Gravellen omgeving Alkmaar

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
PostjeErbij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 14:50
Mijn mountainbike: On One Free Ranger

Sinds kort heb ik mijn Mountainbike ingeruild voor een gravelbike en ben ik Noord-Holland in de omgeving van Alkmaar aan het verkennen.

Wie weet er/zit in een groepje gravelaars nabij Alkmaar waar ik kan aansluiten?
Gravel is my one bike
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Goedemorgen,

Op AllTrails staat de Noord Hollands Tro Bro Leon, het gedeelte west van Alkmaar, tot aan Heiloo en het pontje Akersloot vind ik zelf het leukste om te rijden.

https://www.alltrails.com/explore/map/n ... on-5d44ee6

Er staat ook een Noord Hollandse Strade Blanche op AllTrails.

Veel plezier ermee.

Dave
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
PostjeErbij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 14:50
Mijn mountainbike: On One Free Ranger

Heej te gek. Dank je wel. Ik had op komoot bij Ten Dam de korte versie opgepikt. Deze kende ik nog niet!
Ziet er gaaf uit!

Gr, Dries
Gravel is my one bike
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

MTBambtenaar schreef: zo 22 mei 2022, 07:55 Goedemorgen,

Op AllTrails staat de Noord Hollands Tro Bro Leon, het gedeelte west van Alkmaar, tot aan Heiloo en het pontje Akersloot vind ik zelf het leukste om te rijden.

https://www.alltrails.com/explore/map/n ... on-5d44ee6

Er staat ook een Noord Hollandse Strade Blanche op AllTrails.

Veel plezier ermee.

Dave
Hmm, komt me vaag bekend voor, die route. Ogenschijnlijk een kopietje van m'n zelfverzonnen "Noordhollandsche Tro-Bro Léon"-route, inclusief mijn foto's en routebeschrijving...

Overigens is het geen 'echte' gravelroute, aangezien er allerlei offroad-secties (gravel, schelpen, bos-/duinzand, gras, kasseien) in voorkomen. Voorts is er inmiddels een 2e versie met diverse nieuwe trajecten, zie Noordhollandsche Tro-Bro Léon (v2.0).

En ter illustratie en inspiratie, zie bijvoorbeeld deze Bergensche Strade Bianche (162 km, waarvan ±48 km offroad), inclusief zonovergoten foto's. De start/finish is nabij restaurant Duinvermaak in Bergen. Redelijk in de buurt van Alkmaar, volgens mij. :wink:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

V2.0 ..... Meteen maar even gedownload en de 1.0 versie erdoor vervangen. Senkjoe! :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Naar routes hoef je niet meer verder te zoeken dan die van b@zz, beter wordt het niet.
Nu de gravelaars nog.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat tiewrap zegt. Beter wordt het niet.

(Schandalig als de routes van BuZz gejat worden en onder eigen naam worden doorverkocht.)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Nou ja, even vooropgesteld dat ik het uiteraard prima vind dat mijn zelfverzonnen routes gedownload worden, met name als ik naderhand nog iets hoor of het wel/niet bevallen is. Echter, bij Alltrails kan eenieder mijn routes ook compleet — inclusief (uitgebreide) routebeschrijving, foto's, waypoints (veelal met lengte en stijgingspercentage van beklimmingen), et cetera — kopiëren naar een eigen Alltrails-account. En dat zonder enige referentie naar de 'owner'. Kan heel eenvoudig met één druk op de knop.

Vind ik inderdaad niet zo'n fijn idee als het dan ook commercieel gebruikt zou worden. Of dat degene (stilzwijgend) op Strava bedankt wordt voor zijn/haar mooie route(s) en/of complimenten krijgt voor zijn/haar terreinkennis (hetgeen inmiddels meerdere keren geconstateerd is). Vooralsnog weet ik alleen van een hotel in de Eifel (nabij de Rursee) dat er twee routes (zonder referentie naar mij) gebruikt worden bij een weekend-arrangement.

Lang verhaal, ietsje korter... Al een tijdje ben ik bezig om de nodige routes over te hevelen naar een andere routeplanner. Maar da's nog een heel gedoe. Immers, dat kan bij Alltrails nou net weer niet met één druk op de knop. :wink:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als wij iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag. (Zegt degene die de bronvermelding vast eens vergeten is).
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Met boeven vangt men boeven :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie