Cube Ltd Comp

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Fons
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 12:34
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2006

Hallo, ik wil me deze mountainbike gaan kopen:




Afbeelding

FRAME ALU 7005 Evolution double butted
VORK Rock Shox J3 PopLoc
HEADSET Ritchey Logic Integrated 1 1/8"
STUUR/STUURPEN FSA XC-280 / FSA OS-170 31.8
GRIPS Profile
ZADELPEN FSA SL-280 31.6
ZADEL Scape Active 3
CRANKS Shimano FC-M440
BOTTOMBRACKET Shimano Cartridge TS-30
ACHTERDERAILLEUR Shimano XT
VOORDERAILLEUR Shimano LX
REMMEN Magura HS 33
REMHENDELS Magura HS 33
SHIFTERS Shimano Deore
CASSETTE/KETTING Shimano Deore HG50 / Shimano HG 53
VELGEN/SPAKEN Rigida ZAC 19 / DT Swiss 2.0
NAVEN Shimano LX
BANDEN Schwalbe Racing Ralph
PEDALEN Aluminium platform
KLEUR Pearl Grey powdercoat / Aluminium brushed
FRAMEMATEN 16"/18"/20"/22"
EXTRAS Vork met Poploc aan het stuur


Is dit een goede bike ? (850 euro)
Wil geen remschijven ivm onderhoud en kosten.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Misschien een idee voor de operator om voor alle Cube koopvragen een algemeen "cube" topic te maken want elke week een nieuwe wordt toch een beetje te gek.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik begrijp je insteek, maar ik denk niet dat dat de oplossing is. In een verzameltopic sneeuwt een vraag toch snel onder, en dit onderdeel is juist om mensen gericht advies te laten krijgen van anderen.

Dat er regelmatig naar ongeveer dezelfde dingen wordt gevraagd ontkom je niet echt aan. Zonder bot te willen zijn denk ik dat wanneer je zoiets hebt van "oh nee, niet weer die vraag", je het topic gewoon links moet laten liggen. Het forum is inmiddels gelukkig zo groot geworden dat er altijd wel iemand is die wel bereid is op de vraag in te gaan. Wel is het zo dat mensen vaak wel even iets meer gebruikt mogen maken van de zoekfunctie voordat ze een vraag stellen.

En nu weer terug naar de vraag van de TS
Laatst gewijzigd door Bommie op vr 27 januari 2006, 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Eat, sleep, ride, repeat
Anton1
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 14 november 2005, 18:12
Mijn mountainbike: Cube Ltd Pro 2006
Contacteer:

Heb zelf de Cube LTP pro (COMP maar dan met schijfremmen en een betere voorvork) en ben er erg tevreden over. Het gaat natuurlijk geheel om waarvoor je het wilt gebruiken en hoeveel geld je ervoor over hebt. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je er een helehoop over vinden. Algemeen beeld is dat het goed fietsen zijn (prijs/kwaliteit). Minpunt bij deze fietsen zijn het frame (er moet ergens op gekort worden). Denk als je het voor recreatief gebruik wilt gebruiken je hier niet veel verschil in merkt.
Malle Eppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 november 2005, 23:48
Mijn mountainbike: Cube LTD 3 LX Disc

Inderdaad, dan lees je het toch niet. Aan de andere kant ben ik het wel eens met byorka dan het zo wat ondoorzichtig wordt voor de overige lezers. Is het een idee om een "sticky" te maken met wat tips voor het formuleren van je vraag (zoals je ook in fora op andere sites wel ziet)? IMHO kan de vraag van de TS een stuk beter gesteld worden, waardoor de rest ook een beter (zinvoller) antwoord kan geven.
Bommie schreef:Ik begrijp je insteek, maar ik denk niet dat dat de oplossing is. In een verzameltopic sneeuwt een vraag toch snel onder, en dit onderdeel is juist om mensen gericht advies te laten krijgen van anderen.

