Sportmedische keuring

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

ik was net aan het zoeken voor een SMC, of SMI en kom een waslijst van dingen tegen die ze bij je controleren.

. Basisplus sportmedisch onderzoek SMI

Voor personen die intensief sporten (> 7 uur/week) of dit willen gaan doen en individueel voorgelicht willen worden op basis van een gedegen onderzoek en een aantal metingen. Ook voor sporters met meerdere of steeds terugkerende problemen, of sporters die zelf deze keuring willen. Tevens KNWU-keuring.
Inhoud: lengte, gewicht, vetpercentage, ogentest, urinetest, kleurentest, longfunctie, elektrocardiogram. Bloedonderzoek met Hb en cholesterol. Op verzoek of op indicatie extra bloedonderzoek tegen kostprijs. Algemeen intern en algemeen orthopedisch onderzoek. Specifiek orthopedisch onderzoek gericht op sporttak en op eventuele klachten. Advisering. Individuele rapportage in tweevoud (voor de huisarts) middels tekstverwerker.


controleren ze daadwerkelijk alles wat daarboven staat?
Hoe lang duurt zo`n keuring? 1 -1,5 uur?
Wat zijn de (gemiddelde) kosten? Ik krijg 115 euro per jaar maximaal vergoed, maar heb geen idee wat de test kost.

Volgens mijn grootste forumvriend hier was de SMC/SMI afgeschaft, die wees mij hierop toen ik zei dat hij nog altijd verplicht was bij licneite aanvraag, maar volgens de KNWU niet. Maar dat terzijde.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Ik ben in december bij de SMA in Veldhoven geweest. Kostte me €205, waarvan ik €115 vergoed kreeg. Wat je voor de licentie nodig hebt is iig veel minder, maar ik was er toch dus heb meteen full options gekozen. Was al te lang geleden dat ik me helemaal door heb laten lichten.
Ik heb dus een SMI incl inspanningstest gedaan. Daarbij wordt ook een ECG gemaakt. Altijd fijn om te weten of je geen gevaarlijke hartafwijkingen hebt.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Kijk wel even of je verzekering ook keuringen vergoed. Veel verzekeringen vergoeden alleen een consult bij een SMA, dus als blessure behandeling. Waag er anders even een telefoontje aan. Mijn verzekering vergoedt overigens € 200,- per jaar incl. keuringen :-q
Heb mijn verzekering er dan ook speciaal op geselecteerd.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

CZ vergoedt: consult, keuring, onderzoek

115 euro per jaar.

Maar Joris, je had dus een veel uitgebreidere keuring? Enig idee wat de 'normale' keuring kost?
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

themaniac schreef:Maar Joris, je had dus een veel uitgebreidere keuring? Enig idee wat de 'normale' keuring kost?
Rond de 120 euro... (dat is de minimale keuring de vereist is voor een licentie)
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

en gelukkig verschillen die prijzen per sma dus pleeg even wat belletjes en je weet sneller meer dan hier maar zitten afwachten.

Mijn licentiekeuring was 80,- bij het sma in hilversum
Olga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 maart 2003, 15:03
Mijn mountainbike: Cube ltd 3, Specialized dolce

Ik heb dit jaar voor het eerst een licentie en de keuring die daarvoor nodig was kostte 95 euro (bij het SMA in utrecht).
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Wordt ieder jaar duurder, bij mij was het nog 76 euro.
Don't just train... train right.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Jeffrey schreef:Wordt ieder jaar duurder, bij mij was het nog 76 euro.
Aha, in Rodger zijn tijd betaalden ze nog met houten munten of deden ze aan ruilhandel :-q
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Oh, nou zo oud ben ik ook weer niet :P Volgens mij doen ze tegenwoordig ook iets meer. Maar ben je van plan een licentie te nemen?
Don't just train... train right.
Ward Boogert
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 14:07
Mijn mountainbike: scott scale 40 custom made
Contacteer:

Thijsje schreef:
themaniac schreef:Maar Joris, je had dus een veel uitgebreidere keuring? Enig idee wat de 'normale' keuring kost?
Rond de 120 euro... (dat is de minimale keuring de vereist is voor een licentie)
120 Euro? Ik was vorige jaar €45,- kwijt voor een basiskeuring bij een huisarts die de bevoegdheid heeft om een keuring uit te voeren voor de KNWU. Voor €120,- ben je dus flink afgezet... :lol:
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Toch allemaal verzekeringswerk...
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Niet bij elke verzekeringsmaatschappij hoor..
Olga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 maart 2003, 15:03
Mijn mountainbike: Cube ltd 3, Specialized dolce

Klopt, werd bij mij namelijk niet vergoed.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Bij mij gedeeltelijk..

Best wel vaag, vorig jaar kreeg ik bij Zilveren Kruis die medische keuringen volledig vergoed. Nu is m'n premie 2x zo hoog, en moet ik voor zo'n keuring een eigen bedrage van 40 euro (meen ik) betalen. En dat terwijl ze zeiden dat je vergoedingen ongeveer gelijk zouden blijven
Plaats reactie