Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Het was rustig gisteren in bikepark Willingen. De downhill heeft mij nog een gescheurde buitenband opgeleverd (toch ergens een scherpe steen geraakt) en een valpartij, gelukkig in het gras, door wat faden van de remmen. Toch een mooi dagje gehad!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Moet toch zeggen dat 5 dagen achter elkaar Franse Alpen afknallen lichamelijk toch best slopend is. 🙈 Voel me 80.
Fiets ook naar de klote trouwens. Man wat krijgt die het te verduren daar 😁
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: zo 1 augustus 2021, 05:47 Moet toch zeggen dat 5 dagen achter elkaar Franse Alpen afknallen lichamelijk toch best slopend is. 🙈 Voel me 80.
Herkenbaar. Uit ervaring weet ik dat je leeftijden kunt voelen die je biologisch nooit kunt halen.
Leuk voor de volgers om even een filmpje te maken als je in een hoek van 90° uit je bed komt?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: zo 1 augustus 2021, 11:24
MVMVML schreef: zo 1 augustus 2021, 05:47 Moet toch zeggen dat 5 dagen achter elkaar Franse Alpen afknallen lichamelijk toch best slopend is. 🙈 Voel me 80.
Herkenbaar. Uit ervaring weet ik dat je leeftijden kunt voelen die je biologisch nooit kunt halen.
Leuk voor de volgers om even een filmpje te maken als je in een hoek van 90° uit je bed komt?
Dan moet ik eerst nog in staat zijn überhaupt dat bed uit te komen🙈
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

herkenbaar! Ik heb het vaak al na een dag bikepark dat ik toch een beetje door het huis kreupel de dag erna.

Beetje offtopic, maar ook weer niet: ik heb vaak aan het eind van een dag bikepark last van krampende handen. Misschien ook niet heel gek na een uur of 7 op de fiets. Anderen die hier ook last van hebben en hoe deal je hier mee?
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Hoe getraind ik ook ben, spierpijn na dag 1 is een zekerheidje :roll: en dan maar hopen dat het met de pijn en vermoeidheid de dagen erna een beetje vol te houden is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

StephanS schreef: zo 1 augustus 2021, 14:50 herkenbaar! Ik heb het vaak al na een dag bikepark dat ik toch een beetje door het huis kreupel de dag erna.

Beetje offtopic, maar ook weer niet: ik heb vaak aan het eind van een dag bikepark last van krampende handen. Misschien ook niet heel gek na een uur of 7 op de fiets. Anderen die hier ook last van hebben en hoe deal je hier mee?
Genoeg drinken, wat vaker/langer stilstaan en soms gewoon doorbijten. En als echt echt niet anders kan, snelheid omlaag en eerder vertragen :wink:
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 1 augustus 2021, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: zo 1 augustus 2021, 18:38...., wat vaker/langer stilstaan en ...
Wat zeg jij nu voor vreemde dingen?! Als je bergen en een lift hebt dien je dat maximaal te bneutten ipv stil te staan :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Aankomende donderdag/vrijdag een dagje vrij. Had het idee om naar Winterberg of Willingen te rijden voor een dagje aangezien ze vrijdag slecht weer voorspellen.

Is er iemand die ook die kant op gaat/het leuk vind om die kant op te gaan?
Ik kom vanuit gemeente Leusden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: zo 1 augustus 2021, 18:39
TenZNL schreef: zo 1 augustus 2021, 18:38...., wat vaker/langer stilstaan en ...
Wat zeg jij nu voor vreemde dingen?! Als je bergen en een lift hebt dien je dat maximaal te bneutten ipv stil te staan :bier:
:lol:
Auwe man, he? Soms moet de circulatie weer een beetje op gang komen :oops:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StephanS schreef: zo 1 augustus 2021, 14:50 herkenbaar! Ik heb het vaak al na een dag bikepark dat ik toch een beetje door het huis kreupel de dag erna.

Beetje offtopic, maar ook weer niet: ik heb vaak aan het eind van een dag bikepark last van krampende handen. Misschien ook niet heel gek na een uur of 7 op de fiets. Anderen die hier ook last van hebben en hoe deal je hier mee?
Eind vd dag? Ik al na een paar runs 🤣
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

StephanS schreef: zo 1 augustus 2021, 14:50 Beetje offtopic, maar ook weer niet: ik heb vaak aan het eind van een dag bikepark last van krampende handen. Misschien ook niet heel gek na een uur of 7 op de fiets. Anderen die hier ook last van hebben en hoe deal je hier mee?
Zeker herkenbaar. Met name ná dag één zit die kramp er goed in. Vaak neemt 't wel wat af nadat ik ben opgewarmd (na de eerste paar runs). Ook m'n kuiten hebben 't in koude toestand flink te verduren. Die eerste paar runs doe ik dan ook maar wat rustiger aan, dan heb ik er de rest van de dag meestal geen last meer van.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MVMVML schreef: zo 1 augustus 2021, 05:47 Moet toch zeggen dat 5 dagen achter elkaar Franse Alpen afknallen lichamelijk toch best slopend is. 🙈 Voel me 80.
Fiets ook naar de klote trouwens. Man wat krijgt die het te verduren daar 😁
:lol: Ik kwam er trouwens achter dat mijn achterwiel ovaal is geworden , en bij mijn broer was op het laatst een tandwiel van zijn derrie afgebroken van de lager :winkie:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bob. schreef: ma 2 augustus 2021, 07:34
StephanS schreef: zo 1 augustus 2021, 14:50 Beetje offtopic, maar ook weer niet: ik heb vaak aan het eind van een dag bikepark last van krampende handen. Misschien ook niet heel gek na een uur of 7 op de fiets. Anderen die hier ook last van hebben en hoe deal je hier mee?
Zeker herkenbaar. Met name ná dag één zit die kramp er goed in. Vaak neemt 't wel wat af nadat ik ben opgewarmd (na de eerste paar runs). Ook m'n kuiten hebben 't in koude toestand flink te verduren. Die eerste paar runs doe ik dan ook maar wat rustiger aan, dan heb ik er de rest van de dag meestal geen last meer van.

Ik kreeg vooral van de remkuilen kramp in mijn ringvinger en pink. Trok telkens wel weg maar op de derde dag moest ik echt gaan inhouden omdat alles pijn ging doen en vermoeid was. Alle kleine spiertjes in mijn lichaam deden pijn :D
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Heeft er iemand ervaring met Willingen na de verscheping van de regels? Vorige week in Les Arcs geweest. Ik heb er een nieuwe hobby bij! Wil daarom graag richting Willingen.
Plaats reactie