Combinatie Rheden --> Oosterbeekroute

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Ik wil binnenkort de routes gecombineert rijden aan elkaar. Is dit tussenstuk ook bewegwijzerd. En zo nee, kun je het tussenstuk off road rijden, of alleen via asfalt.

En misschien dat iemand er wel een GPS bestandje van heeft? :-q
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

De verbindingsroute is inderdaad bewegwijzerd. Je steekt bij Terlet (waar die ijskraam meestal staat) de snelweg en de afrit vd snelweg over. Vervolgens kun je meteen linksaf de verbindingsroute op! Deze is een km of 8-9 lang geloof ik, en helemaal over brede bospaden. Je komt dan uiteindelijk bij de manege in Schaarsberegen op de Oosterbeekroute uit.
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Deze staat gewoon met het mtb routepijl aangegeven? of op een andere manier?
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

arnootje schreef:Deze staat gewoon met het mtb routepijl aangegeven?
yep :-q
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Oke dan heb ik weer wat om me verder op uit te leven.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

met het half-gele-half-witte bordje, zoals alle verbindingsroutes. Bij de paardenmanege, volgens mij waar de oosterbeekroute zelf begint, staan een paar paaltjes ERG ongelukkig. En waar de 2 lussen van oosterbeek elkaar raken is het ook even opletten, anders kom je nooit meer terug op Papendal.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

bedoel je op dit punt?

51°59'16.94"N
5°48'47.45"O


Denk niet dat je deze bedoelde, maar hier hadden ze van de week ook al een paaltje met bordje weggehaald.
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

shiverer schreef:En waar de 2 lussen van oosterbeek elkaar raken is het ook even opletten, anders kom je nooit meer terug op Papendal.
De twee lussen raken elkaar juist op Papendal (twee poortjes naast elkaar), dus daar terugkomen doe je altijd wel.
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

wab schreef:
shiverer schreef:En waar de 2 lussen van oosterbeek elkaar raken is het ook even opletten, anders kom je nooit meer terug op Papendal.
De twee lussen raken elkaar juist op Papendal (twee poortjes naast elkaar), dus daar terugkomen doe je altijd wel.
Ik rijd zonder GPS, maar als je van te voren de route (ikzelf via Google earth) bestudeerd kan er niet veel mis gaan. Dan kun je soms wel eens een bordje missen maar weet je wel welke kant je op moet.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

wab schreef:
shiverer schreef:En waar de 2 lussen van oosterbeek elkaar raken is het ook even opletten, anders kom je nooit meer terug op Papendal.
De twee lussen raken elkaar juist op Papendal (twee poortjes naast elkaar), dus daar terugkomen doe je altijd wel.
Helaas, helaas. Ik ben er gisteren weer eens geweest, maar de "italiaanseweg-lus" is zo uitgezet, dat je bij Papendal niet geattendeerd wordt dat je óók terug kunt naar Papendal. Dit zal komen doordat deze lus een kort verbindingsweggetje heeft naar de eigenlijke lus. Je zou zo weer voor de 2e keer de lus pakken. Ik trapte er ooit eens bijna in. Als je weet waar het manco zit rij je zo goed, maar als je er nog nooit geweest bent is het echt heel misleidend. De mannen die voor me reden kon ik tenminste nog terugroepen ;)

De andere lus kun je inderdaad bij het andere poortje beginnen, waarna je bij terugkomst via het papendalterrein weer terug komt bij de 2 poorten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

bedankt voor de tips shiv, ik reed dus bijna verkeerd. Maar ook als je het poortje weer doorkomt bij terugkomst moet je goed opletten dat je gelijk weer rechts rechts gaat.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Graag gedaan ;) ik kom nu en dan op de oosterbeekroute, maar als je er lange tijd niet geweest bent ga je zo weer de mist in daar. Wordt je wel alerter van..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie