Old Man Mountain: robuuste en betrouwbare bagagedragers

Sinds de oprichting in 1996 ontwerpt Old Man Mountain de meest veelzijdige “bike racks” die er zijn. Ze kunnen worden gemonteerd op full suspension mountainbikes, gravel bikes, fatbikes en diverse andere type fietsen.

Old Man Mountain breidt zijn aanwezigheid uit op de Europese markt. Dit Amerikaanse bedrijf is ontstaan uit de behoefte om bagagedragers op fietsen te monteren zonder traditionele montagepunten op een fietsframe. Dit begon met Quick Release (QR) dragers, en is uitgegroeid tot een volledige lijn van optionele Fit Kits voor Thru Axle, of QR naaf montage van de Divide dragers op elke fiets. Hun producten zijn gestest in de meest extreme omgevingen op aarde. Old Man Mountain racks hebben fietsers geholpen IJsland te doorkruisen in bitter koude winters en dragen de uitrusting van ontelbare lange afstand fietsers over de gehele wereld.

Old Man Mountain

Old Man Mountain

In 1996 ontwikkelde Old Man Mountain oprichter Channing Hammond de eerste bagagedrager die op fietsen met vering paste. Hij maakte gebruik van het midden van het wiel als het belangrijkste verbindingspunt. In 2020 is Old Man Mountain overgenomen door The Robert Axle Project. Deze natuurlijke overname kwam tot stand door de nauwe synergie en het vertrouwen van beide eigenaren, en de gedeelde visie om hoge kwaliteit, duurzame componenten en bagagedragers te maken die op elke fiets passen. In 2013 werd The Robert Axle Project geboren uit de noodzaak om trailers te bevestigen aan fietsen met een steekas. Het bedrijf wordt nu beschouwd als autoriteit op het gebied van bagagedragers met steekassen.

De Divide, een avontuurlijke bagagedrager voor elke fiets

De Divide, geïntroduceerd in 2021, is de evolutie van de originele robuuste en betrouwbare bagagedrager. De Divide kan op frame-oogjes, steekassen of snelspanners worden gemonteerd en past op gravel- en racefietsen, full suspension en hardtail fietsen, zelfs op tri-bikes!

Old Man Mountain

De Divide Fat past op alle fat bikes en grotere banden. Het Divide drop-out ontwerp is extreem veelzijdig waardoor deze zowel voor als achter op de fiets te monteren is. Zelfs op het meest ruige terrein heeft de Divide een enorme draagcapaciteit van 25kg als hij op een frame-oogje gemonteerd is en een draagcapaciteit van 33kg als hij op een as gemonteerd is met behulp van de Fit Kits. De Divide is gemaakt om tot 3″ banden te passen en de Divide Fat past op alle fat bike banden. Door de in hoogte verstelbare uitvaleinden heeft de Divide genoeg ruimte voor spatborden. Zelfs met brede en grote banden. De lage bagage rail van de drager maakt het makkelijk om tassen te bevestigen en verlaagt tegelijkertijd ook het zwaarte punt voor meer stabiliteit op de fiets.

Old Man Mountain

De Elkhorn, een stabiele en veelzijdige bagagedrager

De Elkhorn is subtiel, stabiel en veilig en komt in deze zomer op de markt. Met 3 bevestigingspunten op de staanders voor je bagage- of bidonhouders en meer bevestigingsopties dan je ooit nodig hebt. Het rek is er in twee versies, een Tall en een Short versie. De Short is ontworpen voor 27,5 en 700c wielen. Geschikt voor banden tot 27,5 x 3″ of 700c x 38mm. De Tall is ontworpen voor maximale ‘modder vrijheid’ en fietsen met 29″ banden. Geschikt voor banden tot 29 x 3.25″. De Elkhorn is geschikt voor montage aan de voor- of achterzijde en kan ook op een steekas of QR-as worden gemonteerd met behulp van dezelfde Fit Kits als het Divide rek. Alle Old Man Mountain bagagedragers hebben een levenslange garantie. Je kunt er dus zeker van zijn dat dit het laatste rek is dat je ooit nodig hebt.

oldmanmountain.com

LEES DIT HIERNA

Canyon lanceert de nieuwe Neuron:ONFly

Canyon's eerste speciale lichtgewicht e-MTB maximaliseert je tijd op de fiets door optimaal gebruik…

LEES VERDER

Op pad met de Pirelli Cinturato Gravel H

Bij het uitpakken valt dan ook op waarom het een H band is. Lage blokken en een snel profiel met…

LEES VERDER

Ebiken met de Fiido C21 Egravel Bike

Over dat licht kunnen we meteen een goed oordeel vellen. Nu is de C21 natuurlijk te groot voor onze…

LEES VERDER