Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

D-man schreef: di 1 juni 2021, 13:39
Gertjanw schreef: di 1 juni 2021, 12:27 Ik zei dat ik het zonde vond en niet goed voor milieu. Misschien helpt je dat nog iets.
het is natuurlijk raar dat zo’n apparaat maar zo kort mee gaat. Zo vaak wordt hij nou ook weer niet gebruikt...
Nogmaals contact met ze gehad, 830 komt deze kant op :winkie:
Super!
:-q :-q :-q :-q :-q
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Gertjanw schreef: ma 31 mei 2021, 16:55 Ik heb zojuist het pakkettje binnen van garmin. Het is een nieuwe edge 830 met alle accessoires. :-q
Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten vanaf het moment dat je jouw 820 opstuurde tot je de 830 ontving?
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik moet die van mij nog opsturen, maar tussen 1 a 2 weken werd mij gezegd.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Bij mij duurde het uiteindelijk iets meer dan een kalenderweek tussen de betaling, de maandag dat ik hem de post deed, de woensdag ontvingen zij hem en vrijdag ging hij op de post. Vervolgens ontving ik het pakketje de maandag erop. Dus van vrijdag tot de 2de maandag daaropvolgend.

Apparaat is top trouwens. Wat een genot dat hij eindelijk normaal denkt en reageert op aanraking! :-q :-q
MJV schreef: vr 4 juni 2021, 21:57
Gertjanw schreef: Ik heb zojuist het pakkettje binnen van garmin. Het is een nieuwe edge 830 met alle accessoires. :-q
Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten vanaf het moment dat je jouw 820 opstuurde tot je de 830 ontving?
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Hoe hebben jullie de 820 eigenlijk opgestuurd?

Verzekerd/aangetekend/normaal?

Brievenbuspost/ pakket ?

…..?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Aangetekend. Dat is verzekerd tot €500 volgens mij.
FranX78 schreef: za 5 juni 2021, 22:44 Hoe hebben jullie de 820 eigenlijk opgestuurd?

Verzekerd/aangetekend/normaal?

Brievenbuspost/ pakket ?

…..?
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Nou, dat ging wel als een speer.

Maandag heb ik mijn 820 verstuurd. Die is dinsdag bij Garmin NL aangekomen, gisterenavond kreeg ik een mailtje van DPD en vandaag is de 830 al geleverd.
Pluim voor de snelle service in elk geval.

Op aanraden van een kennis heb ik inmiddels een Hammerhead Karoo 2 besteld en in gebruik. Hammerhead geeft een tevredenheidsgarantie van 45 dagen. D.w.z. je die tot 45 dagen na aankoop het apparaat gebruikt kunt terug sturen en je geld terug krijgt.
Ik ben benieuwd wie de winnaar word. De Garmin Edge 830 of de Hammerhead Karoo 2. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Mocht iemand interesse hebben in een gebruikt sileconenhoesje voor de Edge 820: Je mag die van mij gratis komen ophalen (omgeving Weert).
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Het is dat die van mij het qua accuduur nog prima doet, maar het lijkt verleidelijk 'm ook om te wisselen.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Mijn ervaring is dat je er bij Garmin niet heel moeilijk over hoeft te doen als je graag een 830 wil.

Ik heb enkel aangegeven dat ik meerdere problemen had met het apparaat waarvan de slecht accu het ergste was. Zonder dat er doorgevraagd werd kreeg ik eigenlijk direct een 830 aangeboden voor het standaard upgrade bedrag.
Omdat mijn 820 slechts een maand uit de standaard garantie termijn was kreeg ik uit coulance nog een gratis vervanging voor een refurbished Edge 820 aangeboden. Maar ik zag het niet zitten om me weer een hoop ergernis van een andere 820 op de hals te halen, dus dat heb ik niet overwogen en heb voor de (betaalde) upgrade naar een nieuwe 830 gekozen.
Maar wel netjes dat ze het nog aanboden.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

FranX78 schreef: do 10 juni 2021, 15:16 Nou, dat ging wel als een speer.

Maandag heb ik mijn 820 verstuurd. Die is dinsdag bij Garmin NL aangekomen, gisterenavond kreeg ik een mailtje van DPD en vandaag is de 830 al geleverd.
Pluim voor de snelle service in elk geval.

Op aanraden van een kennis heb ik inmiddels een Hammerhead Karoo 2 besteld en in gebruik. Hammerhead geeft een tevredenheidsgarantie van 45 dagen. D.w.z. je die tot 45 dagen na aankoop het apparaat gebruikt kunt terug sturen en je geld terug krijgt.
Ik ben benieuwd wie de winnaar word. De Garmin Edge 830 of de Hammerhead Karoo 2. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Mocht iemand interesse hebben in een gebruikt sileconenhoesje voor de Edge 820: Je mag die van mij gratis komen ophalen (omgeving Weert).

idem voor iemand die in de buurt van nijverdal woont ;-) daar ligt mijn hoesje gratis te wachten op een nieuwe eigenaar
Ik ben mij er eentje...
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ik heb wat minder geluk gehad met mijn ruiling. 1 juni Garmin gebeld, standaardmail gekregen, geld overgemaakt en Garmin opgestuurd. PostNL deed er een dagje langer over dus 3 juni lag ie daar. Uiteindelijk na 23 (vooruit 20 dagen) vandaag mijn refurbished 830 binnen gekregen. Los in doosje zonder verdere mounts enz. Nog steeds blij mee; wat een verademing qua snelheid, maar wel bijzonder dat Garmin niet één lijn hanteert hierin.
Laatst gewijzigd door MJV op do 24 juni 2021, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Apart ja.
Volgens mij heb ik ook op 1 juni gebeld.
Vervolgens op 7 juni betaald en mijn oude 820 opgestuurd (met brievenbuspakketje voor €4).
Op 10 juni werd er een 830 (nieuw in standaard retail verpakking met mounts e.d) geleverd.
Raar dat het bij jou anders was.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Vreemd inderdaad.

Nu was de 820 die ik opstuurde er eentje die ik ook al refurbished had gekregen. Hoegenaamd onder "coulance" omdat mijn eerste 820 2 weken na verstrijken van garantietermijn een kapotte batterij had. Die refurbished was uit 2019 en kreeg daarom ook nog de gratis vervanging aangeboden, verder hebben ze er niets over gezegd.

Mounts heb ik verder meer dan genoeg, hoop wel dat de batterij van mijn refurbished 830 niet al teveel verouderd is.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Ik heb de 820 ook “omgeruild” door 137,99 te betalen.
Kreeg ook een retail doos met alle standaard accessoires en een nieuw uitziende 830.(waar herken of zie je dat het een refurbished is??)
Van verzenden tot ontvangen nieuwe precies 14 dagen
Ride like you stole it
heinmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 20:27

Hier al 13 werkdagen verder en nog niets gehoord. Krijg je bericht als de 830 verstuurd is of ligt' ie opeens op je deurmat?
Plaats reactie