, denk dat er automatisch wel meer aanbod komt en dat prijzen iets omlaag zullen gaan.
Hopelijk blijven ze dan met die voorraad fietsen zitten (wishfull thinking) :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Precies, dat en buitensport wedstrijden.
Over een half jaar zakken de prijzen als Bitcoin
.
Gesloten