Dat er regelmatig naar ongeveer dezelfde dingen wordt gevraagd ontkom je niet echt aan. Zonder bot te willen zijn denk ik dat wanneer je zoiets hebt van "oh nee, niet weer die vraag", je het topic gewoon links moet laten liggen. Het forum is inmiddels gelukkig zo groot geworden dat er altijd wel iemand is die wel bereid is op de vraag in te gaan. Wel is het zo dat mensen vaak wel even iets meer gebruikt mogen maken van de zoekfunctie voordat ze een vraag stellen.

En nu weer terug naar de vraag van de TS
Fons
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 12:34
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2006

Ik heb proberen te zoeken mbh van de zoekfunctie, maar algemeen krijg ik daar nooit een antwoord op mijn vraag. Je moet eerst 50 topics doorlezen wil je antwoord krijgen.

Mijn vraag is:
Hebben mensen ervaringen met deze fiets en zijn zij er tevreden over ?
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Nou goed ik zal nog een keer antwoorden :tong Eigenlijk is het al gezegd. Het is een 2006 model dus nog niet veel mensen hebben ervaring met deze fiets. Zoals al eerder is gezegd is het frame wat minder dan de rest omdat ze ergens hun winst moeten behalen. Voor een beginners fiets is dit een prima fiets mooie afmontage. Je zult er na 3 weken geen spijt van krijgen denk ik. De vork is wat minder de serie die RS hiervoor maake de Judy's wilde bij koud weer wel eens helemaal vast zitten :-{

[zeurmode] Maar goed dit verhaaltje had je gedeeltelijk ook wel dmv de search kunnen vinden.... [/zeurmode] :tong

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Fons
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 12:34
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2006

Ok, bedankt voor jullie reacties.

Is het misschien mogelijk om "het grote cube" topic te maken ??
Ik ben een beginner, dus je begint niet snel te zoeken op de typenr's van de vork bijvoorbeeld. En als je cube intypt in de search ben je nog even bezig met het doorploegen.

Als er vraag naar is (en dat denk ik wel :D) Ben ik bereid een groot topic te maken, die misschien als sticky kan blijven.
Billie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 november 2005, 18:57
Mijn mountainbike: Giant XTC SE 4
Contacteer:

zeiver niet zo over topics en help deze jongen nou eens aub.

Leuke Cube Fonsch :)

Misschiens nog een paar spd pedalen erop, hoeft echt niet duur te zijn.
En kijk trouwens voor een 20" gezien jouw lengte moet dat wel werken.
ronnie s
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 27 november 2004, 17:16
Mijn mountainbike: cube reaction k6/g9

hallo
ik heb deze fiets gisteren ook bij de dealer zien staan,en ik vind het een superfiets.
als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding heb je hier volgens mij een perfecte fiets aan.
ze zien er flitsend uit,zijn mooi afgemonteerd en die hydraulische velgremmen werken perfect.
ik zit zelf aan een fr-comp te denken.
Fons
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 12:34
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2006

Ben vandaag bij de dealer geweest, en heb er een stukje op gereden. Hij rijdt perfect en mag hem dinsdag meteen gaan ophalen :-q
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Ik heb de Cube Comp 2006 nu ongeveer 1000 km. Na 3 weken was het Lock-out systeem van de vork al defekt ! Dit schijnt een foute serie te zijn geweest.! En was natuurlijk een garantie geval. Heb de vork overigens GRATIS om kunnen ruilen voor een Marzochi COMP. Verder vind ik de ( XT ) derailleur achter niet super schakelen. Voor de rest is het een superfiets. Voor een goeie prijs heb je een hele mooie en goede bike. Veel plezier. :P
Wat binne we mooi fut niet ?
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Neggy schreef: Verder vind ik de ( XT ) derailleur achter niet super schakelen. Voor de rest is het een superfiets.
Sjah, dat heeft dan weer te maken met de afstelling. Als ie ruk staat zal 't ook ruk schakelen

:wink:
Plaats reactie