Gepijlde routes omgeving Stavelot

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Hoi leutjes,

Wellicht allang aan de orde gekomen.....

In de zomervakantie zit ik in de buurt van Stavelot.
Weet iemand of er sites zijn met overzichtskaarten die ik uit kan printen van gepijlde routes in die buurt?
Dan kan ik me alvast lekker ermee maken :-q

Ik heb er zelf eentje gevonden die start in Trois Ponts.

Thanks anyway.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Bedankt Huub!

Echter ben ik opzoek naar routekaarten die ergens te downloaden zijn en die ik vervolgens gewoon zelf kan uitprinten.
Met name de route bij Trois Ponts en Coo, daar ben ik erg naar geintresseerd.

Bestaan die kaarten uberhaupt wel?
Of zie ik wat over het hoofd.

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=27
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=29

Thanks anyway.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

hondasnl schreef:Echter ben ik opzoek naar routekaarten die ergens te downloaden zijn en die ik vervolgens gewoon zelf kan uitprinten.
Met name de route bij Trois Ponts en Coo, daar ben ik erg naar geintresseerd.
Je zou eens kunnen kijken naar GPS tracks in GPX formaat en deze openen in Google Earth/Maps en daar een print van maken.
Zoals dus op de site MTBroutes.be al van Trrois Point te zien is.

Ik weet ook dat er een papieren kaart is met de MTB routes. Zou je dan je favoriet apart kunnen scannen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

kijk dan ook ff voor de langste route malmedy. is goed uitgezet en erg gaaf. zit je dan vlak bij! (ik ben nog door stavelot gereden toen ik op de kortste route een verkeerde afslag nam en het echt niet zag zitten om die vreselijke pukkel weer op te rijden :-{ )
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

woeker schreef:kijk dan ook ff voor de langste route malmedy. is goed uitgezet en erg gaaf. zit je dan vlak bij! (ik ben nog door stavelot gereden toen ik op de kortste route een verkeerde afslag nam en het echt niet zag zitten om die vreselijke pukkel weer op te rijden :-{ )
Gaan we zeker doen, bedankt voor de tip, ik kijk er nu al naar uit :-q
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Bij het vvv van Malmedy op het plein verkopen ze mooie routkaarten met alle routes in de omgeving. Het is echt een heel mooi gebied om lekker te biken met veel routes.

Mzzl Bas
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

megabass schreef:Bij het vvv van Malmedy op het plein verkopen ze mooie routkaarten met alle routes in de omgeving. Het is echt een heel mooi gebied om lekker te biken met veel routes.

Mzzl Bas
Thanks Bas,

Bedankt voor deze tip!, Malmedy is om de hoek.

Afbeelding
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

En bij de fietsverhuur in Coo (net over de waterval aan de linkse kant) kun je gratis een kaartje halen van de blauwe route.
Heb er op mtbroutes.be een review over geschreven en is een erg gave route!
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Bedankt Joost!!!, Coo is vlak in de buurt.
Ik zit dan bij Landal.

Die gaan we zekers rijden :-D !

Waanzinnig dat filmpje, ik sta al te popelen :-D !

Hier jouw ervaring:

Blauwe route gereden, perfect bepijld echt heel duidelijk, geen pijl te missen.
Net na de start zijn er alleen recent wat grote boomstammen neergelegd, hier moet je even omheen rijden, daarachter gaat de bepijling gewoon weer verder.
Bij snelle stukken staat bijv. ook netjes aangegeven na 200m rechts, na 100m rechts en dan de echte pijl waar je rechts moet.
Route zelf is erg mooi, pittige klimmetjes (maar wel te doen), snelle afdalingen over gravelpaden of flinke rotsen. Afdalen door een beekje te volgen, later ook nog door een flinke beek heenfietsen.
Technische stukken zijn er ook wel, met flinke stenen, wortels en rotsen. Echt heel mooi.
Heb ook één keer fiets gehuurd bij Coo-Bike (vlakbij de watervallen). Prima Specialized fietsen, € 17,- voor 4 uur (tijd genoeg) en dan heb je een fiets met voorvering. Schakelen enzo werkte perfect (ook bij de 4 andere in onze groep), echt waar voor je geld dus.
Hier nog een klein filmpje om impressie te krijgen van de blauwe route: http://www.youtube.com/watch?v=E2Fbag4TqZ4
Rode route ook gereden voor een groot deel, alleen in Trois-Ponts kwamen we niet uit de route, je komt aan in T-P, daar moet je linksaf volgens een pijl, maar dan kom je op een soort 3-sprong, alleen vanaf daar geen pijl kunnen vinden. Weet iemand hoe je deze had moeten rijden? (voor andere en voor volgende keer).
Was verder ook een mooie route, maar die hebben we maar één keer gereden.
Aansluiten route 2 vanuit Trois-Ponts gereden, veel asfalt, niet echt MTB-waardig, wel leuke afdaling :)
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

