Verboden te fietsen bij Dirtspot Soesterhoogt

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Afbeelding
Vandaag aangetroffen.....
Hoe kan dit?
Alle locals en bezoekers succes met deze situatie en hopelijk is er een oplossing mogelijk..

Edit George: Ik heb de titel aangepast om te verduidelijken dat het om de dirtspot gaat en niet om het XC parcours aan de overzijde van de weg.
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Ik las het al in Let's Dirt Soesterhoogt. Hebben jullie alleen aan die kant van de weg die borden aangetroffen?
Ik ga morgen eens even kijken aan de andere kant.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

kajhpc schreef:Ik las het al in Let's Dirt Soesterhoogt. Hebben jullie alleen aan die kant van de weg die borden aangetroffen?
Ik ga morgen eens even kijken aan de andere kant.
nee , alleen wel op de aangeven paden ...
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

Net even een stukje in het lets ride topic gelezen, maar wat ik zo vreemd vind... waarom "uiteraard"? Het is net alsof ze iets extra's aan de boodschap van het verbod willen meegeven zonder dat er (volgens jullie) problemen zijn geweest. :~

Een beetje raar, het lijkt zo meer op speciaal borden laten drukken om een groepje mtb'ers te pesten.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

voor dat soort bordjes hebben ze illegaal vuurwerk uitgevonden :D knal, en weg is het bord :lol:
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

plak over 'mountainbikers' een sticker met wandelaars heen. Hele probleem opgelost :lol:

Vuurwerk wil ook weleens helpen :tong
Ring 13 ook :wink:
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Dat bordje lijkt me meer iets van een plaatselijke boswachter (?). Ik bedoel: lees je weleens zulke tekst (met uiteraard!) in een Wetboek? "Uiteraard" wekt namelijk iets niet neutraals op.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Jongens wie kan dat bord voor mij regelen ^^ whaha :P

Het is volgens mij echt gewoon zelf gemaakt, waarschijnlijk door eerder vernoemde plaatselijke boswachter :P

Maar dit is wel een leuk geintje voor boven me deur :P whaha :P
NextBikeParts
Ride your own way!
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Op het bord erboven staat dat het vrij is om te wandelen en fietsen op de paden ..er is dus een duidelijke weigering van een specifieke groep en spreekt het bovenstaande tegen ( mtb behoort ook bij fietsen imho ).de eigenaar verbiedt dus via art 416 specifiek de mtb'er en niet andere fietsers ..dit is opmerkelijk te noemen ..
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

ja en dan die 'sinaasappel' structuur in die lak, dat is gewoon een harstikke home made bord van één of andere flapdrol.
Gewoon eraf draaien.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

mtbdriver schreef:ja en dan die 'sinaasappel' structuur in die lak, dat is gewoon een harstikke home made bord van één of andere flapdrol.
Gewoon eraf draaien.

en dan is dus meteen iedere kans op enige medewerking van gemeente of provincie over en uit ..

goed idee mtbdriver :-{
Chris Dirt
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 12:01
Mijn mountainbike: Rose-Enduro/Freeride ''uncle jimbo'' met rockshox lyrik, avid elixir, fox float rp23

mtbpie you,re damn right :winkie: daar zat ik ook al aan te denken :wink: wat een flapdrol idd :winkie:
the main thing,s that we,re having fun!!
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Ik weet niet of dit een officieel bord is of niet, maar ik vind de tekst die erop staat nogal stuitend. Wanneer een bepaald gebied wordt afgesloten met een bepaalde reden denk ik niet dat de tekst op dit bord de beste tekst is omdat te bewerkstelligen.

Succes voor degenen die daar fietsen met het oplossen hiervan :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

yves schreef:dit is opmerkelijk te noemen ..
Opmerkelijk is niet het woord wat mij direct te binnen schoot, zat meer aan inconsistent te denken. Correct me if I am wrong, maar in tegenstelling tot de Duitse StVZO kennen we helemaal geen onderscheid in fietsen (racefiets, mountainbike, ... is met wetten.nl althans niet in de tekst te vinden). Op welke grond wil je dan 1 bepaald type (~sub-groep), dat wettelijk helemaal niet gedefinieerd is uitsluiten terwijl je de groep zelf toelaat?!

Dat "uiteraard" raakt kant noch wal, aangezien daarmee een vanzelfsprekendheid veronderstelt. Als je er 25 cm boven schrijft dat fietsers welkom zijn dan is die vanzelfsprekendheid héél ver te zoeken.

Maar als ik het goed begrijp kun je in Soesterberg gewoon nog altijd:
- dirten met je BMX,
- een flink stuk door de modder jagen met een CX.


Maar voor dit soort zaken, bestaat er in Nederland toch een Commissie Gelijke Behandeling... :-? Dit is ordinair weg de toegang ontzeggen op grond van uiterlijke kenmerken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

Als op het bovenstaande bord staat dat je mag fietsen op paden en op de 2 borden staat precies hetzelfde artikel en die hele poespas dan klopt er toch iets totaal niet...

En als de mensen hier misschien wat serieuser kunnen reageren? We hebben het wel over de mtb-plek van een aantal bikers. Ik woon er totaal niet in de buurt maar als het dé spot van een van jullie was, had je misschien ook liever dat er wat minder idioot gereageerd werd. Het topic is tenslotte daar speciaal voor aangemaakt.

De 2 borden hebben echt precies hetzelfde design dus het 2de bord zal er echt niet zo maar even snel erbij zijn gehangen. Misschien foto's van beide borden?
Plaats reactie