Lazer introduceert nieuw impact protectiesysteem genaamd KinetiCore

Lazer introduceert de nieuwe KinetiCore technologie in haar helmen, die wordt aangekondigd als een revolutie in veiligheid bij valpartijen. Het nieuwe patent vermindert de lineaire en roterende krachten tijdens de botsing aanzienlijk.

Lazer KinetiCore
Hersenbescherming van een hoger niveau, ‘better by design’.

De Belgische helmspecialist laat het licht schijnen op zijn revolutionaire nieuwe product, waar het al 10 jaar aan werkt. We hebben het over het KinetiCore-systeem, dat - hoewel het van buitenaf niet zichtbaar is - een enorme waarde vertegenwoordigt voor de fietser en wordt aangekondigd als een revolutionaire sprong voorwaarts op het gebied van veiligheid. Bovendien is Lazer erin geslaagd het gewicht te verminderen, minder plastic te gebruiken bij de productie en de ventilatie te verbeteren.

KinetiCore technologie

Een gloednieuwe technologie, ontwikkeld door Lazer, beoogt een betere bescherming van de schedel tegen lineaire en rotatiekrachten die optreden tijdens een ongeval. In zekere zin wordt hetzelfde doel nagestreefd door het populaire MIPS, dat tot dusver door Lazer werd gebruikt. KinetiCore onderscheid zich doordat de technologie volledig in de helm is geïntegreerd en een volwaardig deel uitmaakt van de helmschaalstructuur.

Tenslotte werd de uiteindelijke vorm die je op de foto's ziet op zijn plaats gezet. Dit zijn de KinetiCore gecontroleerde kreukelzones, 's werelds eerste directe en rotatie impactbeschermingstechnologie die in een helm wordt ingebouwd in plaats van aan een bestaande schaal te worden toegevoegd (zoals MIPS). De kenmerkende KinetiCore’s Controlled Crumple Zones zijn een unieke set EPS-schuimblokken die in de helm zijn ingebouwd en zijn ontworpen om bij een directe en draaiende impact te buigen, te pletten en te breken, zodat de energie van de hersenen wordt weggeleid. Bijkomende voordelen die voortvloeien uit het feit dat KinetiCore is ingebouwd en volledig is geïntegreerd in de helmkern, zijn een lager gewicht en een betere ventilatie.

Lazer

Commercieel Directeur van Lazer, Mike Smink:

“Ons doel is altijd geweest om rijders bij valpartijen zo veel mogelijk op de meest effectieve, comfortabele en stijlvolle manier te beschermen. KinetiCore sluit aan bij onze missie, gebaseerd op een principe dat al meer dan 100 jaar onze basis vormt: ‘Bijdragen aan een samenleving waarin rijders veilig van het fietsen kunnen genieten.’”

Algemeen Directeur van Lazer, Sean van Waes:

“Wij gebruiken het profpeloton als een test voor onze helmen, want als de helmen geschikt zijn om ermee 250km te rijden en vervolgens te sprinten en te winnen, dan zijn ze eveneens geschikt voor onze klanten. Daarom werken we bij Lazer niet voor de profrenners, maar gebruiken wij profrenners om ervoor te zorgen dat onze klanten de best mogelijke helmen hebben.”

R&D manager van Lazer, Guido de Bruyne:

“Met onze positie als bedrijf met de meeste helmen met 5 sterren binnen de onafhankelijke Virginia Tech beoordeling van fietshelmen, was het moment dat zij onze eerste KinetiCore helmen met 5 sterren waardeerden, enorm belangrijk. Deze standaard wordt namelijk erkend als de toonaangevende onafhankelijke referentie voor beschermingstechnologie voor de hersenen van fietsers.”

Er zijn 6 modellen uitgerust met KinetiCore in de 2022 collectie. Voor de sportiefste rijders is er de Lazer Vento KinetiCore, waarvan de buitenkant sterk aerodynamisch geoptimaliseerd is. Lazer voegt eraan toe dat de aerodynamica in de sprintpositie met 2,3% verbeterd is ten opzichte van de Bullet 2.0 Mips. Bovendien is de ventilatie dankzij de Venturi-ventilatietechnologie met 5,4% verbeterd ten opzichte van de Bullet. Er is een groot verschil in gewicht: de S weegt 260 g, de M 290 g en de L 300 g.

Lazer Strada KinetiCore

Een meer geventileerde allrounder voor op de weg is de Lazer Strada KinetiCore. Het is een helm met vergelijkbare kenmerken als de populaire Lazer Blade. Ideaal voor elke route, ook in de bergen en tijdens warme dagen. Belangrijk is echter dat hij lichter is dan de Blade met MIPS, en dat het gewicht vergelijkbaar is met dat van de versie van de genoemde helm zonder MIPS. De S weegt 270 g, de M 290 g, de L 310 g en de XL 340 g. Tot slot is het vermeldenswaard dat de Strada een zeer aantrekkelijke prijs heeft, die, gezien de aanwezigheid van KinetiCore-technologie, het tot een van de meest interessante modellen van deze fabrikant maakt voor een breed publiek. 

Lazer Jackal KinetiCore

Lazer Jackal KinetiCore

De Lazer Jackal KinetiCore is gewijd aan MTB trails. Een populaire helm, nu met nieuwe technologie. Hij biedt uitgebreide bescherming voor de achterkant van het hoofd, heeft een magnetische sluiting, uitgebreide ventilatie en een in hoge mate verstelbaar vizier. Verkrijgbaar in 4 maten van S tot XL, met een gewicht tussen 320 en 430 gram.

Lazer KinetiCore kinderserie

Nutz en de Pnut

Lazer heeft de KinetiCore technologie nu ook beschikbaar gemaakt voor kinderhelmen met twee modellen, de Nutz en de Pnut, die voorheen verkrijgbaar waren met MIPS. De Nutz is de grotere helm van de twee, terwijl de Pnut gericht is op kleinere rijders. Beiden zijn voorzien van Lazer's EZ-fit systeem, dat versteld kan worden door het van binnenuit te openen, en er is een zijgesp geïntegreerd in de verdeler van de riem. Lazer zegt dat het de gesp op de band heeft geplaatst om te voorkomen dat deze klemt, en dient als een visueel hulpmiddel zodat ouders kunnen zien dat de helm is vastgemaakt zonder onder de kin van hun kind te hoeven kijken.Het universele LED-lampje past niet rechtstreeks op de helm, maar werkt wel met het riempje. Dit komt omdat de Pnut plat is aan de achterkant, wat volgens Lazer het comfort verhoogt als je kind in een kinderzitje zit. De Nutz is 70 gram lichter dan de Nutz MIPS en 40 gram lichter dan de niet-MIPS versie

www.lazersport.com/nl/

 

Labels

LEES DIT HIERNA

Op pad met de Pirelli Cinturato Gravel H

Bij het uitpakken valt dan ook op waarom het een H band is. Lage blokken en een snel profiel met…

LEES VERDER

Ebiken met de Fiido C21 Egravel Bike

Over dat licht kunnen we meteen een goed oordeel vellen. Nu is de C21 natuurlijk te groot voor onze…

LEES VERDER

Een kleurengala met Wolf Tooth Waveform, Echo & Spacers

Voor een van onze bikes gaan we dan ook op pad met de Wolf Tooth Waveform pedalen, Echo handvatten…

LEES VERDER