zuid limburg?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

hoe is het gesteld met de route's in limburg;gulpen,epen,mechelen,vijlen,margraten.st geertruid,meerssen?
morgen gaan we naar limburg,maar welke is de mooiste,en licht er het beste bij?
It never gets easier, you just go faster.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als je er toch bent: De routes van Gulpen, Vijlen en Valkenburg geheel of gedeeltelijk linken...dat is een mooie rit :-q Wel een kaartje meenemen want de verbindingstukken zijn niet of belabberd aangegeven is mijn ervaring.
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

8) rijdt er morgen vroeg toevallig iemand de route Gulpen of Epen, Mechelen?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Heb zaterdag de Gulpenroute gereden, maar zal wel te laat zijn denk ik :lol:
Route lag er goed bij, nog redelijk veel omgevallen bomen, de meeste kan je wel overheen, een stuk of 3 moest ik echt afstappen. Verder stoffig en droog. Was zaterdag lekker rustig, nauwelijks wandelaars gezien, wel een stukje van de route geskipt omdat de Amstel Gold Tour daar omhoog ging waar de route naar beneden gaat, vlak na Ingber.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

de mechelenroute is mwa... de gulpenroute en veijlenroute (=epenroute) zijn wel heel erg cool.

nu ik hierboven het verhaal van de amstel gold race lees;

ik heb vorig jaar ook tijdens de amstel gold race de veijlen en gulpenroute gereden, en tijdens de veijlenroute kwam ik helemaal onder de modder op het parcours van de amstel gold race; al die mensen keken echt heel raar op moet ik zeggen :D

door de beamten werd ik overigens wel vriendelijk verzocht om de route op een ander stuk weer op te pakken ;)
Gaat het nu weer over het fietsen?
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Michiel schreef:Heb zaterdag de Gulpenroute gereden, maar zal wel te laat zijn denk ik :lol:
Route lag er goed bij, nog redelijk veel omgevallen bomen, de meeste kan je wel overheen, een stuk of 3 moest ik echt afstappen. Verder stoffig en droog. Was zaterdag lekker rustig, nauwelijks wandelaars gezien, wel een stukje van de route geskipt omdat de Amstel Gold Tour daar omhoog ging waar de route naar beneden gaat, vlak na Ingber.
Heb zondag de Gulpen route gereden , moest alleen ff afstappen daar waar de bomen over de weg lagen.

Afbeelding

en hier

Afbeelding

zie ook : Lets ride, Vaals en omgeving

Gr Tom
Henri Fransen
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized-Epic

Net ff de Gulpen route gefiets en ligt er prima bij. Prettige bijkomstigheid: "droog" dus snel en geen poetswerk ;-))
Mudslinger
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 19:13
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8

De Gulpen route, het lijkt op de routekaart dat ie veel door open agrarisch terrein gaat. is dit ook zo? Niet veel bossen?
Henri Fransen
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized-Epic

Mwa, open we een beetje ja, maar niet om te zeggen dat het dus ook asfalt is ;-) er zijn genoeg trajecten tussen de weilande die gravel zijn en heuvelachtig. Sterker nog er zitten mooie "vergezichten" in....
Maar uhm: is open terrein niet acceptabel ;-) ??
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Helaas is het in zuid limburg lastig om single trails te vinden. Dit komt omdat het meestal wandelpaden zijn en de mtb-routes opzettelijk zo min mogelijk over wandelpaden gaan. Wil niet zeggen dat de routes de moeite niet waard zijn, want de gulpenroute is echt een heel mooie route, alleen zijn de paden meestal iets breder en rijd je niet heel veel door het bos. Als je alleen maar single trails wilt, dan moet je naar Heerlen en route 1 daar rijden. Dan heb je vrijwel 90% singletrail.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

furius schreef:hoe is het gesteld met de route's in limburg;gulpen,epen,mechelen,vijlen,margraten.st geertruid,meerssen?
morgen gaan we naar limburg,maar welke is de mooiste,en licht er het beste bij?
Heb net de drie routes (Brunssummerheide, Schinveld en Strijthagen) in Heerlen gefietst. Sommige stukjes afdaling waren door weggespoeld zand toch wel een tikkie 'spannend'. Verder 1 (net) omgewaaide boom, wat blubber en wat brandnetels. De routes zijn over het algemeen zeer goed aangegeven.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Wild Thing
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 20:53
Mijn mountainbike: Trek Cobia

Ben van plan om komende zaterdag naar het zuiden af te reizen en daar een combi te gaan doen van de Gulpen met de St. Geertruid route of de Vijlen met de Mechelen route. Wat zouden jullie doen?

Weet iemand trouwens hoe de routes er op het moment bijliggen?
Joopieboy

Op het moment zijn de meeste wegen nog redelijk goed begaanbaar, droog en sommige schaduw stukken 's ochtends bevroren en 's middags een en al drap. Opzich is het wel goed begaanbaar en de meeste bomen zijn alweer opgeruimd. :)
BMW 850i e31
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 16:29
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race 29

Joopieboy schreef:Op het moment zijn de meeste wegen nog redelijk goed begaanbaar, droog en sommige schaduw stukken 's ochtends bevroren en 's middags een en al drap. Opzich is het wel goed begaanbaar en de meeste bomen zijn alweer opgeruimd. :)
Klop helemaal!
Je kan het beste smorgens gaan ;)
Alleen het is dan nog vrij koud is mijn ervaring!
Als je eenmaal bezig bent is het wel weer warm :P
Live Your Life ....Its To Short To Waste!

Greetz Rick

Duchenne Heroes 2013
http://www.teamlimburgia.nl

Cube AMS 120 Race 29, 2013
Garmin Map60 CSx
Joopieboy

BMW 850i e31 schreef:
Joopieboy schreef:Op het moment zijn de meeste wegen nog redelijk goed begaanbaar, droog en sommige schaduw stukken 's ochtends bevroren en 's middags een en al drap. Opzich is het wel goed begaanbaar en de meeste bomen zijn alweer opgeruimd. :)
Klop helemaal!
Je kan het beste smorgens gaan ;)
Alleen het is dan nog vrij koud is mijn ervaring!
Als je eenmaal bezig bent is het wel weer warm :P
Ja idd, je begint met een jas en een dikke trui, uiteindelijk jas open en zweten met de trui aan haha. :P
Plaats reactie