2021 Trek Fuel EX carbon; 15K km's and counting...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

In Nederland rijdt ik 4 een ex met 4 zuiger shimano mt 420 remmen 180mm schijven op beide wielen met organische blokken.

Voorop de 200 mm met metalic blokken was me de direct. Voor het buitenland zet ik de 200 erop. Het is erg fijn om met 1 vinger voldoende rempower te hebben.

Als je toch gaat bestellen, gun je zelf een 200 mm Schijf ( foutje klauw) ....en adapter
Laatst gewijzigd door corex op vr 1 juli 2022, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

corex schreef: vr 1 juli 2022, 11:01 Als je toch gaat bestellen, gun je zelf een 200 mm klauw ....en adapter
Wat is een 200mm klauw precies? :bier:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

corex schreef: vr 1 juli 2022, 11:01 In Nederland rijdt ik 4 een ex met 4 zuiger shimano mt 420 remmen 180mm schijven op beide wielen met organische blokken.

Voorop de 200 mm met metalic blokken was me de direct. Voor het buitenland zet ik de 200 erop. Het is erg fijn om met 1 vinger voldoende rempower te hebben.

Als je toch gaat bestellen, gun je zelf een 200 mm Schijf ( foutje klauw) ....en adapter
Up
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die vierzuigers zijn allemaal goed, Deore, SLX, XT, Zee, Saint, XTR... goed ontlucht en met een grote schijf remt dat echt super :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat zijn idd aantrekkelijke prijzen, maar om nou vanaf mijn vakantieadresje 250 km verder te rijden.... :wink:
Wel een betrouwbare shop?
Ik heb ze er ook besteld, binnen 24h geleverd (Spanje).
Dus je kan ze op je vakantie adres laten bezorgen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteren weer een pakketje van BikeComponents binnen gekregen. Dit keer 2 SLX 4 pistonbbrake calipers en een 30T tandwiel.
Alles in voorbereiding op de Spaanse Pyreneeën ( Zona Zero bij Aïnsa).
Gisteren de remmen gemonteerd. Wat een k.twerk is dat altijd weer met vullen en ontluchten. Uiteindelijk vanmorgen vroeg in de ochtend (lucht uit caliper omhoog?) lukte het wel om de remmen 'hard' te krijgen.
Helaas geen tijd meer voor het tandwiel, dus weer met de 34x11-42 omhoog worstelen in Spaarnwoude.
Zojuist de 30T wel gemonteerd, maar de ketting moet nog iets korter. Morgen weer.
Volgende week testen in Groesbeek en omgeving. Zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, die 4 zuiger remklauwen zijn lastiger te ontluchten...

Van 34 naar 30, dan kunnen er twee schakels tussenuit.
Scheelt wel met omhoog fietsen, dat merk je wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De tweede remklauw heb ik eerst door het nippel gevuld (met tikken en schuinhouden) voor ik 'm met de banjo aan de leiding heb gezet. Dat werkte beter. Dan is de lucht al uit de kant waar de nippel en banjo niet zit (maar een vette bende blijft het :-{ )

Inderdaad 2 schakels er tussen uit. De 30x11-42 maar eens testen in Spaarnwoude. Daar zitten wat steile h.fters in die ik nu echt op kracht moest doen en niet op souplesse.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

2 dagen rondom Groesbeek geweest.
Ook 3 rondjes Bikepark Mook gedaan. De rode lijn, maar toch. en de middelste eind jump. Niet heel hoog, maar voor m'n gevoel veel hoger en verder dan de foto doet vermoeden ;)
Toch maar eens een clinic nemen in een bikepark....
Afbeelding

Verder heerlijk wat routes aan elkaar geknoopt en de nieuwe remmen en 30T tandwiel getest. Zeker in het Reichswald een paar hellinkjes gedaan die met een 34T voor mij niet fietsend mogelijk zouden zijn geweest. Remmen ook top. Lekker doseerbaar.
Nadeel van de remmen is wel dat de nippel aan de onderzijde zit en lager uitsteekt dan de vorkpoten. Als het voorwiel eruit is, kan ik hem niet meer rechtop neerzetten. Anders staat de fiets op dat nippeltje en niet op de uiteinden van de vorkpoten
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig in Mook :-q

Drop off op de foto ziet er clean uit.
Ik weet niet of je een dropper hebt, maar zo te zien heb je hem nog op standje XC staan :wink: zadel volgende keer ff laten zakken, je kan anders met een verkeerde landing de " kroonjuwelen " pittig door mekaar tikken zeg maar :winkie:

Als je deze drop prima doorkomt dan is die hogere ook geen probleem, met de aanrij ff 6 pedaal slagen extra geven en dan clear je hem zo.
Suc6.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

erwin.burgers schreef: ma 18 juli 2022, 16:12 Nadeel van de remmen is wel dat de nippel aan de onderzijde zit en lager uitsteekt dan de vorkpoten. Als het voorwiel eruit is, kan ik hem niet meer rechtop neerzetten. Anders staat de fiets op dat nippeltje en niet op de uiteinden van de vorkpoten
Heb je nu wel een 200 mm schijf?

Het kan zijn dat met de 200 mm adapter de klauw weer net iets anders zit en de vork dan wel op de uiteinden rust.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je nu wel een 200 mm schijf?
Waarschijnlijk een 180mm PM vork met zo'n eenvoudige +23mm adapter.

Afbeelding
(foto van TS)

Bij een vork die standaard voor 160mm bedoeld is, komt de klauw wat hoger uit.Afbeelding
(foto van internet)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

marcomtb1972 schreef: ma 18 juli 2022, 21:55 Goed bezig in Mook :-q

Drop off op de foto ziet er clean uit.
Ik weet niet of je een dropper hebt, maar zo te zien heb je hem nog op standje XC staan :wink: zadel volgende keer ff laten zakken, je kan anders met een verkeerde landing de " kroonjuwelen " pittig door mekaar tikken zeg maar :winkie:

Als je deze drop prima doorkomt dan is die hogere ook geen probleem, met de aanrij ff 6 pedaal slagen extra geven en dan clear je hem zo.
Suc6.
:D thnx, goeie tip. Het ging best soepel dus had er geen last van, maar kan me voorstellen dat wanneer het minder soepel gaat 'de kroonjuwelen' zo voor het aantikken zijn.
Lars TB schreef: ma 18 juli 2022, 22:04 Heb je nu wel een 200 mm schijf?

Het kan zijn dat met de 200 mm adapter de klauw weer net iets anders zit en de vork dan wel op de uiteinden rust.
Dat zou inderdaad een optie zijn. Eens zoeken naar zo'n adapter en bijpassende schijf.

Al lijkt de klauw op de onderste foto (van ThaSingleTrackMastah) ook niet optimaal gemonteerd. Zie nog een heel stuk van de schijf eronderuit komen. Maar het type adapter zou een oplossing kunnen zijn.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Zit er niet standaard een 203mm schijf op de ex ? Bij mij zat hij er al op en 180 achter.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Sabai schreef: di 19 juli 2022, 09:08 Zit er niet standaard een 203mm schijf op de ex ? Bij mij zat hij er al op en 180 achter.
De mijne is geen standaard FEX. Dit is een garantie frame met spulletjes van een 2017 FEX7 (+wat upgrades).
Wel voor en achter 180 mm.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie