Camping Ardenne nabij La Roche en Ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
maaike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 1 maart 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Cube Acid 2008
Contacteer:

Hoi Bikers!

Heeft iemand ervaring met de volgende camping: Ardenne Camping ter hoogte van Maboge?
http://www.ardennecamping.be
Heb net de website zitten bekijken en het ziet er leuk uit. Op Zoover is echter deze camping niet te vinden.
We gaan ongeveer 2 weken kamperen met de tent in het hoogseizoen en zoeken dus een camping met gras, zon 8) en water
(bij voorkeur niet ingebouwd tussen stacaravans :-{ ) van waaruit je goed kan mountainbiken.

Alle tips zijn welkom! en al vast bedankt!
Cube Acid
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik kan je na dit weekend wel vertellen hoe Maboge is. Ik ga vrijdag naar Les Moineaux B&B... http://www.lesmoineaux.be" target="_blank. Zou liever naar een camping gaan maargeloof da het weer niet fantastisch gaat worden dus echt rouwig ben ik er niet om.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
maaike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 1 maart 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Cube Acid 2008
Contacteer:

Dat zou fijn zijn, ik wacht op je reactie. Wat ik net van het weer zag in Belgie is voornamelijk regen, regen en nog eens regen. Hopelijk knapt het rond het weekend weer op.
Cube Acid
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zal na heet weekend wel ff een updateje geven!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Ik heb twee keer op deze camping gestaan en qua ligging is het zeker oké. Ik was zelf niet zo enthousiast over het sanitair (de openbare douches en toiletten), maar heel slecht was het niet. Ze hebben een leuke hoek (een grasveld aan het eind van de camping in een bocht van de Ourthe) voor tentkampeerders, dus je staat niet ingesloten tussen de caravans. Het is gewoon een simpele camping waar je prima met een tentje lekker dicht langs het water kunt staan. Zoals zoveel campings in de Ardennen dus.
Voorheen mocht je op deze camping overigens vuur stoken in speciale bakken/tonnen, maar of dit nog mag weet ik niet, dat is allemaal wat strenger geworden...

Wat wel handig is bij deze camping is dat je vrij dicht bij kunt inhaken op routes 1 en 2 en via een tussenstuk ook makkelijk bij (uit mijn hoofd) route 4 kunt komen. Maboge is verder gewoon een gat. Wel is daar een klein 'strandje' waar je met lekker weer wat beter kunt zwemmen dan bij de camping. Maar verwacht niet dat daar veel te beleven is, behalve het café bij de brug over de Ourthe. Wil je wat centraler t.o.v. van La Roche zitten en de mtb-routes vanaf het officiële startpunt rijden dan kun je beter kijken naar een camping die wat dichter bij of in La Roche ligt. Ik heb daar tijdens het biken genoeg leuke campings gezien (o.a. vlak na het beginpunt van route 2, naam weet ik alleen niet)

Wat ik zelf overigens altijd doe om te zorgen dat ik goed weer heb in de Ardennen is pas gaan als je weet dat het goed weer wordt daaro :wink:
maaike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 1 maart 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Cube Acid 2008
Contacteer:

Hé, bedankt voor de info, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze camping kennen. Van die strenge regels had ik inderdaad al gehoord. Ik weet niet wat dat is met belgen.
Cube Acid
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

maaike schreef:Hé, bedankt voor de info, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze camping kennen. Van die strenge regels had ik inderdaad al gehoord. Ik weet niet wat dat is met belgen.
Door schade en schande wijs geworden ben ik bang. Zou niet de eerste keer zijn dat ofwel een tent ofwel een stuk bos affikt door een kampvuur :-? . Maar op sommige campings zijn ze inderdaad wat doorgeslagen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze was wel ok.
http://www.campingbenelux.be/home.php" target="_blank
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Sjase schreef:Wil je wat centraler t.o.v. van La Roche zitten en de mtb-routes vanaf het officiële startpunt rijden dan kun je beter kijken naar een camping die wat dichter bij of in La Roche ligt. Ik heb daar tijdens het biken genoeg leuke campings gezien (o.a. vlak na het beginpunt van route 2, naam weet ik alleen niet)
Ik denk dat je route 3 bedoelt? Dat hele steile stuk omhoog? Dat is bij camping Du Vieux Moulin

Prima camping op +/- 200 m lopen van het centrum. Prima camping, langs de Ourthe. Alleen als ik nog aan die campingbaas terug denk, dan staat het schuim alweer op mijn bek :evil:

Maar goed, daar heb je verder toch weinig mee van doen.
Work... the eight hours between bicycle rides.
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

hey, k net in meivakantie naar La Roche geweest met caravan. K zou je aanraden om is te kijken op camping BENELUX in La Roche , start je gelijk bij route 2 als je camping af gaat.
En voor tenten hebben ze daar een apart veld op gras. camping heeft goed sanitair gebouw en licht langs een rivier. De camping is ons in ieder geval zeer goed bevallen.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

Ik weet dat dit een beetje laat is maar misschien hebben anderen er wat aan..
laatst was ik ook in deze streek, en heb tussen alle sta caravans en andere drukke bedoeningen nog een mooie camping gevonden, als je van la roche naar houffalize rijd, en bijna in houffa bent, nog 6 km ligt hij rechts van de weg, het water over, echt een aanrader!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als je dan ook nog een naam van de camping hebt, is het helemaal nuttige info!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waarschijnlijk bedoelt hij deze
http://www.coeurdelardenne.info/rensiwez/?NAT=nl_202P01" target="_blank
of deze
http://www.cpbuitensport.com/" target="_blank

Toch wel een eindje van La Roche vandaan, eerder Houffalize dan La Roche...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kubus-rijder
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 5 maart 2008, 10:12
Mijn mountainbike: CUBE acid 2008

Ik ben zelf op camping petit suisse geweest. Leuke familie camping in het plaatsje Dochamps, vlakbij La roche. Hier liggen 3 routes, waarvan de gele en ook de langste pal langs de camping gaat. Ik vond het super om te fietsen hier, door beekjes, oude spoor overgangentjes en een stuk van 4 km blubber :-q Hiervandaan kon je ook goed uitwijken, misschien wel met de auto, naar anderse lokaties.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

http://www.ardennecamping.be/" target="_blank deze camping heb ik gestaan deze zoner. aan de ourthe. Relaxte camping en zeker niet duur. ongeveer 5 km van La Roche
Plaats reactie