Cube lanceert nieuwe 2020 mountainbikes

CUBE neemt ieder jaar haar fietsen goed onder de loep. Dat betekent weer veel mooie veranderingen en nieuwe, frisse kleuren! De nieuwe range mountainbikes voor 2020 is vanaf vandaag te bestellen in de winkel en online.

De ultieme mountainbike van 2020? Dat is de CUBE Elite C:68X SLT. Zo monteert CUBE een Sram XX1 Eagle AXS aandrijflijn. Elektrisch, draadloos en ongekend snel en precies. En dus dé transmissie voor de beste Elite. En de oude Elite was al licht, stijf en levendig. Maar met de nieuwste carbontechnologie, de C:68X, is de nieuwe Elite 15% lichter dan zijn voorgangen. Ditzelfde carbon wordt ook gebruikt in de allernieuwste CUBE Litening C:68X, dé racer in het nieuwe assortiment. Ook de CUBE Reaction is weer onder handen genomen. Lichter en stijver, maar ook dynamischer en comfortabeler; een kortere achterbrug zorgt voor snaarstrak sturen en ongekende acceleratie.

Ook de fully-liefhebbers kunnen hun geluk weer op. Deze nieuwe CUBE Stereo 170, CUBE’s dubbelgeveerde grootwieler, maakt zelfs van de meest ruige trails een gladde asfaltweg. Maar ook de CUBE AMS 100 en CUBE Stereo 150, 140 en 120 zijn dit jaar weer netjes van de partij. Van deze fietsen is het frame geheel veranderd. De toptube is schuiner geplaatst, zodat zowel mannen als vrouwen met deze mountainbikes de trails af kunnen crossen. En de lijn loopt prachtig door naar achteren, voor het allerbeste design!

Kijk op www.cube.eu en ontdek het allernieuwste CUBE assortiment!
Zoals onder andere de:

CUBE STEREO 150 C:68 TM 29
Prijs: € 4.499,-

Er was een tijd dat je goede afdaalkwaliteiten moest bekopen met waardeloze klimeigenschappen. Die tijd is definitief voorbij. Maak kennis met de Stereo 150 C:68 TM 29; een rasechte all-mountain die voorgoed jouw perceptie verandert van wat wel en wat niet met een bike met zoveel veerweg kan. De basis is ons hoogwaardige C:68 carbon, waarvan onze technici een onvoorstelbaar licht en stijf frame gemaakt hebben, dat bijna net zo snel tegen de zwaartekracht in wil als met de zwaartekracht mee. Het onderstel, samengesteld uit een Fox 36 Float Factory vooraan (160 mm) en een Fox Float X2 aan de achterkant, strijkt keien en geulen glad alsof ze niet bestaan. Ondertussen biedt een enkelvoudige Sram Eagle 12-speed versnellingsbak een versnellingsbereik dat niets te wensen overlaat. Ook het vertragen wordt door Sram verzorgt. Ondanks hun lage gewicht leveren de nieuwe G2 RSC remmen volop stopkracht, met dank ook aan de lekker grote 200mm remschijf aan de voorkant. De roterende massa wordt geleverd door Newmen en Schwalbe, in de vorm van 30 mm brede Evolution velgen met een Schwalbe Magic Mary aan de voorkant en een Hans Dampf achteraan, beide met een onverwoestbaar Super Gravity-karkas en de lekker grippy Addix Soft-compound. De onmisbare afmaker is een door-en-door betrouwbare Fox Transfer dropper-post, met – net als op de veerelementen – de onvolprezen Kashima coating. Van welke berg je ook afknalt, met de Stereo 150 C:68 TM 29 doe je dat sneller en soepeler.

Een mountainbike maken waarmee je de probleemloos de ruigste paden als ontbijt, lunch én diner verorbert en die tegelijkertijd levendig en wendbaar is? Dat is een stuk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig is ons team van ervaren constructeurs tegen deze schijnbaar onmogelijke taak opgewassen. Althans, die conclusie mag je wel trekken als je op de nieuwe Stereo 150 C:62 29 gereden hebt. Het carbon frame met grote 29er wielen, 75,5 graden zithoek en 66 graden stuurhoek (met 160 mm vork) is langer, lager en luier dan alles wat we hiervoor gemaakt hebben, voor voldoende feed-back en superieure downhill-eigenschappen. Maar de speelsheid waarom onze bikes zo bekend staan, is hiermee zeker niet verdwenen. Integendeel: veel speelser dan dit vind je ze niet, met dank ook aan het progressieve onderstel. Veel preciezer en stabieler vind je ze trouwens ook niet. Het lichte, maar stijve frame van deze über-allrounder volgt nauwkeurig de instructies van z’n berijder. Ook de detaillering klopt als een bus: boost-assen, ISCC05 chainguide-nokjes, plaats voor een grote bidon, interne kabeldoorvoer. Of we overal aan gedacht hebben? Zeker weten!