Thanks! We hebben de route vier keer gereden (huisje stond vlakbij de watervallen), Landal park is ook maar eventjes rijden. Kan makkelijk op de fiets.

Even kaartje ingescand en wat gearceerd/toegelicht.
Afbeelding

De rode vierkantjes:
1: Start van de route bij de watervallen
2: Ter hoogte van dit punt lagen zomer 2007 boomstammen waar je omheen moest rijden om het pad te vervolgen. Weet niet of dit nog steeds zo is, in ieder geval globaal rechtdoor blijven rijden tot aan asfaltweg welke je oversteekt.
3: Enige punt waar de bepijling wat slecht was, je komt hier aanrijden via een hele pittige asfalt-klim. Hier vanaf rechts, dan neem je die haarspeldbocht en ga je bijna direct weer rechts omhoog.
4: Hier moet je opletten, is een snelle asfaltafdaling richting Coo, hier moet je alleen rechtsaf van die weg af, een soort pleintje op.
5: Vanaf punt je 4 een technische afdaling, puntje wat je ook ziet in filmpje waarbij ik slippend afdaal en m'n maat even wegglijdt.
6: Eerste flinke water-doorwading door beek.
7: Ligt even links van de route, is laatste water-doorwading van het filmpje, enorm diep, maar wel leuk! :D
8: Puntje over het water (kano-route) heen bij spoorbrug, zie je ook in video.
9: Hier zijn wij elke keer gestopt aangezien je hier gewoon weer bij PlopsaCoo bent. Hierna volgt namelijk een asfaltstuk wat niet zo boeiend is.

Gele vakken:
1: Lange zware asfaltbeklimming. (kan evt afgesneden worden door blauwe stippellijn te volgen)
2: Beklimming voorafgaan aan de mooiste afdaling van de route, echt even doorzetten over technische zware klim ivm grof grind waarbij je constant wegrolt.

Groene vakken:
1: Leuke afdaling, beetje over brede natte grindpad, soort beek.
2: Smalle afdaling door beek.
3: Hoge snelheidsafdaling, echt geweldig mooi! Over grote rotsvlakken enzo, fantastisch!!

Ik zou zeggen print dit ff uit, dan kun je dat erbij houden :D Veel plezier!
(ik zet dit ook wel even op mtbroutes.be ;) :-D
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Joost :o , heel erg bedankt voor de moeite en het zeer gedetailleerde en watertandende verslag :-q
Deze info komt heel erg goed van pas.
Sorry dat ik wat laat reageer :oops: .

We zullen die Trek eens flink aan de tand voelen :D .

Nogmaals mijn hartelijke dank!

Als ik er ben, dan ga ik hier zeker ook wat foto's posten van de route.

Thanks :-q
JoostSchouten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Trek 6300 ('10)
Contacteer:

hondasnl schreef:Joost :o , heel erg bedankt voor de moeite en het zeer gedetailleerde en watertandende verslag :-q
Deze info komt heel erg goed van pas.
Sorry dat ik wat laat reageer :oops: .
Ach ja, had toch even niets te doen ;)
Zal het ook nog even op mtbroutes.be posten, lezen anderen het ook nog.

Veel plezier.
K2-man
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 21 september 2005, 15:30
Mijn mountainbike: Nicolai Helius CC / Nicolai AM / Morewood Izumi DH

Dankzij Joost ook besloten om deze route eens te rijden.
Voor een vaste route is deze erg mooi !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://users.fulladsl.be/spb16873/Coo.html
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Kwijl :-q

Ik kan nu helemaal niet meer wachten.

Afgelopen weekeind in Z limburg geweest en de Voerstreekroute gereden.
Ging als een trein, van te voren wel goed getraind.

Thanks for the foto's!!! :-q

PS. mooie bike trouwens!!
Plaats reactie