Schoenen + Pedalen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

Beste bikers,

Ik ben op zoek naar een paar goede schoenen en pedalen. Dit zijn dan wel mijn eerste SPD schoenen en pedalen. (heb nu Shimano PD-MX30)

Ik kwam hierop uit:

Sidi Bullet 2 Black. (futurumshop, €99,90)

Afbeelding

Shimano PD-M959 pedalen. (futurumshop, €89,90)

Afbeelding

Mijn vraag is dus aan jullie; is dit wat? of kan ik voor ongeveer €200,- beter iets anders gaan zoeken?

Misschien Eggbeaters SL?

Afbeelding
Praktijk is de enige nuttige theorie
Niels x-treme
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 19:48
Mijn mountainbike: Fatmodul SX03, XO,Marta,WCS,Ronin
Contacteer:

Sidi's zijn heel erg goede schoenen heb ze zelf gehad en ze bevielen me erg goed ik heb nu de iets duurdere dominator's. Die shimano pedalen zijn ook van goede kwaliteit maar zijn nog steeds iets moddergevoeliger dan de Eggbeaters. Ik zou zelf voor time pedalen gaan want deze zijn niet erg moddergevoelig en slopen niet je zolen zoals de eggbeaters wel doen.

Niels
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

Moet je als je Time pedalen neemt nou ook een Adapter kit kopen?

Ik neem aan dat je dit soort pedalen bedoelt?

Time Atac XS (futurumshop, €99,90)

Afbeelding

Zijn deze aan één kant in te klikken?
Praktijk is de enige nuttige theorie
Niels x-treme
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 19:48
Mijn mountainbike: Fatmodul SX03, XO,Marta,WCS,Ronin
Contacteer:

je hoeft geen adapter kit te kopen je kunt de cleats gewoon onder je schoenen schroeven en inklikken en rijden maar. Ze zijn aan 2 kanten in te klikken.

Niels
Niklas2
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 september 2005, 17:13

Je kunt -mocht je voor de Shimano PD-M959 pedalen gaan- 30 euro ex verzenden besparen door deze in duitsland te halen (H&S Bike discount).
Ik heb ze en die bevallen me toch wel goed...
BBX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 15:37
Mijn mountainbike: een te mooie SX03 ;)

Je gaat voor het eerst met plaatjes rijden en koopt dan meteen materiaal voor een 200 euro? Zou je het niet eerst eens proberen met een wat goedkoper setje?

Just a hunch..
Nananananaaaaaaaaaa!!!!!
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

BBX schreef:Je gaat voor het eerst met plaatjes rijden en koopt dan meteen materiaal voor een 200 euro? Zou je het niet eerst eens proberen met een wat goedkoper setje?

Just a hunch..
Tja, ik kan ook wel prut onderdelen kopen en daarna weer geld uitgeven aan goede onderdelen!?!

Ik hou niet zo van dubbel betalen, dat is nou zonde van je geld. :x

De schoenen moeten gewoon goed zijn. daar wil ik absoluut niet op besparen. Verder vind ik de Sidi schoenen de enige "mooie" schoenen. De pedalen, twijfel ik nog over.

Maar als het goedkoper kan, graag! maar geen prut onderdelen. :-q
Praktijk is de enige nuttige theorie
AARDMENS
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: wo 14 september 2005, 21:08
Mijn mountainbike: bugatti blue Pronghorn alu ht volledig XT

waarom de 959 van Shimano en niet de 540?
Afbeelding
540 is de helft goedkoper en zijn eigenlijk ook wel goede pedalen, mits goed ingesteld :wink:

Heb ze ook bij futurum weg en bevallen mij zeer goed
Rij momenteel ook nog met Sidi schoenen. wel al weer een wat ouder model maar nog geen klachten over..
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Eggbieter of Time (Eggbieter voor looks, gewicht en modder, de Time heeft duurzaamheid in z'n voordeel), beide erg goede pedalen. Schoenen: altijd uitproberen en dus niet bij een webwinkel bestellen. Ik rij zelf met Spezi Comps, bevallen erg goed.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Brum schreef: Schoenen: altijd uitproberen en dus niet bij een webwinkel bestellen.
Dacht dat Sidi nogal smal uitvielen. Op zich geen probleem, maar een ellende wanneer je ze past, niet passen... wilt biken maar niet kúnt biken omdat je verkeerd schoeisel hebt

Gewoon bij de LBS kopen, heb je meteen de goede voor een klein beetje meer (maar wel direct te gebruiken)
Malle Eppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 november 2005, 23:48
Mijn mountainbike: Cube LTD 3 LX Disc

In de laatste 'Fiets' (http://www.fiets.nl) staan een aantal schoenen getest, met beschrijving van de pasvorm etc.
Je schrijft dat ze gewoon goed moeten zijn (terecht) en dat je daar niet op wilt besparen. Ik zou daarom zeker naar een normale winkel gaan voor m'n schoenen, hoe weet je anders dat het voor jouw voeten echt goed is?
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

Denk dat ik maar ff een "fiets" ga kopen... het tijdschrift. :lol: Kijken of ik daarvan nog meer duidelijkheid krijg. Het eerst moeten passen van de schoenen leek mij ook al logisch. :wink:

Denk dat ik maar langs Tentusscher ga voor mijn schoenen. De pedalen ga ik wel gewoon onlinebestellen.

Maar ik moet ook nog wachten op mijn nieuwe bike, dus kan ik de tijd nemen om een goed paar schoenen en pedalen te kopen.

Alvast bedankt voor al het advies! :-q
Praktijk is de enige nuttige theorie
Plaats reactie