bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jup, het is geen kleine branche in Duitsland. Alleen al bij de grote 3 of 4 hebben we het gezamenlijk over honderden miljoenen euro aan omzet per jaar.

bc heeft laatst ook een nieuw concept/service gepresenteerd: https://www.linkedin.com/posts/bike-com ... 17792-wrHz
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Woensdag laat in de avond besteld, vrijdag middag al ontvangen! :-q Top!
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Voor de liefhebber, setje Shimano Saints in de aanbieding voor €304,-

https://www.bike-components.de/en/Shima ... it-p74935/
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Dus ik heb gisteren als gast een Schwalbe Thunder Burt besteld. En de betaling via Paypal betalen gedaan, dan zijn ook meteen de factuur- en verzendadressen ingevuld.

De site gaf aan dat de bestelling was geplaatst.

Echter, nu een dag later nog geen enkele emailbevestiging ontvangen. Tevens staat de betaling ook niet open in Paypal.

Ik heb ze al gemaild vanochtend, vooralsnog geen reactie en hun FAQ is ook niet helemaal duidelijk hierover.

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt bij Bike Components ?
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Je krijgt normaal gesproken 2 mails: een 'confirmation of your order' en een 'auftragseingang'. Die zaten altijd redelijk dicht op elkaar, maar 1,5 week geleden zat er bij 2 dagen tussen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

markje schreef: wo 25 mei 2022, 21:51 Je krijgt normaal gesproken 2 mails: een 'confirmation of your order' en een 'auftragseingang'. Die zaten altijd redelijk dicht op elkaar, maar 1,5 week geleden zat er bij 2 dagen tussen.
ok, bedankt !

Ik heb na dik 24 uur nog geen enkele email gekregen....
filip
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: di 29 januari 2008, 23:45
Mijn mountainbike: Isaac Baryon 29er

Stunning schreef: wo 25 mei 2022, 21:14 Dus ik heb gisteren als gast een Schwalbe Thunder Burt besteld. En de betaling via Paypal betalen gedaan, dan zijn ook meteen de factuur- en verzendadressen ingevuld.

De site gaf aan dat de bestelling was geplaatst.

Echter, nu een dag later nog geen enkele emailbevestiging ontvangen. Tevens staat de betaling ook niet open in Paypal.

Ik heb ze al gemaild vanochtend, vooralsnog geen reactie en hun FAQ is ook niet helemaal duidelijk hierover.

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt bij Bike Components ?
yup, hier hetzelfde. nog nooit meegemaakt bij hen. De laatste bestelling was zelfs binnen 2 dagen in huis.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Duidelijke reactie :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

:lol:

Uiteindelijk wel reactie gekregen en daarna ging het contact vlot. Op de een of andere manier was de order niet doorgekomen. Wat op zich interessant is, want ik was alle velden inclusief de betaling via Paypal doogelopen en hun webshop bedankte mij daarna netjes voor de bestelling die volgens de site gelukt was. Echter daarna nooit een orderbevestiging per email gehad. Dus order toch niet ontvangen...

Lullig voor ze, want zat een beetje omhoog om het bandje snel geleverd te krijgen en toen via bike-discount.de besteld.

Wat echt interessant is; dat de verzendkosten naar Nederland van beide deze webshops slecht 3,99 Euro zijn. Aangevuld met scherpe prijzen kan dit soms net weer wat Euro's schelen. Ik gun de Nederlandse webshops ook hun orders, maar op een massa product zoals een bandje, ga ik uiteindelijk toch voor de laagste prijs :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat schreef ik elders ook al.
Voorheen was het naar Spanje voor kleine pakketjes (echt klein) €9,95 en voor grotere (eigenlijk de gebruikelijke maat) 19,85.
Voor mij een reden om BC te mijden.
Jullie hadden mazzel en betaalden altijd 9,95.
Nu dus lagere verz.kosten. Zolang de pakketjes netjes bezorgd worden is de consument daar blij mee.
Omdat DHL, GLS en DPD ook niet gratis werken vermoed ik dat de webshops een flink deel vd werkelijke kosten dragen (en ze hebben een scherp contract).
Van Bike24 las ik dat ze een omzet hebben van ruim €200miljoen.
Dat is bijna 1 miljoen per werkdag. Dat zijn enorm veel pakketjes per dag!
BC en B-D zijn wat kleiner (maar niet veel kleiner?) maar moeten mee
Of het op lange termijn goed is weet ik niet, maar voorlopig ben ik er blij mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Hillride
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 21:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SE2

Ik heb de afgelopen maand een aantal keer bij BC besteld. Beter was geweest om alles in 1 keer te bestellen maar ja.

Alle bestellingen waren binnen 4-5 werkdagen in huis. De goeie klantenservice (twee keer contact gehad over een product voor aankoop), de lage verzendkosten a €3,95 én de zeer goede prijzen waren voor mij de reden om hier te bestellen.
Trek 4400 (2002)
Specialized Epic Expert (2006)
S-Works Epic Competition (2011)
Cannondal Scalpel SE 2 (2022)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Blijkbaar hebben ze een tijd gelden de verzendkosten naar NL aangepast. Mooie ontwikkeling.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

maandag 2 stuks SLX 4 zuiger remklauwen besteld + een 30T tandwiel, donderdag al in huis.
Lekker snel dus
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Maandag een remschijf en een remklauw adapter besteld. Donderdag al binnen, terwijl online werd aangegeven dat de order op woensdag nog de verzending werd voorbereid. Weer lekker snel dus....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Ik ben door een fout van DHL al 2.5 week op mijn pakketje aan het wachten. Hij is al in Frankrijk en Oostenrijk geweest (jaloers!) en wordt nu terug gestuurd naar bikecomponents. Zodra zij hem ontvangen hebben zullen ze hem weer doorsturen naar mij.

Communicatie is goed, dus we wachten geduldig nog even af
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Plaats reactie