Verzuurde benen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Kramp is iets anders dan gewoon verzuren. Gaarne bij het onderwerp blijven.

Bovendien geldt voor kramp hetzelfde: meer trainen. Toen ik als ongetraind menneke eens mee ging fietsen kreeg ik ook regelmatig kramp omdat mijn conditie wel op orde was, maar mijn beenspieren nauwelijks getraind waren. Na heel veel kilometers pijn lijden heb ik er eigenlijk nooit meer last van. Je zou dus kunnen zeggen dat ik vroeger inderdaad nooit geen kramp had en tegenwoordig nooit kramp.
SnelleJonge schreef:
Sven schreef:Gewoon genoeg trainen zodat je minder snel verzuurt. Al dat geouwehoer. Pijn hoort nu eenmaal bij wedstrijd mountainbiken (of andere fysieke sporten).
Jij hebt zeker nooit geen kramp gehad na een rit, en dat is een pijn die zelfs jij niet kan verdragen kan ik je vertellen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Sven schreef:Kramp is iets anders dan gewoon verzuren. Gaarne bij het onderwerp blijven.

Bovendien geldt voor kramp hetzelfde: meer trainen.
Nah niet altijd hoor, je ziet bijv. ook dat profrenners kramp krijgen, die zijn niet bepaald ongetraind.

Wat is google toch mooi: http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... /kramp.htm

Oh shit ging dus over verzuren ja :D. Uhm, ja hoe meer je traint (op hogere intensiteit) hoe minder snel je er last van hebt.
Don't just train... train right.
Comp Sjoerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 17:41
Mijn mountainbike: c'dale flash team
Contacteer:

Ik weet niet of dit over je probleem gaat, maar ik zelf heb altijd met loopsporten dat ik superveel spierpijn heb na het beoefenen ervan, dit omdat (denk ik) mijn spieren lekker kort zijn geworden van al dat gefiets, Sinds kort loop ik iets meer , of een beetje voetballen, zodat je ook die loopbewegingen niet verleerd. :wink:
't Kleine blad? Gaan we schelden?--->granny's zijn voor opa's :P
www.ventoux.nl
Werner Rietveld
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 22:19
Mijn mountainbike: GT Avalanche

Vroeger liep ik ook nog wel eens hard, maar sinds ik mijn MTB heb is dat eigenlijk maar slaapverwekkend saai... Ik ga dus ook maar af en toe eens een potje voetballen.
Plaats reactie