CUBE ELITE C:68X SLT
Prijs: € 5.199,-

We maken onze technici en product-managers nergens blijer mee dan met het verzoek om de ultieme bike te bouwen, ongeacht de kosten. In het geval van de gloednieuwe Elite C:68X SLT gingen ze helemaal los. Zo monteerden ze een Sram XX1 Eagle AXS aandrijflijn. Elektrisch, draadloos en ongekend snel en precies. En dus dé transmissie voor onze beste en duurste Elite. Een bijpassend paar lichtgewicht Sram Level Ultimate hydraulische remmen levert subliem doseerbare stopkracht, terwijl carbon wielen van Newmen de roterende massa aangenaam laag houden. De cockpit is eveneens van Newmen, uiteraard ook van carbon. Een lichtgewicht Fox Float SC Factory met 100mm veerweg zorgt voor tractie aan de voorkant. Maar met het monteren van de beste en lichtste componenten die de markt te bieden heeft ben je er natuurlijk niet. Onze befaamde Algile Ride geometrie werd gefinetuned, voor nog meer controle en comfort, zonder het levendig karakter dat de oude Elite kenmerkte te verliezen. Tegelijkertijd zetten onze constructeurs in technisch opzicht alle zeilen bij en wisten ze een 15% lager framegewicht te realiseren. Hoe? De nieuwste generatie C:68X carbon is het antwoord. Het nieuwe Elite frame is dankzij dit materiaal niet alleen extreem licht en efficiënt, maar ook verrassend comfortabel. Ben jij klaar voor het wedstrijdseizoen? De Elite C:68X SLT is het in ieder geval wel.

Als onze technici de afgelopen jaren één ding geleerd hebben, is dat het altijd nóg beter kan. Ze gingen daarom met ons topmodel Elite terug naar de tekentafel. Natuurlijk, de oude Elite was al licht, stijf en levendig. Maar dankzij onze Advanced Twin Mould technologie, die maximale controle biedt als het gaat om het samenvoegen van de verschillende lagen carbon, en de toepassing van nóg hoogwaardiger C:68X carbon, is de nieuwe Elite 15% lichter dan z’n voorganger. Een baanbrekende prestatie in een wereld waar gewichtsbesparingen vrijwel zelden tweecijferig zijn. En daarnaast is het frame ook stijver en efficiënter. Omdat we toch bezig waren, is ook de Agile Ride geometrie van de Elite gefinetuned. Langer, lager en luier, met meer focus op controle. Ook is het comfort naar een nog hoger plan getild. Omdat ieder vezeltje op precies de juiste plek ligt en de staande achtervork zeer slank is, worden vibraties opgevangen en geabsorbeerd voordat ze het zitvlak van de berijder bereiken. Geen geringe toegevoegde waarde als je uren in het zadel zit! Omdat xc-parkoersen steeds technischer worden, hebben we ook de montage van een vanaf het stuur bedienbare zadelpen al voor je voorbereid. Beter dan z’n voorganger? Absoluut! De beste in z’n klasse? Dat is aan jou om te beoordelen…

LEES DIT HIERNA

Ebiken met de Fiido C21 Egravel Bike

Over dat licht kunnen we meteen een goed oordeel vellen. Nu is de C21 natuurlijk te groot voor onze…

LEES VERDER

Een kleurengala met Wolf Tooth Waveform, Echo & Spacers

Voor een van onze bikes gaan we dan ook op pad met de Wolf Tooth Waveform pedalen, Echo handvatten…

LEES VERDER

Canyon onthult de nieuwe Grizl:ON, met de honger naar avontuur

Of je nu op zoek bent naar een capabele en boeiende rit door het ruige land of een functioneel…

LEES VERDER