Werking van IBAN en Engelse & Duitse online winkels

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
monsieb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: za 1 februari 2003, 23:27
Mijn mountainbike: Merida Athens SE ( Heeft nu DT-Swiss!!)

Goedenmorgen , middag.

Welke ervaringen zij er hier met IBAN etc. betalingen naar bijv. Chainreactioncycles.com en bike-discount.de en verdere online-winkels.
Creditcard heb ik niet en bij Rose was het makkelijk met een bankrekening in Nederland en de site etc. in NL.

Dit ligt toch wat gevoeliger als je hogere bedragen uit gaat geven naar buitenlandse rekeningen.

Kortom , ik hoor hier veel positieve dingen over online winkels dus vraag ik wat ik moet en ook vooral niet moet doen.

Mensen hoor je hier van over de hele wereld bestellen dus dan kan dit ook vast wel :-D .
Groet'n, Siebe
giantxtc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 oktober 2004, 22:36
Mijn mountainbike: Trek 8500 2005
Contacteer:

ik heb alleen ervaring met barracuda en bike-discount.de en dan in combinatie met creditcard. In die gevallen was het iig perfect geregeld! Bij Bike-discount heb ik 2de kerstdag iets besteld en ik had het woensdag al in huis. Ook bij barracuda een levertijd van 2 dagen trouwens. ik neem aan dat het bij ander soort betalingen ook prima verloopt, alleen zal er wat langer zitten tussen bestellen en afleveren.
Carbon Based Lifeform
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Vorige week een IBAN betaling naar bike-components via mijnpostbank.nl. Zondagavond besteld, maandagavond geld overgemaakt, donderdag was de betaling bevestigd en ging het pakket de deur uit, was dinsdag in huis. Makkelijk en snel.
JanMetDePet
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 31 december 2005, 11:32
Mijn mountainbike: Schwinn Moab 3

Heb onlangs heel wat aankopen bij bike-discount.de gedaan en betaald via overschrijving (dus met IBAN / BIC ..etc). Werkt perfect.
PS: dit was wel vanuit Belgie, doch zal niet veel verschil maken zeker.

Grt,
JanMetDeIbanPet
En el ciclismo, como en la vida, lo importante no es sólo ir... también hay que volver.
ROBZIE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: do 7 april 2005, 18:44

Met enkel het banknr. van de discount kun je via bijgaande site, de iban-code laten bepalen van een Duitse/Oostenrijkse of Belgisch rekeningnummer. Scheelt al weer een stap heen en weer mailen :-q

http://www.ibanrechner.de/
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

Met duitsland en IBAN betalingen goede ervaringen. Supersnel en gratis (omdat ik een studentenrekening heb). Met engeland (Chainreaction) slechte ervaringen... Gebruik de Search maar es.
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Chainreaction heb ik enkel ervaringen mee met de creditcard. Voordeel van chainreaction vind ik dat je kan kiezen voor een goedkopere verzending (levering +/- week), handig als je het toch niet direct nodig hebt en vaak goedkoper dan verzenden vanuit Duitsland.

IBAN heb ik geen ervaring mee, maar kan we niet voorstellen dat dat moeilijker zou gaan. (Hoewel Diwwek bewijst dat het dus wel kan)
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Mathijs schreef:Chainreaction heb ik enkel ervaringen mee met de creditcard. Voordeel van chainreaction vind ik dat je kan kiezen voor een goedkopere verzending (levering +/- week), handig als je het toch niet direct nodig hebt en vaak goedkoper dan verzenden vanuit Duitsland.

IBAN heb ik geen ervaring mee, maar kan we niet voorstellen dat dat moeilijker zou gaan. (Hoewel Diwwek bewijst dat het dus wel kan)
In Engeland is het idd aan te raden om CC te gebruiken, dan is er geen vuiltje aan de lucht en word je geld (bij CRC) gewoon teruggecrediteerd. Het bankenstelsel in UK is niet zo fantastisch, maar dat heeft onze Welshman al ooit eens toegelicht. Binnen vasteland EU werkt IBAN erg goed, geen kosten, snel (1-2 dagen) en lekker makkelijk.
jeek
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 13 februari 2005, 14:37
Mijn mountainbike: IDworx DD
Contacteer:

Brum schreef: Binnen vasteland EU werkt IBAN erg goed, geen kosten, snel (1-2 dagen) en lekker makkelijk.
En nog meer positieve ervaringen met IBAN en duitse winkels zoals bike-discount.de en bike-components.de!
Experiment with your bike to get the best biking experience!
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Hier ook met Fatmodul.de :wink:

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
amanda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 14:35
Mijn mountainbike: Banshee (waarschijnlijk.....)
Contacteer:

Had vorig jaar paar keer wat bij Go-ride gekocht (USA). Die gaven me geen BIC en IBAN, ook niet nadat ik er om vraagde, dan kost de overschrijving gewoon meer tijd en zitten er hogere kosten aan vast.....

Verder gebruik ik altijd mijn Visa, geen enkel probleem mee gehad tot nu toe.
Als je gaat, dan ga je!
http://vimeo.com/user3980588" onclick="window.open(this.href);return false;
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

amanda schreef:Had vorig jaar paar keer wat bij Go-ride gekocht (USA). Die gaven me geen BIC en IBAN, ook niet nadat ik er om vraagde, dan kost de overschrijving gewoon meer tijd en zitten er hogere kosten aan vast.....

Verder gebruik ik altijd mijn Visa, geen enkel probleem mee gehad tot nu toe.
Naar USA bestaat er ook geen IBAN. En in de States moet je eigenlijk sowieso een CC hebben. Overboeken is teveel werk (naar bank toe, formuliere blabla, of je moet toevallig een zakelijke rekening met veel extras hebben) en kost je snel een paar tientjes meer, terwijl je met een CC dezelfde dag nog zonder gezeik klaar bent.
Malle Eppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 november 2005, 23:48
Mijn mountainbike: Cube LTD 3 LX Disc

Ik ben het helemaal eens met Brum, een credit card is 'by far' het gemakkelijkste. Je zult dan ook nooit last hebben van kosten voor overboeken naar het buitenland etc.

Voor de duidelijkheid: IBAN is een systeem waarmee rekeningnummers (in de aan het systeem deelnemende landen) uniform en uniek zijn. Een IBAN-rekeningnummer is dus genoeg om het geld op de juiste rekening te krijgen. (De USA zou de USA niet zijn als ze daar wel aan meedoen...)
Een BIC is een Bank Identifier Code (8 of 11 karakters lang, ookwel SWIFT-code genoemd). Ook Amerikaanse banken hebben een BIC, alleen weten ze dat vaak niet. Je kunt de BIC zoeken op http://www.swift.com/biconline/index.cf ... freesearch
Plaats reactie